---------------(((------ေခတ္အျမင္ႏွင့္ ေဗဒင္----))))-----
-------------(ဓာတ္တူနံတူ . . . ဓာတ္တူနံတူ . . . ဓာတ္တူနံတူ)----
--------------
]]ဆရာကိုေအးဝင္းနဲ႔ ဘယ္မွာေတြ႕လာၾကတာလဲ ေမာင္ရာဇာ}}
တပည့္ျဖစ္သူေမာင္ရာဇာတစ္ေယက္ ေျမာက္ဥကၠလာပမွ ေက်ာင္းဆရာ ကိုေအးဝင္းနဲ႔အတူ ကြ်ႏု္ပ္၏ဓာတုနိယာမႏွင့္ မဟာဘုတ္နဝင္းစီးဓာတ္ခန္း အတြင္းသို႔ ေရာက္လာသျဖင့္ ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
]]ကြ်န္ေတာ္က ေဈးထဲက စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ဝယ္ျခမ္းၿပီးအျပန္ မိုးေကာင္း ဘုရားကားမွတ္တိုင္မွာ ေတြ႕လာတာဆရာေရ႕}}
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ေျပာေျပာဆိုဆို လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ မုန္႔လာပို႔ရင္း
]]ဆရာကိုေအးဝင္းလက္ထဲက ဘာထုပ္ေတြလဲဗ်}}
]]ေမာင္ရင္တို႔ဆရာတပည့္ေတြအတြက္ ထံုးစံအတိုင္း ေကာ္ဖီမစ္နဲ႔ မုန္႔ေပါ့ကြ}}------------- -------]]ဒါေတြသိမ္းထားလိုက္ဦးမယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ဝယ္လာတဲ့ စားစရာေတြကို အရင္စားၾကတာေပါ့ဗ်ာ}}ဟုေျပာေျပာဆိုဆို ဆရာကိုေအးဝင္းပါလာသည့္ ပစၥည္းမ်ားအား သိမ္းဆည္းေနေလသည္။
]ဆရာစာေရးသက္တမ္းၾကာလာတာ အေဆာင္ယၾတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေရးတာ သိပ္မေတြ႕ရဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔ အေဆာင္ယၾတာ အေၾကာင္းမေရး တာလဲဆရာ}}
ဆရာကိုေအးဝင္းေမးေနခ်ိန္ ေမာင္ရာဇာျပန္ေရာက္ခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ ေနေတာ့ . . .
]]ဟုတ္တယ္ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီအေၾကာင္းေမးမလို႔ အခုေတာ့ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားတာေပါ့}}
သူတို႔ေျပာသည္လည္းဟုတ္၏။ ကြ်ႏု္ပ္ေရးခဲ့သည့္စာမ်ားသည္၊ အေဆာင္ ယၾတာထက္ ကိုယ္တိုင္လိုက္နာရမည့္အခ်က္အလက္မ်ားကို ဦးစားေပးသည့္ အတြက္ျဖစ္သည္။ အေဆာင္ယၾတာ အစြမ္းထက္မွန္းသိ၏။ နည္းစနစ္ေတြ ကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ရ၏။
]]ဆရာကိုေအးဝင္းေမ့ေနလို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပထမသင္တန္းျဖစ္တဲ့ သီရိေဒဝသင္တန္းမွာ ဆရာတခ်ိဳ႕တဝက္သင္ခဲ့ဖူးပါတယ္}}
ဆရာကိုေအးဝင္းသည္ ခဏတာမွ် စဥ္းစားေနရာမွ
]]ကြ်န္ေတာ္သိပ္မမွတ္မိဘူးျဖစ္ေနတယ္ဆရာ၊ အဲဒီေန႔က ကြ်န္ေတာ္မ်ား သင္တန္းမတက္ျဖစ္ လို႔လား မသိဘူး}}
]]ေသခ်ာစဥ္းစားပါဦး ကိုေအးဝင္းရဲ႕ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ဝင္ေမးတဲ့ ေမးခြန္း ေတာင္မွတ္မိေသးတယ္}}
]]ေသခ်ာလွခ်ည္လားဆရာ၊ ဒီေလာက္ေသခ်ာေနမွေတာ့ ဆရာအစ ေဖာ္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိတန္ေကာင္းပါရဲ႕}}
