-======-ေခတ္အျမင္ႏွင့္ေဗဒင္(ဘုမၼိအရပ္အေရွာင္ေကာင္းလို႕) ----------- -- ------------------------------------------------ -- ကြ်ႏု္ပ္သည္ကြ်ႏု္ပ္ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္အမ်ားအက်ိဳးရွိေစမည့္အေတြးအေခၚစာမ်ားကိုသာေရးသား သည့္အ တြက္ဂ်ာနယ္ မ်ား၌ အပတ္စဥ္ပါ ဖို႕မလြယ္ သည္မွာ ကြ်ႏု္ပ္ အား နည္းခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။စာတစ္ပိုဒ္ျဖစ္ဖို႕စာမ်က္ႏွာ ၄၊၅မ် က္ႏွာကုန္မွ (၁)မ် က္ႏွာ သာရ သည္ ္၊စာမူအၾကမ္းလက္ေရးႏွင့္မေရးေတာ့ ဘဲကြန္ပ်ဴတာေပၚေရာက္မွ ကိုယ္ေတြ႕မ်ားကို လက္တန္းေရးရသည့္ အတြက္ စာရြက္ တစ္ရြက္ထုတ္လိုက္၊ မႀကိဳက္တာျပင္လိုက္၊ လိုတာျဖည့္လိုက္ႏွင့္ လံုးလည္ ခ်ာလည္လိုက္ေနသျဖင့္ စာမူတစ္ခုျဖစ္လာဖို႕ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ အခက္ အခဲတစ္ခု ျဖစ္ေနေလသည္။ေဗဒင္ႏွ င့္ပတ္ သက္ေသာအေတြးအေခၚပိုင္းဆိုင္ရာေတြ မေရးေတာ့ဘူးလားဟု ေမး လာၾကသ ည့္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအ တြက္ ႀကိဳးစား ပန္းစားေရးရျခင္း သည္ပင္ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ ပီတိတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္ သည္။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ လူသားတစ္ဦး အေနျဖင့္ လူ႕ေလာကထဲသို႕သာမန္ေရာက္ ရွိ လာၿပီးသာမန္ပဲလူ႕ေလာကထဲကျပန္လည္ ထြက္ခြာသြားရမည္ကို အင္မတ န္ေၾကာက္ရြံ႕ေနမိသည္။
ကြ်ႏု္ပ္ရပ္တည္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ (သို႕မဟုတ္) ပညာရပ္တစ္ခုျဖင့္ အမ်ား အက်ိဳးေ ဆာင္ရြက္မည္ဟု စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားသည့္အတိုင္း ေဗဒင္ပညာ ရပ္ ေပၚ၌ ရပ္တည္ေနရသျဖင့္ ေဗဒင္ပညာရပ္ျဖင့္ လူသားမ်ားအတြက္ အက်ိဳး ရွိ ေအာင္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ မလြယ္ကူလွေပ။
ပထမဦးဆံုးေတြ႕ရသည္ကား ေဗဒင္လာေမးသူေတြ သိခ်င္တာေတြ တစ္ျခား၊ ကြ်ႏု္ပ္ေဟာေျပာေနတာက တစ္ျခားျဖစ္ေနသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ အေ နျဖ င့္ ေဗဒင္ေမးမည့္သူ မိတ္သစ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္ ဘယ္သူၫႊန္ လိုက္ တာ လဲဟု ႀကိဳတင္ေမးေနရသည္က အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္။ ေဗဒင္မေမးမီ - ဆရာေဟာေျပာ လမ္းညႊန္ပါတယ္၊ ေဗဒင္လာေမးသူ ကာယကံရွင္ သိခ်င္တာ တစ္ျခား၊ ကြ်ႏု္ပ္ေျပာ တာတစ္ျခားျဖစ္ေနရင္ - ကာယကံရွင္လည္းအခ်ိန္ ကုန္၊ ေငြကုန္၊ ကြ်ႏု္ပ္လည္းအခ်ိန္ ကုန္၊ အာေ ညာင္းပါသည္၊ သေဘာထားမကိုက္ညီရင္ အားမနာနဲ႕ တစ္ျခားမွာ သြားေ မးၾကဖို႕ကို စေျပာေနရသည့္အတြက္ လာတဲ့ မိတ္သစ္ တခ်ိဳ႕နဲ႕ မိတ္ပ်က္ကုန္ပါတယ္။
-----ဒုတိယတစ္ခ်က္က - ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးက နိဗၺာန္ကုန္ဆိုင္ဖြင့္ေတာ့ ဆရာက ေဗ ဒင္ေ ဟာ၊ ယၾတာေပး၊ အမ်ိဳးသမီးက ယၾတာပစၥည္းေရာင္း အဆင္ေျပ ေန တယ္လို႕ ထင္ေနၾကပါတယ္၊ ေမးလည္းေမးၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အမ်ား ထင္သကဲ့ သို႕မဟု တ္၊ ကြ်ႏု္ပ္သည္ မလိုအပ္ဘဲ ယၾတာေပး ခဲ့သည္။ ေဗဒင္ေမးသူ မ်ားကလည္း ႀကံဳရာ ဆိုင္မွာ ႀကံဳသ လိုဝယ္ၾကသည္ပင္။ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ ေက်နပ္သည္ မဟုတ္ေသာ္လ ည္း ကြ်ႏု္ပ္ ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေစတနာကိုသိ၍ မေျပာသာသျဖင့္ ေနသာသ လို ေနေ န ရျခင္းျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္က - ဝါဝင္ဝါထြက္မွာ ႏွစ္စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ကိစၥပင္၊ ျမန္မာလူ မ်ိဳးေတြ ထံုးစံလိုျဖစ္ေနသည့္ အိမ္တြင္းအုန္း၊ မိမိ တို႕ ယံုၾကည္ရာ (၃၇)မင္းနတ္ေတြ အသစ္လဲတဲ့ရာသီပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးကိုမွာထား တယ္၊ ႐ိုးရာနဲ႕ပတ္သက္ တဲ့ပစၥည္း လာဝယ္ ရင္ေမးလိုက္၊ အခုမွဆြဲမွာလား၊ အသစ္လဲမွာလား၊ အသစ္လဲမွာ ဆိုရ င္ေတာ့ ေရာင္းလိုက္၊ အခုမွစလုပ္မွာဆိုရင္ ဆရာ့ဆီကို အရင္လႊတ္လိုက္၊ ဆရာ န ည္းနည္းပါးပါးေမးျမန္းၿပီး ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ မအပ္စပ္တဲ့ အယူအဆ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ မႈအမွားေတြမလုပ္ဖို႕၊ မိမိဘဝ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ မည္သို႕မွ်မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုသျဖင့္ တခ်ိဳ႕ လည္း သေဘာေပါက္သြားသျဖင့္ ပစၥည္းမ်ားမဝ ယ္ၾ ကေ တာ့ဘဲ ျပန္သြားၾက သျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမွာ ေဈးမေရာင္းရေတာ့ေခ်။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အားနာ၍ ကြ်ႏု္ပ္ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာကာ တစ္ျခားဆိုင္မွ မိမိတို႕လိုအပ္သည့္ (၃၇)မင္း အသံုးအေဆာင္မ်ား ဝယ္ယူျပန္သြားၾကသည္ကို ကြ်ႏု္ပ္ အမ်ိဳးသမီး သိသြားေသာအခါမ်ား၌ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အေန ခက္သည့္ အျဖစ္ မ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္သည္။
မိမိလည္း ေဗဒင္ ေဟာခမရသလို၊ ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးလည္း ေဈးမေရာင္း ရေတာ့ေခ်။ ဒါေတြသိရက္နဲ႕ ဘာလို႕လုပ္ေနေသးလဲ။ ဘယ္သူက ခိုင္းေန လို႕လဲလို႕ ေမးစရာရွိတ ယ္။ ဟုတ္ကဲ့ ဘယ္သူမွခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ဘာလို႕ လုပ္ေနလဲဆိုေတာ့ ကြ်ႏု္ပ္ မိုးေကာင္းဘုရားမွာ လူေတြနဲ႕ ေ ခတ္အ ေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္လာတာ (၁၅)ႏွစ္ရွိ ပါၿပီ။ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ား စုရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအယူ အဆေတြကို မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသးျ ခင္း၊ အေ တြးအေခၚအား နည္းမႈေတြေၾကာင့္ ႀကီးပြားသင့္သေလာက္ မႀကီးပြားၾက ဘဲ၊ ဒုကၡေတြနဲ႕သာ လံုးလည္ခ်ာလည္လိုက္ ေနရတာကို ေတြ႕လာရလို႕ပါပဲ။
သင္ တို ႕ေတြသာ ကြ်ႏု္ပ္လိုသိျမင္လာရင္ ကြ်ႏု္ပ္လို ကိုယ္ခ်င္းစာ စိတ္ ျဖစ္ လာ မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ကြ်ႏု္ပ္ယခုဂ်ာနယ္မွာ ေဗဒင္နဲ႕ေခတ္အျမင္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ ေဆာင္း ပါးေ တြ ေရးလာတာ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲက ရန္ကုန္လိုၿမိဳ႕ႀကီး ေတြမွာ ]]ဝါ တြင္းကာလ မဂၤလာေဆာင္ၾက}} ]]ခ်မ္းသာခ်င္သလား၊ ေလွဦးတိုက္ လွည္းဦးတိုက္ ဝယ္လို႕ထား}} ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕လည္း တာဝန္ရွိပါသည္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေဆာင္းပါးေတြ ပါလာၿပီးတဲ့ ေနာက္ မွာ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) စာဖတ္သူ ပိုမ်ားလာတာကို ေတြ႕လာရတဲ့အတြက္ ကြ်ႏု္ပ္ဝမ္းသာရသလို ဓနသိဒၶိ ဂ်ာနယ္ကိုလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ဘုမၼိအရပ္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခု ကို ေတြးေခၚၾကည့္ၾကဖို႕ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ဝါဝင္ခါနီးမွာ အိမ္ငွား ႏွစ္ခ်ဳပ္ျ ပည့္တဲ့အခ်ိန္နဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ေလးတစ္လံုးဝယ္မယ့္အခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ ေနလို႕ အိမ္ ဝယ္ဖို႕ကိစၥကို ထံုးစံအတိုင္း ေဗဒင္လိုက္ေမးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ကြ်ႏု္ပ္ဆီ ေရာက္ လာတာေလးကို ျပန္လည္ေျပာျပပါဦးမည္။
]]ဆရာ - ကြ်န္ေတာ္အိမ္ဝယ္မလို႕ ဝယ္သင့္၊ မဝယ္သင့္၊ ဘယ္အရပ္ေဒ သ ေတြမွာ ဝယ္ရင္သင့္ေတာ္မလဲ။ ဘယ္ဘက္ကိုမ်က္ႏွာလွည့္ထားတဲ့ အိမ္ဝယ္ ရမလဲဆိုတာေ လး သိခ်င္လို႕လမ္းညႊန္ပါဆရာ}}ဟု စတင္ေမးျမန္းလာ ၏။ မိတ္သစ္လည္းျဖစ္၊ သူေမးတဲ့ေမးခြန္းကလည္း ကြ်ႏု္ပ္ပညာနဲ႕ ၾကည့္ရင္---။ ဒီမွာမိတ္ေဆြ၊ ဆရာ့အေနနဲ႕ အဲဒီေမးခြန္းကို ေဟာေျပာလမ္းၫႊန္တာမဟုတ္လို႕ တစ္ျခားမွာသြားေမးရင္ အဆင္ေျ ပ လိမ့္မယ္ထင္တယ္၊ ထိုမိတ္ေဆြသည္ ကြ်ႏု္ပ္အား တအံ့တဩေငးၾကည့္ေနရာမွ ---------။။ဗ်ာ- ဘယ္လို -- ဆရာ အခုကြ်န္ေတာ္ေမးတာ မေဟာဘူးဆိုေတာ့ ဆရာကဘာေတြေဟာတာလဲ}} လာပါၿပီ တစ္ေယာက္-
မိတ္ေဆြ-- ဆရာ့ အ ယူ အဆေတြ ဆရာေဟာေျပာလမ္းၫႊန္တဲ့ သေဘာ တရားေတြကို အရင္နားေထာင္ပါဦး၊ မိတ္ေဆြသိခ်င္တာေတြနဲ႕ ဆရာေျပာဆို လမ္းညႊန္တာေတြ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနရင္ တစ္ျခားမွာသြားေမးရင္ အဆင္ေျပ လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
]]ဆရာက လူလာေအာင္ေၾကာ္ျငာထည့္ၿပီး လာေမးတဲ့လူ ေမးတာေတြ ကို ေျပာဆိုေပးေနတာမဟုတ္လား}}
မဟုတ္ေသးဘူး မိတ္ေဆြ ။ ကြ်ႏု္ပ္သိလိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြေမးၿပီး ရင္ မိတ္ေဆြသိတတ္တဲ့ အသက္အရြယ္ကေန အခု ဆရာနဲ႕ေတြ႕တဲ့ အခ်ိန္ထိ လုပ္တိုင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႕ ဘာလုပ္လုပ္ မျဖစ္တဲ့ အသက္အရြယ္ အပိုင္း အျခားေတြကို ေျပာျပသြားမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ လက္ရွိအျဖစ္ အပ်က္ေတြ
]]ဆရာ ကြ်န္ေတာ္ ၿပီးခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြ မသိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္တာက အခုေလာေလာဆယ္ ကိစၥအေၾကာင္းပဲသိခ်င္တာ}}
ဟုတ္ကဲ့ - မိတ္ေဆြလို လူမ်ိဳး မ်ားမ်ား လာေလ ပိုႀကိဳက္ေလပဲေပါ့။သိခ်င္တာေမးၿပီး ျမန္ျမန္သြားေလ ပိုေကာင္းေလပဲ။ ဆရာအခ်ိန္ကုန္၊ အာေညာင္း သက္သာတာေပါ့ ]]မဟုတ္ေသးပါဘူးဆရာရယ္}} ။
ကြ်ႏု္ပ္တို႕ႏွစ္ေယာက္ၾကား ေျပာစရာစကားက ကုန္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး ခဏတာမွ် ၿငိမ္သက္သြားရာမွ - ကဲ ဆရာေဟာ ေျပာတာေတြပဲ နားေထာင္ၾကည့္ တာေပါ့။
]]ဆရာ စိတ္တိုင္းက်သာ ေဟာေပေတာ့ ဆရာ}}
ဟု ကာယကံရွင္မွ ေဟာခ်င္ရာ ေဟာေပေတာ့ဆိုသည့္ သေဘာျဖင့္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္လို က္ပံု ရသည္။ အထက္ပါအတိုင္းေျပာလာေလသည္။