]]ဟုတ္တယ္ဆရာ ကြ်န္ေတာ္လည္းၾကားဖူးတယ္ရွိေအာင္ ျပန္ေျပာျပ ပါလားဆရာ}}
]]သင္တန္းကလည္း ဖြင့္ကာစဆိုေတာ့ ဆရာေတြပညာစြမ္းျပေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ဆိုပါေတာ့၊ သင္လိုက္တဲ့ပညာရပ္ေတြ ေၾကာက္ခမန္းလိလိပဲ}}
]]အဲဒီေလာက္ေတာင္ပဲလားဆရာ}}
]]ဒါထက္ေတာင္သာေသးဆိုရမလိုဘဲ}}
]]ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ အဲဒီလိုပြဲမ်ိဳးၾကေတာ့ မတိုးဘူးျဖစ္ေနတယ္}}
]]ဆရာ တစ္ေန႔ကေျပာခဲ့သလိုေပါ့၊ ေဆးေတြ၊ အင္းေတြ၊ စမေတြ၊ အေဆာင္ယၾတာေတြ၊ ဓာတ္တူနံတူ၊ ကတ္ကင္းေတြသင္လိုက္ၾကတာ စံုေန တာေပါ့။ ဆရာလည္းတစ္ေန႔ ဆရာသင္တန္းခ်ိန္ တစ္ခုမွာ အခုေျပာျပမယ့္ ]ဓါတ္တူနံတူ}အေၾကာင္းအရာေလးကို သင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ}}
]]ဆရာသင္မယ့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမွာ သင္ဖို႔ပါလို႔လားဆရာ}}
ဆရာကိုေအးဝင္းနဲ႔ ေမာင္ရာဇာတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္တိုက္ထားသလို ၿပိဳင္တူေမးလိုက္ၾက သည္။
]]ဆရာက ေလာကကဓံမဟာဘုတ္ပဲ သီးသန္႔သင္ဖို႔ တာဝန္ယူခဲ့တာပါ။ အခုသင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက မိမိသင္မဲ့ ဘာသာရပ္နဲ႔မပတ္သက္ေသာ္လည္း ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သင္ခဲ့တဲ့သေဘာပါ}}--
-]]ဆရာသင္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္တူနံတူ အေၾကာင္းေလးပဲေျပာပါဆရာ}}
ေမာင္ရာဇာမွၾကားျဖတ္ေျပာလာသျဖင့္ . . .
]]ဓါတ္တူနာမ္တူ ေဆးဘက္ယူ၊ နံတူသတ္က အေသရဆိုတဲ့ ပညာခန္း အေၾကာင္း ဆရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားသင္ေနၾကေတာ့ ဆရာ့ကို သင္တန္းသား တခ်ိဳ႕ကေမးတယ္။ ဆရာ ဓါတ္႐ိုက္ဓါတ္ဆင္တို႔၊ ဓါတ္တူနံတူတို႔၊ ကတ္ကင္းတို႔ ဆရာသိပ္ေျပာတာမေတြ႕မိဘူး၊ ဆရာအဲဒီပညာရပ္ေတြမတတ္ဘူးလား}} တဲ့ ။
ဆရာကလည္း . . .
]]ဟာ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ပဲကြာ မတတ္ေနပါ့မလားလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တာေပါ့။ အဲဒီ မွာတင္ ဓါတ္႐ိုက္ဓါတ္ဆင္ပညာခန္းေလး တစ္ခုေလာက္ သင္ျပပါဆိုတာနဲ႔ သင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ}}
]]ဘာအေၾကာင္းအရာမ်ားလည္းဆရာ}}
]]အခုပဲေျပာေနတယ္ေလ၊ ဓါတ္တူနံတူ ပညာခန္းပါဆိုမွ}}
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ သိပ္သိခ်င္ေနသည္မွာ သိသာလွေပသည္။
]]ဆရာသင္ျပခဲ့တာက ဒီေန႔ဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးေနၾကတဲ့ လွည္းပေတာင္း + ပိေတာက္သား + ပိတံုး႐ုပ္ထု + ျပဒါးထည့္ + ပိဒိုင္းနဲ႔ပိတ္ၿပီး ဗုေဒၶါ (၁၀ဝ၀)စုပ္ၿပီးေဆာင္ထားရင္ စြမ္းတယ္ဆိုပဲ။ အကာအကြယ္ေတာ္ ေတာ္ေကာင္းေကာင္းဆိုပဲ၊ သင္တန္းသားေတြလည္း ကူးယူၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေမးၾကတာေပါ့}}