ကြ်ႏု္ပ္သည္လည္း သူျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ လုပ္တိုင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကံေကာင္း ခ်ိန္ (၃) ႀကိမ္နဲ႕ ယခုေတြ႕ႀကံဳေနရသည့္ (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ ဘဝေအာင္ျမင္မႈေတြ ေတြ႕ေ နခ်ိန္မွာ မည္သို႕မည္ပံု ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ရမလဲဆိုတာရယ္၊ ေနာင္လာမည့္ ကာ လေတြမွာ ႀကံဳလာဦးမည့္ လုပ္တိုင္းျဖစ္ေနဦးမည့္ အႀကိမ္ေတြနဲ႕ ေနထိုင္ လုပ္ကို င္နည္းေတြ သူျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘာလုပ္လုပ္ မျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႕ ဆက္စပ္ေျပာျပလိုက္မွ နည္းနည္း သေဘာေပါက္ လာ ပံုရသည္။
ကဲ - ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဆရာဘာေၾကာင့္ အခုလို အခ်ိန္ကုန္ခံ ေျပာျပ ေနရတာလဲဆို တာ နည္းနည္းသေဘာေပါက္လာၿပီ ထင္ပါတယ္၊။
]]ဟုတ္ကဲ့ ဆက္ေျပာပါဆရာ}}
ဆရာ့အေနနဲ႕ မိတ္သစ္ေတြကို စတင္ေဟာေျပာတဲ့ေနရာမွာ ခုလို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အခက္အခဲေတြ႕ႀကံဳရတာပါပဲ၊
ေဗဒင္လာေမးတဲ့ သူေတြ ဟာ သူ တို႕ေဗဒင္ကို ႀကိဳတင္ေမးေလ့ေမးထ မရွိၾကတာ မ်ားတယ္။ ဆိုလိုတာက ေပ်ာ္လို႕ ေဗဒင္ေမးတဲ့လူ ေတာ္ေတာ္ ္နည္းပါ တယ္။ ေဗဒင္ အေမးမ်ားတာက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခက္ခဲတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ လာေမးတတ္ၾကတယ္။ ဥပမာ - အိမ္ေျပာင္းမယ္၊ အလုပ္ေျပာင္းမယ္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳမယ္၊ ႏိုင္ငံျခားသြားမယ္၊ တစ္ခုခုအေရာင္းအဝယ္လုပ္မယ္၊ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ လာေမးတတ္သလို၊ ဒုကၡျဖစ္မွ ေဗဒင္လိုက္ ေမးၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ေသ၊ ကြဲ၊ မြဲ၊ ျပဳတ္၊ ကုန္မွ ေဗဒင္လို က္ေ မးေနလို႕ ဘာထူးေတာ့ မွာလဲ။
]]ဆရာေျပာတာေတြ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့မွ ေဗဒင္နဲ႕ဘဝ ဆက္စပ္ ေနတာေ တြ႕ လာ ရၿပီ ဆရာ}}
ဟုတ္ၿပီ မိတ္ေဆြ ဒီေလာက္ထိ ေတြးမိလာၿပီဆိုရင္ ဆရာရဲ႕ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) သေဘာတရားေတြကို တျဖည္းျဖည္းသိလာပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ့မူမွာ လူတစ္ေယာက္ ကို ေဟာေျပာတဲ့အခါမွာ ဆရာေျပာတာေတြကို ဘာတစ္ခုမွ ယံုဖို႕ေျပာတာ မဟုတ္ ဘူး။ စဥ္းစားခိုင္းမွာပါ။ ငါ့အတြက္ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေျပာေနတုန္း သိခ်င္တာရွိရင္ ၾကားျဖတ္မေမးပါနဲ႕ ေမးဆိုမွ စိတ္ႀကိဳက္ေမး၊ ေရးတာမွတ္တာေတြ မလုပ္နဲ႕။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ စိတ္တိုင္းက်ေမးၿပီး အိမ္မွာတစ္ည ေအးေအး ေဆးေဆးျပန္ၿပီး တစ္ညအိပ္ၿပီး ေသခ်ာစဥ္းစားပါဦး။ ငါတတ္တဲ့ေဗဒင္ ငါေမး ခဲ့တဲ့ေဗဒင္ေတြနဲ႕ ဘာထူးေနလဲ။ ဆရာေျပာတာေတြကို ေသခ်ာျပန္စဥ္းစား ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့တာေတြ၊ မိသားစုအေၾကာင္းေတြ၊ ဘယ္ေလာက္မွန္ ေနလဲ။ ဆရာလမ္းညႊန္မႈ ၄ ပံု ၃ ပံု မတိုက္ ဆိုင္ ရင္ ဆရာ့ဘက္ ေျခဦးမလွည့္နဲ႕ေတာ့။ ကံမစပ္ေတာ့ဘူး။ နီးစပ္မွျပန္လာခဲ့ပါ ။အခု ဆရာေျပာတာေတြ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕စာစီေပးလိုက္ပါ့မယ္။အဲဒီေလာက္ေသခ်ာတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုပါ။ ကြက္တိ မဟုတ္ ေပမယ့္ေတာ္ေတာ္ေလး နီးစပ္တဲ့သေဘာပါ။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ (၁၅)ႏွစ္လံုး ဒီပညာတစ္ခုတည္းကို ေလးေလး နက္နက္ေလ့ လာထားလို႕ပါ။ ဆရာဘာေတြေဟာမွာလဲဆိုေတာ့ - (၁)ဘဝ တစ္သက္တာမွာ မျဖစ္ မေနႀကံဳေတြ႕ရမည့္ ကံေကာင္းခ်ိန္ (၆)ႀကိမ္ နဲ႕ ကံညံ့ခ်ိန္ (၆)ႀကိမ္၊ ႀကိဳတင္သိျမင္ထား ဖို႔ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္တတ္ဖို႕ (၂) ၄-ႏွစ္တႀကိမ္ ဘဝအေျပာင္းအလဲ ေတြမွာ ႀကိဳတင္သိျ မင္ထားဖို႕ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္တတ္ဖို႕ (၃) တစ္ႏွစ္တာရယ္ လို႕ (၃)မ်ိဳးကို ေဟာေျပာ လမ္း ညႊန္ပါ တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ လာေမးသူနဲ႕ အတူေနမိသားစုေတြကိုပါ တြက္စစ္ ေဟာေျပာေ ပးရပါတ ယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ကံေကာင္း ေကာင္း၊ က်န္(၂)ေယာက္ ကံညံ့ေနရင္ သိပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ေရမ်ားေရႏိုင္ မီးမ်ားမီးႏိုင္ ဆိုထားတယ္မဟုတ္လား။ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ ကံညံ့ညံ့က်န္တဲ့ (၂)ေယာက္အဆ င္ေျပလို႕ ေထာက္ပံ့ထားေတာ့ ႐ႈပ္ကုန္ေရာ။
ဒီလိုအေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို ေဟာေျပာလမ္းညႊန္ေနတာ ေၾကာင့္လည္း ကမၻာမွာမရွိေသးတဲ့ ပညာပါလို႕ ေရးသားလိုက္တာပါ။ ]]ေက်းဇူးပဲဆရာ ဒီလိုေဟာေျပာမွန္းမသိလို႕ ေစာေစာကေျပာခဲ့မိတာ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားပါနဲ႕ဆရာ}} ဓာတ္မသိေတာ့လည္း ဒီလိုေပါ့ဗ်ာ။]]ဆက္ေျပာပါဦးဆရာ နားေထာင္ရတာဗဟုသုတရပါတယ္}} ဆရာ (၁၅)ႏွစ္ရွာထားတာေတြ ေျပာေန လို႕ ၿပီးေတာ့ မွာမဟုတ္ဘူး။ မိတ္ေဆြ ---အိမ္ဝယ္ မယ့္အေၾကာင္းေလး ျပန္ဆက္ လို က္ၾက ရေအာင္။
]]ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ}}
အေစာပိုင္းမွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ မိတ္ေဆြရဲ႕ (၄)ႀကိမ္ေျမာက္ ကံေကာင္းခ်ိန္ မွာ ဘာလုပ္ လုပ္ျဖစ္ေနမယ့္အခ်ိန္လို႕ ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။မိတ္ေဆြမွာရွိတဲ့ ေငြေၾကးအင္အားနဲ႕ၾကည့္ၿပီး အဆင္ေျပမယ့္အိမ္ဝယ္လိုက္ပါ။ ]]နည္းနည္းပါးပါးတြက္ခ်က္ၾကည့္ေပးပါဦးဆရာ}}
ဆရာေျပာတာ မယံုလို႕လား။
]]မဟုတ္ပါဘူးဆရာ။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္သက္လံုးအခုမွ အိမ္ေလး စဝယ္မွာ ဆိုေတာ့ အမွားျဖစ္မွာစိုးလို႕ပါ။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္ၿမိဳ႕၊ ဘယ္အရပ္၊ ဘယ္ေဒသမွာ ဝယ္သင့္တယ္၊ ဘယ္အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ အိမ္ဝယ္သင့္တယ္ဆိုတာေလး ေျပာျပပါ ဆရာ}}။
ဆရာ ေျပာတဲ့ ၿမိဳ႕အရပ္ေဒသမွာ တကယ္ဝယ္ေနမွာလား ]]ဒါကေတာ့ ဆရာရယ္ အေျခအေန ၾကည့္ဝယ္ရမွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဘုမၼိအရပ္ ေလး ဘာေလးေရြးေပးဖို႕ေျပာတာပါ။
ကြ်န္ေတာ္ (၃ ၊ ၄) ဦး ေမးၿပီးၿပီဆရာ သူတို႕ေတြကေတာ့ အထူးသျဖင့္ ဘုမၼိအ ရပ္ကို ေရွာင္ခိုင္းၾကလို႕ ဆရာအေနနဲ႕ ဘာမ်ား အႀကံေပးမ လဲလို႕ဆရာ}} ဘုမၼိဆိုတာ ေမြးနံရဲ႕ (၄)ခြင္ေျမာက္ အရပ္ကိုေျပာတာပါ။ မိတ္ေဆြေျပာတဲ့ ဘုမၼိက်တဲ့အရပ္က လြတ္တဲ့အိမ္လိုက္ရွာေနရင္ အိမ္ရွာေန တာနဲ႕ရွိတဲ့ပိုက္ဆံေ လး ျပဳတ္သြားပါဦးမယ္။
]]ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒါကို စိုးရိမ္ေနတာ အႀကံဥာဏ္ေလး ေပးပါဦး ဆရာ}} အဲဒီေဟာကြက္မ်ိဳးေတြက ဟိုေရွးေခတ္က ဆိုရင္ေတာ့ အသံုးဝင္ေကာင္း ဝင္ပါလိမ့္ မယ္။ မိတ္ေဆြ အခုအိမ္ဝယ္မယ့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရနည္းေသး တာရ ယ္၊ ေျမ ကြက္လပ္ေတြကမ်ားေနေတာ့ ျဖစ္ႏိုင ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။အခုေခတ္ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရကမ်ားလာေတာ့ ေျမေနရာ အရင္ေခတ္ကလို မရွိေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕သစ္ေတြေတာင္ တိုးခ်ဲ႕ေပးထားရတာ မိတ္ေဆြအျမင္ပဲ။ဒီေခတ္ ႀကီးထဲမွာ ဘုမၼိလြ တ္တဲ့အိမ္ လိုက္ရွာေနလို႕ ေတြ႕ထားတဲ့ ဘုမၼိက်ေနတယ္ဆိုတဲ့ အိမ္ေလးေတာင္ သူမ်ားလက္ထဲပါသြားလို႕ ပိုေသာကမ်ားေနပါဦးမယ္။
ထိုမိတ္ေဆြလည္း ခဏစဥ္းစားၿပီး၊ ]]တစ္ျခားအႀကံေပးစရာ ဘာရွိေသးလဲ ဆရာ}} မိတ္ေဆြအတြက္ အဆင္ေျပမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအိမ္ကိုသာ ဝယ္လိုက္ပါ။
ဆရာ့ အေတြ႕အႀကံဳအရဘယ္လိုနည္းစနစ္ေတြနဲ႕တြက္ခ်က္ၿပီးဝယ္ထားတဲ့ အိမ္ ျဖစ္ျဖစ္အေျဖကို ေစာင့္ၾကည့္လာတာ၊ လူတစ္ေယာက္ အိမ္ဝယ္ ၿပီး ေ န ထိုင္လာတာ (၃ ၊ ၄)ႏွစ္ၾကာမွ ဒုကၡ လည္းျဖစ္ေရာ အိမ္ခိုက္ေနလို႕၊ ေျမခို က္ေနလို႕၊ ဘုမၼိၾကေနလို႕၊ သိုက္နဲ႕မလြတ္ လို႕ဆိုတဲ့ အေျဖေတြပဲ ေျပာေန တာေတြ႕လာရတယ္။ အိမ္၊ ေျမခိုက္ေနရင္ ေျပာင္း ေျပာင္းခ်င္း ခိုက္လိုက္ပါလား။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္မွ အမ်ိဳး မ်ိဳးေဟာၾက၊ ေျပာၾက ေတာ့တာေပါ့။
အဲဒီမွာမွ ဆရာ့အေနနဲ႕ အေျဖကို သြားေတြ႕လိုက္တာက လူတစ္ေယာက္ ေနတဲ့ေန ရာ ေနတဲ့လူေတြနဲ႕ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္မွာ အဆင္မေျပ ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေလာကဓံ နဲ႕ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္သိထားႏိုင္သလို သက္သာတဲ့နည္း ေတြလ ည္းရွိပါ တယ္ ။ ]]ဆရာေျပာတဲ့ ေလာကဓံကို မႀကံဳတဲ့လူမရွိဘူးလားဆရာ}} ေလာကဓံ ဟာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာမေရြး၊ လူဆိုတာနဲ႕ ေတြ႕ကိုေတြ႕ရမွာပဲ။ မေတြ႕ခ်င္ လို႕မရသလို လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းလည္းမရွိဘူး။ ]]ဒါဆိုရင္ ေလာကဓံကို ၿငိမ္ခံ ေနရေတာ့မွာလား ။}} ဒီလိုလည္းမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေလာကဓံကို ႀကိဳသိခြင့္ရႏိုင္ သလို သက္သာတဲ့ နည္းလမ္းလည္းရွိတယ္။
]] ဒါျဖင့္လည္း ေလာကဓံကို ႀကိဳသိျမင္ထားၿပီး လိုက္နာရမယ့္ နည္းလမ္း ေလးလု ပ္ပါဦး ဆရာရယ္။}}
သိပ္ေခါင္းစားမေနပါနဲ႔ မိတ္ေဆြ ဒုကၡဆိုတာ ပစၥဳပၸန္မွာပဲရွိတယ္ဆိုတာ သိထားေစခ် င္တယ္။
]]ဘာကိုဆိုလိုတာလဲဆရာ}}
ဒုကၡဆိုတာဟာ မိမိလုပ္ငန္းခြင္နဲ႕အတူေန မိသားစုမွာပဲရွိတယ္ဆိုတာ ကိုေျပာတာပါ။ က်န္တဲ့အပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဒုကၡဆိုတာ က-ေဝးတဲ့အ ေၾကာင္းလို ေခၚတယ္။ ဒုကၡဆို တာ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ေပၚလာတာ လူေတြက ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္းမသိေတာ့ ကိုယ္သြားလုပ္လို႕ ဒုကၡျဖစ္လာတာ ]]ဆရာေရ ဆရာနဲ႕ စေတြ႕ခါစ ျဖစ္လို႕လားမသိ ဘူး။တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ နားေထာင္ရတာ ဥာဏ္မမီဘူး ဘဲ ေျပာရမွာပဲ။ ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး လာခဲ့ ပါ့မယ္ဆရာ။ ခုေတာ့ ဆရာေျ ပာ သလို ေတြ႕ထားတဲ့အိမ္ေလး သူမ်ားလက္ထဲပါမသြားေအာင္ ရွိတဲ့ ေငြေၾကးေလးမ ကုန္ ခင္ ဘုမၼိအရပ္က အိမ္ေလးပဲ ျမန္ျမန္ေျပးဝယ္လိုက္ဦးမယ္ ဆရာ}} ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဟာခန္းအတြင္းမွ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြား ေသာ ေ က်ာျပင္ကိုၾကည့္ရင္း ---ဪသာ္ --- သူ႕လိုလူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေခတ္နဲ႕မ ညီေတာ့တဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆေဟာင္းေတြေအာက္မွာ ဒုကၡေတြနဲ႕ ဘယ္ လို ရင္ဆိုင္ ေနၾကမလဲဆိုတာ ေတြးမိရင္း လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ခံရျခင္းမွ ကင္းေဝးၾက ပါေစလို႕ ေမတၲာပို႕သရင္း ---