]]ဘာေတြေမးၾကလဲဆရာ}}-
-]]ေမးတာကေတာ့ အဲဒီဓါတ္တူနံတူအေၾကာင္း ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕ျပန္ ေျပာျပဖို႔ ၿပီးေတာ့ ဂါထာ မရြတ္ဘဲေဆာင္ထားလို႔မရဘူးလား စတဲ့ေမးခြန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေမးၾကပါတယ္}}
]]ဆရာျပန္ေျဖခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပပါလားဆရာ}}
]]ဆရာက ဒီအေဆာင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕မရွိေၾကာင္း၊ စာအုပ္ေတြထဲမွာေတာ့ ဖတ္ဖူးေၾကာင္းနဲ႔ တဆင့္စကားတဆင့္နားပဲၾကားဖူး ေၾကာင္း၊ ျပန္ေျဖေတာ့ သင္တန္းသားတခ်ိဳ႕ေတြ က သိပ္ဘဝင္မက်ျဖစ္ၿပီး ဆရာ့ ကိုယ္ေတြ႕မဟုတ္ဘဲနဲ႔မ်ားဆရာရယ္၊ တျခားဆရာ့ကိုယ္ေတြ႔အၾကာင္း အရာကို သင္တာကမွ ဟုတ္ဦးမယ္တဲ့။ တျခားဆရာေတြလည္း ဒီအေၾကာင္းအရာကို သင္သြားၾကၿပီးၿပီ ေမာင္ရင္တို႔ အဲဒီလိုေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာေတြက ဘာျပန္ေျဖ သြားၾကလဲ}}
]]တျခားဆရာေတြကိုေတာ့ ျပန္မေမးျဖစ္ဘူး}}
]]ဘာျဖစ္လို႔မေမးၾကတာလဲဆိုေတာ့ တျခားဆရာေတြက နဂိုကတည္းက သင္႐ိုးေတြ ျပန္သင္တာဆိုလို႔ မေမးခဲ့ၾကေၾကာင္း ျပန္ေျပာေတာ့ ဆရာေမးမိတာပဲ မွားသလို ျဖစ္ေနတာေပါ့}}
]]ဆရာကကိုယ္ေတြ႕ပဲ သင္တာမ်ားေတာ့ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕မ်ားရွိမလားလို႔ ေမးၾကည့္ၾကတာပါ ဆရာ}}
ဒီေတာ့ဆရာက ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။
]]ေမာင္ရင္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ကူးေရးထားၾကၿပီးၿပီလား}}---ဆိုေတာ့ ...
]]ဟုတ္ကဲ့ပါ}} လို႔ ၿပိဳင္တူေျဖၾကတယ္။
]]တပည့္တို႔ေတြအေနနဲ႔ ဒီအေဆာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္ေတြ႕မ်ားရွိၾက သလား}}
လို႔ ဆရာေမးေတာ့ အားလံုးၿငိမ္သြားရာမွ ...
]]ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း စာထဲမွာ ဖတ္ရတာရယ္ လူႀကီးသူမေတြေျပာသံ ၾကားတာရယ္ပဲ ရွိပါတယ္။
]]ဆရာလည္း ေမာင္ရင္တို႔ကို အဲဒီအေၾကာင္းေျပာျပခ်င္ေနတာအေတာ္ပဲ။ ဆရာေျပာတဲ့ အထဲမွာ ဒီအေဆာင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာေတြေကာင္းတယ္၊ ဘာေတြမေကာင္းဘူးဆိုတာ မေျပာရေသး ဘူးေနာ္}}
ဟုတ္သားပဲ၊ ဆရာရွင္းမျပရေသးဘူးေလ}}
]]ေသခ်ာနားေထာင္ၾကပါ၊ လွည္းပေတာင္း+ပိေတာက္သားကို+ ေန႔နာရီ+ အခ်ိန္ေတြေရြးၿပီး+ပိတံုး႐ုပ္ထု+ ျပဒါးထည့္+ပဒိုင္းနဲ႔ပိတ္+ ဗုေဒၶါ(၁၀ဝ၀) ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ၿပီးေဆာင္ထား ပဒင္း ဆိုတဲ့ ေသနတ္နဲ႔ပစ္လိုက္တာ ပေတာဆိုက်ည္ဆံ ေတြထြက္ၿပီး တကိုယ္လံုးဇကာေပါက္ျဖစ္ၿပီး ေသတာပါပဲ}}
]]ဟာ ဆရာကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က တကယ္ထင္ၿပီး နားေထာင္လိုက္ ရတာဆရာရယ္}}