--------------
ကြ်ႏု္ပ္ရပ္တည္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ (သို႕မဟုတ္) ပညာရပ္တစ္ခုျဖင့္ အမ်ား အက်ိဳးေ ဆာင္ရြက္မည္ဟု စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားသည့္အတိုင္း ေဗဒင္ပညာ ရပ္ ေပၚ၌ ရပ္တည္ေနရသျဖင့္ ေဗဒင္ပညာရပ္ျဖင့္ လူသားမ်ားအတြက္ အက်ိဳး ရွိ ေအာင္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ မလြယ္ကူလွေပ။
ပထမဦးဆံုးေတြ႕ရသည္ကား ေဗဒင္လာေမးသူေတြ သိခ်င္တာေတြ တစ္ျခား၊ ကြ်ႏု္ပ္ေဟာေျပာေနတာက တစ္ျခားျဖစ္ေနသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ အေ နျဖ င့္ ေဗဒင္ေမးမည့္သူ မိတ္သစ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္ ဘယ္သူၫႊန္ လိုက္ တာ လဲဟု ႀကိဳတင္ေမးေနရသည္က အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ေနသည္။ ေဗဒင္မေမးမီ - ဆရာေဟာေျပာ လမ္းညႊန္ပါတယ္၊ ေဗဒင္လာေမးသူ ကာယကံရွင္ သိခ်င္တာ တစ္ျခား၊ ကြ်ႏု္ပ္ေျပာ တာတစ္ျခားျဖစ္ေနရင္ - ကာယကံရွင္လည္းအခ်ိန္ ကုန္၊ ေငြကုန္၊ ကြ်ႏု္ပ္လည္းအခ်ိန္ ကုန္၊ အာေ ညာင္းပါသည္၊ သေဘာထားမကိုက္ညီရင္ အားမနာနဲ႕ တစ္ျခားမွာ သြားေ မးၾကဖို႕ကို စေျပာေနရသည့္အတြက္ လာတဲ့ မိတ္သစ္ တခ်ိဳ႕နဲ႕ မိတ္ပ်က္ကုန္ပါတယ္။
-----ဒုတိယတစ္ခ်က္က - ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးက နိဗၺာန္ကုန္ဆိုင္ဖြင့္ေတာ့ ဆရာက ေဗ ဒင္ေ ဟာ၊ ယၾတာေပး၊ အမ်ိဳးသမီးက ယၾတာပစၥည္းေရာင္း အဆင္ေျပ ေန တယ္လို႕ ထင္ေနၾကပါတယ္၊ ေမးလည္းေမးၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အမ်ား ထင္သကဲ့ သို႕မဟု တ္၊ ကြ်ႏု္ပ္သည္ မလိုအပ္ဘဲ ယၾတာေပး ခဲ့သည္။ ေဗဒင္ေမးသူ မ်ားကလည္း ႀကံဳရာ ဆိုင္မွာ ႀကံဳသ လိုဝယ္ၾကသည္ပင္။ အမ်ိဳးသမီးကေတာ့ ေက်နပ္သည္ မဟုတ္ေသာ္လ ည္း ကြ်ႏု္ပ္ ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေစတနာကိုသိ၍ မေျပာသာသျဖင့္ ေနသာသ လို ေနေ န ရျခင္းျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္က - ဝါဝင္ဝါထြက္မွာ ႏွစ္စဥ္ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ကိစၥပင္၊ ျမန္မာလူ မ်ိဳးေတြ ထံုးစံလိုျဖစ္ေနသည့္ အိမ္တြင္းအုန္း၊ မိမိ တို႕ ယံုၾကည္ရာ (၃၇)မင္းနတ္ေတြ အသစ္လဲတဲ့ရာသီပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးကိုမွာထား တယ္၊ ႐ိုးရာနဲ႕ပတ္သက္ တဲ့ပစၥည္း လာဝယ္ ရင္ေမးလိုက္၊ အခုမွဆြဲမွာလား၊ အသစ္လဲမွာလား၊ အသစ္လဲမွာ ဆိုရ င္ေတာ့ ေရာင္းလိုက္၊ အခုမွစလုပ္မွာဆိုရင္ ဆရာ့ဆီကို အရင္လႊတ္လိုက္၊ ဆရာ န ည္းနည္းပါးပါးေမးျမန္းၿပီး ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ မအပ္စပ္တဲ့ အယူအဆ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ မႈအမွားေတြမလုပ္ဖို႕၊ မိမိဘဝ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ မည္သို႕မွ်မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုသျဖင့္ တခ်ိဳ႕ လည္း သေဘာေပါက္သြားသျဖင့္ ပစၥည္းမ်ားမဝ ယ္ၾ ကေ တာ့ဘဲ ျပန္သြားၾက သျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမွာ ေဈးမေရာင္းရေတာ့ေခ်။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အားနာ၍ ကြ်ႏု္ပ္ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာကာ တစ္ျခားဆိုင္မွ မိမိတို႕လိုအပ္သည့္ (၃၇)မင္း အသံုးအေဆာင္မ်ား ဝယ္ယူျပန္သြားၾကသည္ကို ကြ်ႏု္ပ္ အမ်ိဳးသမီး သိသြားေသာအခါမ်ား၌ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အေန ခက္သည့္ အျဖစ္ မ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္သည္။
မိမိလည္း ေဗဒင္ ေဟာခမရသလို၊ ကြ်ႏု္ပ္အမ်ိဳးသမီးလည္း ေဈးမေရာင္း ရေတာ့ေခ်။ ဒါေတြသိရက္နဲ႕ ဘာလို႕လုပ္ေနေသးလဲ။ ဘယ္သူက ခိုင္းေန လို႕လဲလို႕ ေမးစရာရွိတ ယ္။ ဟုတ္ကဲ့ ဘယ္သူမွခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ဘာလို႕ လုပ္ေနလဲဆိုေတာ့ ကြ်ႏု္ပ္ မိုးေကာင္းဘုရားမွာ လူေတြနဲ႕ ေ ခတ္အ ေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္လာတာ (၁၅)ႏွစ္ရွိ ပါၿပီ။ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ား စုရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအယူ အဆေတြကို မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသးျ ခင္း၊ အေ တြးအေခၚအား နည္းမႈေတြေၾကာင့္ ႀကီးပြားသင့္သေလာက္ မႀကီးပြားၾက ဘဲ၊ ဒုကၡေတြနဲ႕သာ လံုးလည္ခ်ာလည္လိုက္ ေနရတာကို ေတြ႕လာရလို႕ပါပဲ။
သင္ တို ႕ေတြသာ ကြ်ႏု္ပ္လိုသိျမင္လာရင္ ကြ်ႏု္ပ္လို ကိုယ္ခ်င္းစာ စိတ္ ျဖစ္ လာ မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ကြ်ႏု္ပ္ယခုဂ်ာနယ္မွာ ေဗဒင္နဲ႕ေခတ္အျမင္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚ ေဆာင္း ပါးေ တြ ေရးလာတာ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲက ရန္ကုန္လိုၿမိဳ႕ႀကီး ေတြမွာ ]]ဝါ တြင္းကာလ မဂၤလာေဆာင္ၾက}} ]]ခ်မ္းသာခ်င္သလား၊ ေလွဦးတိုက္ လွည္းဦးတိုက္ ဝယ္လို႕ထား}} ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕လည္း တာဝန္ရွိပါသည္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚေဆာင္းပါးေတြ ပါလာၿပီးတဲ့ ေနာက္ မွာ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) စာဖတ္သူ ပိုမ်ားလာတာကို ေတြ႕လာရတဲ့အတြက္ ကြ်ႏု္ပ္ဝမ္းသာရသလို ဓနသိဒၶိ ဂ်ာနယ္ကိုလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ဘုမၼိအရပ္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခု ကို ေတြးေခၚၾကည့္ၾကဖို႕ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ဝါဝင္ခါနီးမွာ အိမ္ငွား ႏွစ္ခ်ဳပ္ျ ပည့္တဲ့အခ်ိန္နဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ေလးတစ္လံုးဝယ္မယ့္အခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ ေနလို႕ အိမ္ ဝယ္ဖို႕ကိစၥကို ထံုးစံအတိုင္း ေဗဒင္လိုက္ေမးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ကြ်ႏု္ပ္ဆီ ေရာက္ လာတာေလးကို ျပန္လည္ေျပာျပပါဦးမည္။
]]ဆရာ - ကြ်န္ေတာ္အိမ္ဝယ္မလို႕ ဝယ္သင့္၊ မဝယ္သင့္၊ ဘယ္အရပ္ေဒ သ ေတြမွာ ဝယ္ရင္သင့္ေတာ္မလဲ။ ဘယ္ဘက္ကိုမ်က္ႏွာလွည့္ထားတဲ့ အိမ္ဝယ္ ရမလဲဆိုတာေ လး သိခ်င္လို႕လမ္းညႊန္ပါဆရာ}}ဟု စတင္ေမးျမန္းလာ ၏။ မိတ္သစ္လည္းျဖစ္၊ သူေမးတဲ့ေမးခြန္းကလည္း ကြ်ႏု္ပ္ပညာနဲ႕ ၾကည့္ရင္---။ ဒီမွာမိတ္ေဆြ၊ ဆရာ့အေနနဲ႕ အဲဒီေမးခြန္းကို ေဟာေျပာလမ္းၫႊန္တာမဟုတ္လို႕ တစ္ျခားမွာသြားေမးရင္ အဆင္ေျ ပ လိမ့္မယ္ထင္တယ္၊ ထိုမိတ္ေဆြသည္ ကြ်ႏု္ပ္အား တအံ့တဩေငးၾကည့္ေနရာမွ ---------။။ဗ်ာ- ဘယ္လို -- ဆရာ အခုကြ်န္ေတာ္ေမးတာ မေဟာဘူးဆိုေတာ့ ဆရာကဘာေတြေဟာတာလဲ}} လာပါၿပီ တစ္ေယာက္-
မိတ္ေဆြ-- ဆရာ့ အ ယူ အဆေတြ ဆရာေဟာေျပာလမ္းၫႊန္တဲ့ သေဘာ တရားေတြကို အရင္နားေထာင္ပါဦး၊ မိတ္ေဆြသိခ်င္တာေတြနဲ႕ ဆရာေျပာဆို လမ္းညႊန္တာေတြ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနရင္ တစ္ျခားမွာသြားေမးရင္ အဆင္ေျပ လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
]]ဆရာက လူလာေအာင္ေၾကာ္ျငာထည့္ၿပီး လာေမးတဲ့လူ ေမးတာေတြ ကို ေျပာဆိုေပးေနတာမဟုတ္လား}}
မဟုတ္ေသးဘူး မိတ္ေဆြ ။ ကြ်ႏု္ပ္သိလိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြေမးၿပီး ရင္ မိတ္ေဆြသိတတ္တဲ့ အသက္အရြယ္ကေန အခု ဆရာနဲ႕ေတြ႕တဲ့ အခ်ိန္ထိ လုပ္တိုင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႕ ဘာလုပ္လုပ္ မျဖစ္တဲ့ အသက္အရြယ္ အပိုင္း အျခားေတြကို ေျပာျပသြားမွာပါ။ ၿပီးေတာ့ လက္ရွိအျဖစ္ အပ်က္ေတြ
]]ဆရာ ကြ်န္ေတာ္ ၿပီးခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြ မသိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္တာက အခုေလာေလာဆယ္ ကိစၥအေၾကာင္းပဲသိခ်င္တာ}}
ဟုတ္ကဲ့ - မိတ္ေဆြလို လူမ်ိဳး မ်ားမ်ား လာေလ ပိုႀကိဳက္ေလပဲေပါ့။သိခ်င္တာေမးၿပီး ျမန္ျမန္သြားေလ ပိုေကာင္းေလပဲ။ ဆရာအခ်ိန္ကုန္၊ အာေညာင္း သက္သာတာေပါ့ ]]မဟုတ္ေသးပါဘူးဆရာရယ္}} ။
ကြ်ႏု္ပ္တို႕ႏွစ္ေယာက္ၾကား ေျပာစရာစကားက ကုန္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး ခဏတာမွ် ၿငိမ္သက္သြားရာမွ - ကဲ ဆရာေဟာ ေျပာတာေတြပဲ နားေထာင္ၾကည့္ တာေပါ့။
]]ဆရာ စိတ္တိုင္းက်သာ ေဟာေပေတာ့ ဆရာ}}
ဟု ကာယကံရွင္မွ ေဟာခ်င္ရာ ေဟာေပေတာ့ဆိုသည့္ သေဘာျဖင့္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္လို က္ပံု ရသည္။ အထက္ပါအတိုင္းေျပာလာေလသည္။
ကြ်ႏု္ပ္သည္လည္း သူျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ လုပ္တိုင္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကံေကာင္း ခ်ိန္ (၃) ႀကိမ္နဲ႕ ယခုေတြ႕ႀကံဳေနရသည့္ (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ ဘဝေအာင္ျမင္မႈေတြ ေတြ႕ေ နခ်ိန္မွာ မည္သို႕မည္ပံု ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ရမလဲဆိုတာရယ္၊ ေနာင္လာမည့္ ကာ လေတြမွာ ႀကံဳလာဦးမည့္ လုပ္တိုင္းျဖစ္ေနဦးမည့္ အႀကိမ္ေတြနဲ႕ ေနထိုင္ လုပ္ကို င္နည္းေတြ သူျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘာလုပ္လုပ္ မျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႕ ဆက္စပ္ေျပာျပလိုက္မွ နည္းနည္း သေဘာေပါက္ လာ ပံုရသည္။
ကဲ - ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဆရာဘာေၾကာင့္ အခုလို အခ်ိန္ကုန္ခံ ေျပာျပ ေနရတာလဲဆို တာ နည္းနည္းသေဘာေပါက္လာၿပီ ထင္ပါတယ္၊။
]]ဟုတ္ကဲ့ ဆက္ေျပာပါဆရာ}}
ဆရာ့အေနနဲ႕ မိတ္သစ္ေတြကို စတင္ေဟာေျပာတဲ့ေနရာမွာ ခုလို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အခက္အခဲေတြ႕ႀကံဳရတာပါပဲ၊