]]တကယ္ေျပာတာပါ၊ ဆရာဆိုလိုတာက ယေန႔ထိ စာေပေတြ၊ က်မ္းေတြ မွာရွိေနတာ ဆရာစဥ္ဆက္ သံုးခဲ့ၾကတာလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဘူးေတာ့ ျပန္သင္ၾကား ဖို႔ ခက္ေနတာေပါ့။ ဆရာ့ကိုေမးၾကတယ္}}
]]သူတို႔ေမးတာလည္း ဟုတ္သားပဲဆရာရယ္}}
]]ဟုတ္လို႔ေျပာေနရတာေပါ့ ေမာင္ရာဇာ။ အဲဒီအေဆာင္ေတြကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳတဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြရွိတယ္ဆိုတာကို သတိမထားမိၾကဘူး ျဖစ္ေနတယ္}}
]]ဆရာေတြသင္ေပးတာ၊ စာေပေတြမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲမဟုတ္ လားဆရာ}}
]]ဟုတ္ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးအေၾကာင္းအရာေလးေတြကို သတိမထားမိၾက ဘူးလို႔ ေျပာတာေပါ့}}
]]ဘာအေၾကာင္းအရာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္အေရးပါေနရတာလဲဆရာ}}
]]ဒီလို ေမာင္ရာဇာရဲ႕ အဲဒီအေဆာင္ကို ကိုယ္တြယ္အသံုးျပဳသူသည္ ငါးပါးသီလလံုရမယ္၊ သီလသမာဓိရွိဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ စာပိုဒ္ေလးပဲ}}
]]ဆရာရယ္ သီလသမာဓိရွိမွေတာ့ ဒီအေဆာင္ဘာလုပ္ဖို႔လိုမလဲ ဆရာရယ္}}
]]ေမာင္ရာဇာလို လူေတြမေတြးမိၾကဘူး၊ ေလာဘနဲ႔ေၾကာက္စိတ္ကမ်ား ေနေတာ့ ခက္ေနတာေပါ့၊ အဲဒါပဲေမာင္ရာဇာ တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ ျမန္မာ့ပညာရပ္ေတြ ----တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရတဲ့အေၾကာင္းပဲ၊ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္ ၾကားတာရယ္၊ စာေပေတြ၊ က်မ္းေတြထဲကေတြ႕တာကို ကိုယ္တိုင္ပဲ ေဆာင္ထား လို႔အက်ိဳးရွိေနသလိုလို၊ သူတို႔လုပ္ေပးလို႔ပဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္ေျပေန သလိုနဲ႔ ေျပာဆိုေရးသားေနၾကတာပါ။ တကယ့္ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ... ဒါေၾကာင့္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ တာတဲ့။ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ လူထုကို မိႈင္းတိုက္ သလိုျဖစ္မဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို မလုပ္ၾကဖို႔ တပည့္ေတြကို ဆရာ အၿမဲ ေျပာေနရတာေပါ့။ ကဲဆရာ ကိုေအးဝင္းလည္း ေမာင္ရာဇာေမးတာေတြ နားေထာင္ေနရတာနဲ႔ ကိုယ္သိခ်င္တာေတြ မေမးျဖစ္လိုက္ဘူး ျဖစ္ေနဦးမယ္၊ ေမးစရာရွိရင္ေမးဗ်ာ}}
]]ေမာင္ရာဇာေမးတာကလည္း ကြ်န္ေတာ္သိခ်င္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ပါပဲ၊ ဟုတ္တယ္ ဆရာ ေရွးကတန္ဖိုးရွိတဲ့ ျမန္မာ့ပညာရပ္ေတြကို စာေပေတြမွာ အံ့မခန္းဖတ္ရေပမယ့္ တကယ္တမ္း လက္ေတြ႕ၾကေတာ့ မျပႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတာ ဆရာေျပာသလို အေၾကာင္းအက်ိဳးေလးသိထားေတာ့ ..........။။
-----------
--ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟု-ငါ၏ရင္မွာျဖစ္၏-ကွ ္်မွန္ေသာသစာ-စကားေၾကာင့္......။
-------
-------------(ဓာတ္တူနံတူ . . . ဓာတ္တူနံတူ . . . ဓာတ္တူနံတူ)----
--------------
]]ဆရာကိုေအးဝင္းနဲ႔ ဘယ္မွာေတြ႕လာၾကတာလဲ ေမာင္ရာဇာ}}
တပည့္ျဖစ္သူေမာင္ရာဇာတစ္ေယက္ ေျမာက္ဥကၠလာပမွ ေက်ာင္းဆရာ ကိုေအးဝင္းနဲ႔အတူ ကြ်ႏု္ပ္၏ဓာတုနိယာမႏွင့္ မဟာဘုတ္နဝင္းစီးဓာတ္ခန္း အတြင္းသို႔ ေရာက္လာသျဖင့္ ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
]]ကြ်န္ေတာ္က ေဈးထဲက စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ဝယ္ျခမ္းၿပီးအျပန္ မိုးေကာင္း ဘုရားကားမွတ္တိုင္မွာ ေတြ႕လာတာဆရာေရ႕}}
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ေျပာေျပာဆိုဆို လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ မုန္႔လာပို႔ရင္း
]]ဆရာကိုေအးဝင္းလက္ထဲက ဘာထုပ္ေတြလဲဗ်}}
]]ေမာင္ရင္တို႔ဆရာတပည့္ေတြအတြက္ ထံုးစံအတိုင္း ေကာ္ဖီမစ္နဲ႔ မုန္႔ေပါ့ကြ}}------------- -------]]ဒါေတြသိမ္းထားလိုက္ဦးမယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ဝယ္လာတဲ့ စားစရာေတြကို အရင္စားၾကတာေပါ့ဗ်ာ}}ဟုေျပာေျပာဆိုဆို ဆရာကိုေအးဝင္းပါလာသည့္ ပစၥည္းမ်ားအား သိမ္းဆည္းေနေလသည္။
]ဆရာစာေရးသက္တမ္းၾကာလာတာ အေဆာင္ယၾတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေရးတာ သိပ္မေတြ႕ရဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔ အေဆာင္ယၾတာ အေၾကာင္းမေရး တာလဲဆရာ}}
ဆရာကိုေအးဝင္းေမးေနခ်ိန္ ေမာင္ရာဇာျပန္ေရာက္ခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ ေနေတာ့ . . .
]]ဟုတ္တယ္ ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီအေၾကာင္းေမးမလို႔ အခုေတာ့ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားတာေပါ့}}
သူတို႔ေျပာသည္လည္းဟုတ္၏။ ကြ်ႏု္ပ္ေရးခဲ့သည့္စာမ်ားသည္၊ အေဆာင္ ယၾတာထက္ ကိုယ္တိုင္လိုက္နာရမည့္အခ်က္အလက္မ်ားကို ဦးစားေပးသည့္ အတြက္ျဖစ္သည္။ အေဆာင္ယၾတာ အစြမ္းထက္မွန္းသိ၏။ နည္းစနစ္ေတြ ကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ရ၏။
]]ဆရာကိုေအးဝင္းေမ့ေနလို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပထမသင္တန္းျဖစ္တဲ့ သီရိေဒဝသင္တန္းမွာ ဆရာတခ်ိဳ႕တဝက္သင္ခဲ့ဖူးပါတယ္}}
ဆရာကိုေအးဝင္းသည္ ခဏတာမွ် စဥ္းစားေနရာမွ
]]ကြ်န္ေတာ္သိပ္မမွတ္မိဘူးျဖစ္ေနတယ္ဆရာ၊ အဲဒီေန႔က ကြ်န္ေတာ္မ်ား သင္တန္းမတက္ျဖစ္ လို႔လား မသိဘူး}}
]]ေသခ်ာစဥ္းစားပါဦး ကိုေအးဝင္းရဲ႕ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ဝင္ေမးတဲ့ ေမးခြန္း ေတာင္မွတ္မိေသးတယ္}}
]]ေသခ်ာလွခ်ည္လားဆရာ၊ ဒီေလာက္ေသခ်ာေနမွေတာ့ ဆရာအစ ေဖာ္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိတန္ေကာင္းပါရဲ႕}}