ေဗဒင္လာေမးတဲ့ သူေတြ ဟာ သူ တို႕ေဗဒင္ကို ႀကိဳတင္ေမးေလ့ေမးထ မရွိၾကတာ မ်ားတယ္။ ဆိုလိုတာက ေပ်ာ္လို႕ ေဗဒင္ေမးတဲ့လူ ေတာ္ေတာ္ ္နည္းပါ တယ္။ ေဗဒင္ အေမးမ်ားတာက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခက္ခဲတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ လာေမးတတ္ၾကတယ္။ ဥပမာ - အိမ္ေျပာင္းမယ္၊ အလုပ္ေျပာင္းမယ္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳမယ္၊ ႏိုင္ငံျခားသြားမယ္၊ တစ္ခုခုအေရာင္းအဝယ္လုပ္မယ္၊ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ လာေမးတတ္သလို၊ ဒုကၡျဖစ္မွ ေဗဒင္လိုက္ ေမးၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ေသ၊ ကြဲ၊ မြဲ၊ ျပဳတ္၊ ကုန္မွ ေဗဒင္လို က္ေ မးေနလို႕ ဘာထူးေတာ့ မွာလဲ။
]]ဆရာေျပာတာေတြ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့မွ ေဗဒင္နဲ႕ဘဝ ဆက္စပ္ ေနတာေ တြ႕ လာ ရၿပီ ဆရာ}}
ဟုတ္ၿပီ မိတ္ေဆြ ဒီေလာက္ထိ ေတြးမိလာၿပီဆိုရင္ ဆရာရဲ႕ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) သေဘာတရားေတြကို တျဖည္းျဖည္းသိလာပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ့မူမွာ လူတစ္ေယာက္ ကို ေဟာေျပာတဲ့အခါမွာ ဆရာေျပာတာေတြကို ဘာတစ္ခုမွ ယံုဖို႕ေျပာတာ မဟုတ္ ဘူး။ စဥ္းစားခိုင္းမွာပါ။ ငါ့အတြက္ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေျပာေနတုန္း သိခ်င္တာရွိရင္ ၾကားျဖတ္မေမးပါနဲ႕ ေမးဆိုမွ စိတ္ႀကိဳက္ေမး၊ ေရးတာမွတ္တာေတြ မလုပ္နဲ႕။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ စိတ္တိုင္းက်ေမးၿပီး အိမ္မွာတစ္ည ေအးေအး ေဆးေဆးျပန္ၿပီး တစ္ညအိပ္ၿပီး ေသခ်ာစဥ္းစားပါဦး။ ငါတတ္တဲ့ေဗဒင္ ငါေမး ခဲ့တဲ့ေဗဒင္ေတြနဲ႕ ဘာထူးေနလဲ။ ဆရာေျပာတာေတြကို ေသခ်ာျပန္စဥ္းစား ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့တာေတြ၊ မိသားစုအေၾကာင္းေတြ၊ ဘယ္ေလာက္မွန္ ေနလဲ။ ဆရာလမ္းညႊန္မႈ ၄ ပံု ၃ ပံု မတိုက္ ဆိုင္ ရင္ ဆရာ့ဘက္ ေျခဦးမလွည့္နဲ႕ေတာ့။ ကံမစပ္ေတာ့ဘူး။ နီးစပ္မွျပန္လာခဲ့ပါ ။အခု ဆရာေျပာတာေတြ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕စာစီေပးလိုက္ပါ့မယ္။အဲဒီေလာက္ေသခ်ာတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုပါ။ ကြက္တိ မဟုတ္ ေပမယ့္ေတာ္ေတာ္ေလး နီးစပ္တဲ့သေဘာပါ။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ (၁၅)ႏွစ္လံုး ဒီပညာတစ္ခုတည္းကို ေလးေလး နက္နက္ေလ့ လာထားလို႕ပါ။ ဆရာဘာေတြေဟာမွာလဲဆိုေတာ့ - (၁)ဘဝ တစ္သက္တာမွာ မျဖစ္ မေနႀကံဳေတြ႕ရမည့္ ကံေကာင္းခ်ိန္ (၆)ႀကိမ္ နဲ႕ ကံညံ့ခ်ိန္ (၆)ႀကိမ္၊ ႀကိဳတင္သိျမင္ထား ဖို႔ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္တတ္ဖို႕ (၂) ၄-ႏွစ္တႀကိမ္ ဘဝအေျပာင္းအလဲ ေတြမွာ ႀကိဳတင္သိျ မင္ထားဖို႕ ေနထိုင္လုပ္ကိုင္တတ္ဖို႕ (၃) တစ္ႏွစ္တာရယ္ လို႕ (၃)မ်ိဳးကို ေဟာေျပာ လမ္း ညႊန္ပါ တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ လာေမးသူနဲ႕ အတူေနမိသားစုေတြကိုပါ တြက္စစ္ ေဟာေျပာေ ပးရပါတ ယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ ကံေကာင္း ေကာင္း၊ က်န္(၂)ေယာက္ ကံညံ့ေနရင္ သိပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ေရမ်ားေရႏိုင္ မီးမ်ားမီးႏိုင္ ဆိုထားတယ္မဟုတ္လား။ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ ကံညံ့ညံ့က်န္တဲ့ (၂)ေယာက္အဆ င္ေျပလို႕ ေထာက္ပံ့ထားေတာ့ ႐ႈပ္ကုန္ေရာ။
ဒီလိုအေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို ေဟာေျပာလမ္းညႊန္ေနတာ ေၾကာင့္လည္း ကမၻာမွာမရွိေသးတဲ့ ပညာပါလို႕ ေရးသားလိုက္တာပါ။ ]]ေက်းဇူးပဲဆရာ ဒီလိုေဟာေျပာမွန္းမသိလို႕ ေစာေစာကေျပာခဲ့မိတာ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားပါနဲ႕ဆရာ}} ဓာတ္မသိေတာ့လည္း ဒီလိုေပါ့ဗ်ာ။]]ဆက္ေျပာပါဦးဆရာ နားေထာင္ရတာဗဟုသုတရပါတယ္}} ဆရာ (၁၅)ႏွစ္ရွာထားတာေတြ ေျပာေန လို႕ ၿပီးေတာ့ မွာမဟုတ္ဘူး။ မိတ္ေဆြ ---အိမ္ဝယ္ မယ့္အေၾကာင္းေလး ျပန္ဆက္ လို က္ၾက ရေအာင္။
]]ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ}}
အေစာပိုင္းမွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ မိတ္ေဆြရဲ႕ (၄)ႀကိမ္ေျမာက္ ကံေကာင္းခ်ိန္ မွာ ဘာလုပ္ လုပ္ျဖစ္ေနမယ့္အခ်ိန္လို႕ ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။မိတ္ေဆြမွာရွိတဲ့ ေငြေၾကးအင္အားနဲ႕ၾကည့္ၿပီး အဆင္ေျပမယ့္အိမ္ဝယ္လိုက္ပါ။ ]]နည္းနည္းပါးပါးတြက္ခ်က္ၾကည့္ေပးပါဦးဆရာ}}
ဆရာေျပာတာ မယံုလို႕လား။
]]မဟုတ္ပါဘူးဆရာ။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္သက္လံုးအခုမွ အိမ္ေလး စဝယ္မွာ ဆိုေတာ့ အမွားျဖစ္မွာစိုးလို႕ပါ။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္ၿမိဳ႕၊ ဘယ္အရပ္၊ ဘယ္ေဒသမွာ ဝယ္သင့္တယ္၊ ဘယ္အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ အိမ္ဝယ္သင့္တယ္ဆိုတာေလး ေျပာျပပါ ဆရာ}}။
ဆရာ ေျပာတဲ့ ၿမိဳ႕အရပ္ေဒသမွာ တကယ္ဝယ္ေနမွာလား ]]ဒါကေတာ့ ဆရာရယ္ အေျခအေန ၾကည့္ဝယ္ရမွာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဘုမၼိအရပ္ ေလး ဘာေလးေရြးေပးဖို႕ေျပာတာပါ။
ကြ်န္ေတာ္ (၃ ၊ ၄) ဦး ေမးၿပီးၿပီဆရာ သူတို႕ေတြကေတာ့ အထူးသျဖင့္ ဘုမၼိအ ရပ္ကို ေရွာင္ခိုင္းၾကလို႕ ဆရာအေနနဲ႕ ဘာမ်ား အႀကံေပးမ လဲလို႕ဆရာ}} ဘုမၼိဆိုတာ ေမြးနံရဲ႕ (၄)ခြင္ေျမာက္ အရပ္ကိုေျပာတာပါ။ မိတ္ေဆြေျပာတဲ့ ဘုမၼိက်တဲ့အရပ္က လြတ္တဲ့အိမ္လိုက္ရွာေနရင္ အိမ္ရွာေန တာနဲ႕ရွိတဲ့ပိုက္ဆံေ လး ျပဳတ္သြားပါဦးမယ္။
]]ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒါကို စိုးရိမ္ေနတာ အႀကံဥာဏ္ေလး ေပးပါဦး ဆရာ}} အဲဒီေဟာကြက္မ်ိဳးေတြက ဟိုေရွးေခတ္က ဆိုရင္ေတာ့ အသံုးဝင္ေကာင္း ဝင္ပါလိမ့္ မယ္။ မိတ္ေဆြ အခုအိမ္ဝယ္မယ့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရနည္းေသး တာရ ယ္၊ ေျမ ကြက္လပ္ေတြကမ်ားေနေတာ့ ျဖစ္ႏိုင ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။အခုေခတ္ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရကမ်ားလာေတာ့ ေျမေနရာ အရင္ေခတ္ကလို မရွိေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕သစ္ေတြေတာင္ တိုးခ်ဲ႕ေပးထားရတာ မိတ္ေဆြအျမင္ပဲ။ဒီေခတ္ ႀကီးထဲမွာ ဘုမၼိလြ တ္တဲ့အိမ္ လိုက္ရွာေနလို႕ ေတြ႕ထားတဲ့ ဘုမၼိက်ေနတယ္ဆိုတဲ့ အိမ္ေလးေတာင္ သူမ်ားလက္ထဲပါသြားလို႕ ပိုေသာကမ်ားေနပါဦးမယ္။
ထိုမိတ္ေဆြလည္း ခဏစဥ္းစားၿပီး၊ ]]တစ္ျခားအႀကံေပးစရာ ဘာရွိေသးလဲ ဆရာ}} မိတ္ေဆြအတြက္ အဆင္ေျပမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအိမ္ကိုသာ ဝယ္လိုက္ပါ။
ဆရာ့ အေတြ႕အႀကံဳအရဘယ္လိုနည္းစနစ္ေတြနဲ႕တြက္ခ်က္ၿပီးဝယ္ထားတဲ့ အိမ္ ျဖစ္ျဖစ္အေျဖကို ေစာင့္ၾကည့္လာတာ၊ လူတစ္ေယာက္ အိမ္ဝယ္ ၿပီး ေ န ထိုင္လာတာ (၃ ၊ ၄)ႏွစ္ၾကာမွ ဒုကၡ လည္းျဖစ္ေရာ အိမ္ခိုက္ေနလို႕၊ ေျမခို က္ေနလို႕၊ ဘုမၼိၾကေနလို႕၊ သိုက္နဲ႕မလြတ္ လို႕ဆိုတဲ့ အေျဖေတြပဲ ေျပာေန တာေတြ႕လာရတယ္။ အိမ္၊ ေျမခိုက္ေနရင္ ေျပာင္း ေျပာင္းခ်င္း ခိုက္လိုက္ပါလား။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္မွ အမ်ိဳး မ်ိဳးေဟာၾက၊ ေျပာၾက ေတာ့တာေပါ့။
အဲဒီမွာမွ ဆရာ့အေနနဲ႕ အေျဖကို သြားေတြ႕လိုက္တာက လူတစ္ေယာက္ ေနတဲ့ေန ရာ ေနတဲ့လူေတြနဲ႕ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္မွာ အဆင္မေျပ ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေလာကဓံ နဲ႕ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္သိထားႏိုင္သလို သက္သာတဲ့နည္း ေတြလ ည္းရွိပါ တယ္ ။ ]]ဆရာေျပာတဲ့ ေလာကဓံကို မႀကံဳတဲ့လူမရွိဘူးလားဆရာ}} ေလာကဓံ ဟာ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာမေရြး၊ လူဆိုတာနဲ႕ ေတြ႕ကိုေတြ႕ရမွာပဲ။ မေတြ႕ခ်င္ လို႕မရသလို လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းလည္းမရွိဘူး။ ]]ဒါဆိုရင္ ေလာကဓံကို ၿငိမ္ခံ ေနရေတာ့မွာလား ။}} ဒီလိုလည္းမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေလာကဓံကို ႀကိဳသိခြင့္ရႏိုင္ သလို သက္သာတဲ့ နည္းလမ္းလည္းရွိတယ္။
]] ဒါျဖင့္လည္း ေလာကဓံကို ႀကိဳသိျမင္ထားၿပီး လိုက္နာရမယ့္ နည္းလမ္း ေလးလု ပ္ပါဦး ဆရာရယ္။}}
သိပ္ေခါင္းစားမေနပါနဲ႔ မိတ္ေဆြ ဒုကၡဆိုတာ ပစၥဳပၸန္မွာပဲရွိတယ္ဆိုတာ သိထားေစခ် င္တယ္။
]]ဘာကိုဆိုလိုတာလဲဆရာ}}
ဒုကၡဆိုတာဟာ မိမိလုပ္ငန္းခြင္နဲ႕အတူေန မိသားစုမွာပဲရွိတယ္ဆိုတာ ကိုေျပာတာပါ။ က်န္တဲ့အပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဒုကၡဆိုတာ က-ေဝးတဲ့အ ေၾကာင္းလို ေခၚတယ္။ ဒုကၡဆို တာ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ေပၚလာတာ လူေတြက ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္းမသိေတာ့ ကိုယ္သြားလုပ္လို႕ ဒုကၡျဖစ္လာတာ ]]ဆရာေရ ဆရာနဲ႕ စေတြ႕ခါစ ျဖစ္လို႕လားမသိ ဘူး။တခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြ နားေထာင္ရတာ ဥာဏ္မမီဘူး ဘဲ ေျပာရမွာပဲ။ ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး လာခဲ့ ပါ့မယ္ဆရာ။ ခုေတာ့ ဆရာေျ ပာ သလို ေတြ႕ထားတဲ့အိမ္ေလး သူမ်ားလက္ထဲပါမသြားေအာင္ ရွိတဲ့ ေငြေၾကးေလးမ ကုန္ ခင္ ဘုမၼိအရပ္က အိမ္ေလးပဲ ျမန္ျမန္ေျပးဝယ္လိုက္ဦးမယ္ ဆရာ}} ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဟာခန္းအတြင္းမွ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြား ေသာ ေ က်ာျပင္ကိုၾကည့္ရင္း ---ဪသာ္ --- သူ႕လိုလူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေခတ္နဲ႕မ ညီေတာ့တဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆေဟာင္းေတြေအာက္မွာ ဒုကၡေတြနဲ႕ ဘယ္ လို ရင္ဆိုင္ ေနၾကမလဲဆိုတာ ေတြးမိရင္း လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ခံရျခင္းမွ ကင္းေဝးၾက ပါေစလို႕ ေမတၲာပို႕သရင္း ---
--------------
------------ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏။
-------ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ ----
-------ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ ----
No comments:
Post a Comment