]]ဟုတ္တယ္ဆရာ ကြ်န္ေတာ္လည္းၾကားဖူးတယ္ရွိေအာင္ ျပန္ေျပာျပ ပါလားဆရာ}}
]]သင္တန္းကလည္း ဖြင့္ကာစဆိုေတာ့ ဆရာေတြပညာစြမ္းျပေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ဆိုပါေတာ့၊ သင္လိုက္တဲ့ပညာရပ္ေတြ ေၾကာက္ခမန္းလိလိပဲ}}
]]အဲဒီေလာက္ေတာင္ပဲလားဆရာ}}
]]ဒါထက္ေတာင္သာေသးဆိုရမလိုဘဲ}}
]]ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ အဲဒီလိုပြဲမ်ိဳးၾကေတာ့ မတိုးဘူးျဖစ္ေနတယ္}}
]]ဆရာ တစ္ေန႔ကေျပာခဲ့သလိုေပါ့၊ ေဆးေတြ၊ အင္းေတြ၊ စမေတြ၊ အေဆာင္ယၾတာေတြ၊ ဓာတ္တူနံတူ၊ ကတ္ကင္းေတြသင္လိုက္ၾကတာ စံုေန တာေပါ့။ ဆရာလည္းတစ္ေန႔ ဆရာသင္တန္းခ်ိန္ တစ္ခုမွာ အခုေျပာျပမယ့္ ]ဓါတ္တူနံတူ}အေၾကာင္းအရာေလးကို သင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ}}
]]ဆရာသင္မယ့္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမွာ သင္ဖို႔ပါလို႔လားဆရာ}}
ဆရာကိုေအးဝင္းနဲ႔ ေမာင္ရာဇာတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္တိုက္ထားသလို ၿပိဳင္တူေမးလိုက္ၾက သည္။
]]ဆရာက ေလာကကဓံမဟာဘုတ္ပဲ သီးသန္႔သင္ဖို႔ တာဝန္ယူခဲ့တာပါ။ အခုသင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက မိမိသင္မဲ့ ဘာသာရပ္နဲ႔မပတ္သက္ေသာ္လည္း ဗဟုသုတအေနနဲ႔ သင္ခဲ့တဲ့သေဘာပါ}}--
-]]ဆရာသင္ခဲ့တဲ့ ဓာတ္တူနံတူ အေၾကာင္းေလးပဲေျပာပါဆရာ}}
ေမာင္ရာဇာမွၾကားျဖတ္ေျပာလာသျဖင့္ . . .
]]ဓါတ္တူနာမ္တူ ေဆးဘက္ယူ၊ နံတူသတ္က အေသရဆိုတဲ့ ပညာခန္း အေၾကာင္း ဆရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားသင္ေနၾကေတာ့ ဆရာ့ကို သင္တန္းသား တခ်ိဳ႕ကေမးတယ္။ ဆရာ ဓါတ္႐ိုက္ဓါတ္ဆင္တို႔၊ ဓါတ္တူနံတူတို႔၊ ကတ္ကင္းတို႔ ဆရာသိပ္ေျပာတာမေတြ႕မိဘူး၊ ဆရာအဲဒီပညာရပ္ေတြမတတ္ဘူးလား}} တဲ့ ။
ဆရာကလည္း . . .
]]ဟာ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ပဲကြာ မတတ္ေနပါ့မလားလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တာေပါ့။ အဲဒီ မွာတင္ ဓါတ္႐ိုက္ဓါတ္ဆင္ပညာခန္းေလး တစ္ခုေလာက္ သင္ျပပါဆိုတာနဲ႔ သင္ျဖစ္ခဲ့တာပါ}}
]]ဘာအေၾကာင္းအရာမ်ားလည္းဆရာ}}
]]အခုပဲေျပာေနတယ္ေလ၊ ဓါတ္တူနံတူ ပညာခန္းပါဆိုမွ}}
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ သိပ္သိခ်င္ေနသည္မွာ သိသာလွေပသည္။
]]ဆရာသင္ျပခဲ့တာက ဒီေန႔ဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးေနၾကတဲ့ လွည္းပေတာင္း + ပိေတာက္သား + ပိတံုး႐ုပ္ထု + ျပဒါးထည့္ + ပိဒိုင္းနဲ႔ပိတ္ၿပီး ဗုေဒၶါ (၁၀ဝ၀)စုပ္ၿပီးေဆာင္ထားရင္ စြမ္းတယ္ဆိုပဲ။ အကာအကြယ္ေတာ္ ေတာ္ေကာင္းေကာင္းဆိုပဲ၊ သင္တန္းသားေတြလည္း ကူးယူၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေမးၾကတာေပါ့}}
]]ဘာေတြေမးၾကလဲဆရာ}}-
-]]ေမးတာကေတာ့ အဲဒီဓါတ္တူနံတူအေၾကာင္း ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕ျပန္ ေျပာျပဖို႔ ၿပီးေတာ့ ဂါထာ မရြတ္ဘဲေဆာင္ထားလို႔မရဘူးလား စတဲ့ေမးခြန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေမးၾကပါတယ္}}
]]ဆရာျပန္ေျဖခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပပါလားဆရာ}}
]]ဆရာက ဒီအေဆာင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕မရွိေၾကာင္း၊ စာအုပ္ေတြထဲမွာေတာ့ ဖတ္ဖူးေၾကာင္းနဲ႔ တဆင့္စကားတဆင့္နားပဲၾကားဖူး ေၾကာင္း၊ ျပန္ေျဖေတာ့ သင္တန္းသားတခ်ိဳ႕ေတြ က သိပ္ဘဝင္မက်ျဖစ္ၿပီး ဆရာ့ ကိုယ္ေတြ႕မဟုတ္ဘဲနဲ႔မ်ားဆရာရယ္၊ တျခားဆရာ့ကိုယ္ေတြ႔အၾကာင္း အရာကို သင္တာကမွ ဟုတ္ဦးမယ္တဲ့။ တျခားဆရာေတြလည္း ဒီအေၾကာင္းအရာကို သင္သြားၾကၿပီးၿပီ ေမာင္ရင္တို႔ အဲဒီလိုေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာေတြက ဘာျပန္ေျဖ သြားၾကလဲ}}
]]တျခားဆရာေတြကိုေတာ့ ျပန္မေမးျဖစ္ဘူး}}
]]ဘာျဖစ္လို႔မေမးၾကတာလဲဆိုေတာ့ တျခားဆရာေတြက နဂိုကတည္းက သင္႐ိုးေတြ ျပန္သင္တာဆိုလို႔ မေမးခဲ့ၾကေၾကာင္း ျပန္ေျပာေတာ့ ဆရာေမးမိတာပဲ မွားသလို ျဖစ္ေနတာေပါ့}}
]]ဆရာကကိုယ္ေတြ႕ပဲ သင္တာမ်ားေတာ့ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕မ်ားရွိမလားလို႔ ေမးၾကည့္ၾကတာပါ ဆရာ}}
ဒီေတာ့ဆရာက ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။
]]ေမာင္ရင္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ကူးေရးထားၾကၿပီးၿပီလား}}---ဆိုေတာ့ ...
]]ဟုတ္ကဲ့ပါ}} လို႔ ၿပိဳင္တူေျဖၾကတယ္။
]]တပည့္တို႔ေတြအေနနဲ႔ ဒီအေဆာင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္ေတြ႕မ်ားရွိၾက သလား}}
လို႔ ဆရာေမးေတာ့ အားလံုးၿငိမ္သြားရာမွ ...
]]ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း စာထဲမွာ ဖတ္ရတာရယ္ လူႀကီးသူမေတြေျပာသံ ၾကားတာရယ္ပဲ ရွိပါတယ္။
]]ဆရာလည္း ေမာင္ရင္တို႔ကို အဲဒီအေၾကာင္းေျပာျပခ်င္ေနတာအေတာ္ပဲ။ ဆရာေျပာတဲ့ အထဲမွာ ဒီအေဆာင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာေတြေကာင္းတယ္၊ ဘာေတြမေကာင္းဘူးဆိုတာ မေျပာရေသး ဘူးေနာ္}}
ဟုတ္သားပဲ၊ ဆရာရွင္းမျပရေသးဘူးေလ}}
]]ေသခ်ာနားေထာင္ၾကပါ၊ လွည္းပေတာင္း+ပိေတာက္သားကို+ ေန႔နာရီ+ အခ်ိန္ေတြေရြးၿပီး+ပိတံုး႐ုပ္ထု+ ျပဒါးထည့္+ပဒိုင္းနဲ႔ပိတ္+ ဗုေဒၶါ(၁၀ဝ၀) ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ၿပီးေဆာင္ထား ပဒင္း ဆိုတဲ့ ေသနတ္နဲ႔ပစ္လိုက္တာ ပေတာဆိုက်ည္ဆံ ေတြထြက္ၿပီး တကိုယ္လံုးဇကာေပါက္ျဖစ္ၿပီး ေသတာပါပဲ}}
]]ဟာ ဆရာကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က တကယ္ထင္ၿပီး နားေထာင္လိုက္ ရတာဆရာရယ္}}
]]တကယ္ေျပာတာပါ၊ ဆရာဆိုလိုတာက ယေန႔ထိ စာေပေတြ၊ က်မ္းေတြ မွာရွိေနတာ ဆရာစဥ္ဆက္ သံုးခဲ့ၾကတာလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဘူးေတာ့ ျပန္သင္ၾကား ဖို႔ ခက္ေနတာေပါ့။ ဆရာ့ကိုေမးၾကတယ္}}
]]သူတို႔ေမးတာလည္း ဟုတ္သားပဲဆရာရယ္}}
]]ဟုတ္လို႔ေျပာေနရတာေပါ့ ေမာင္ရာဇာ။ အဲဒီအေဆာင္ေတြကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳတဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြရွိတယ္ဆိုတာကို သတိမထားမိၾကဘူး ျဖစ္ေနတယ္}}
]]ဆရာေတြသင္ေပးတာ၊ စာေပေတြမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲမဟုတ္ လားဆရာ}}
]]ဟုတ္ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးအေၾကာင္းအရာေလးေတြကို သတိမထားမိၾက ဘူးလို႔ ေျပာတာေပါ့}}
]]ဘာအေၾကာင္းအရာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္အေရးပါေနရတာလဲဆရာ}}
]]ဒီလို ေမာင္ရာဇာရဲ႕ အဲဒီအေဆာင္ကို ကိုယ္တြယ္အသံုးျပဳသူသည္ ငါးပါးသီလလံုရမယ္၊ သီလသမာဓိရွိဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ စာပိုဒ္ေလးပဲ}}
]]ဆရာရယ္ သီလသမာဓိရွိမွေတာ့ ဒီအေဆာင္ဘာလုပ္ဖို႔လိုမလဲ ဆရာရယ္}}
]]ေမာင္ရာဇာလို လူေတြမေတြးမိၾကဘူး၊ ေလာဘနဲ႔ေၾကာက္စိတ္ကမ်ား ေနေတာ့ ခက္ေနတာေပါ့၊ အဲဒါပဲေမာင္ရာဇာ တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ ျမန္မာ့ပညာရပ္ေတြ ----တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရတဲ့အေၾကာင္းပဲ၊ တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္ ၾကားတာရယ္၊ စာေပေတြ၊ က်မ္းေတြထဲကေတြ႕တာကို ကိုယ္တိုင္ပဲ ေဆာင္ထား လို႔အက်ိဳးရွိေနသလိုလို၊ သူတို႔လုပ္ေပးလို႔ပဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဆင္ေျပေန သလိုနဲ႔ ေျပာဆိုေရးသားေနၾကတာပါ။ တကယ့္ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ... ဒါေၾကာင့္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ တာတဲ့။ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ လူထုကို မိႈင္းတိုက္ သလိုျဖစ္မဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို မလုပ္ၾကဖို႔ တပည့္ေတြကို ဆရာ အၿမဲ ေျပာေနရတာေပါ့။ ကဲဆရာ ကိုေအးဝင္းလည္း ေမာင္ရာဇာေမးတာေတြ နားေထာင္ေနရတာနဲ႔ ကိုယ္သိခ်င္တာေတြ မေမးျဖစ္လိုက္ဘူး ျဖစ္ေနဦးမယ္၊ ေမးစရာရွိရင္ေမးဗ်ာ}}
]]ေမာင္ရာဇာေမးတာကလည္း ကြ်န္ေတာ္သိခ်င္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ပါပဲ၊ ဟုတ္တယ္ ဆရာ ေရွးကတန္ဖိုးရွိတဲ့ ျမန္မာ့ပညာရပ္ေတြကို စာေပေတြမွာ အံ့မခန္းဖတ္ရေပမယ့္ တကယ္တမ္း လက္ေတြ႕ၾကေတာ့ မျပႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတာ ဆရာေျပာသလို အေၾကာင္းအက်ိဳးေလးသိထားေတာ့ ..........။။
-----------
--ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟု-ငါ၏ရင္မွာျဖစ္၏-ကွ ္်မွန္ေသာသစာ-စကားေၾကာင့္......။
-------
No comments:
Post a Comment