(((--ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ႏွင့္ အေဆာင္-ယၾတာဆိုတာ-။}}။)
----------
တေလာေလးဆီကပါ---မေတြ႕တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့တပည့္ ျဖစ္သူႏွင့္ေတြ႕ဆံုခိုက္အခ်ိန္ေလး မွာ သူသိလိုသည္မ်ားကို ေမး ျမန္း ေနေသာေၾကာင့္ ေအာက္ပါအတိုင္းဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ပညာအယူအဆေတြ ေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
]]အေဆာင္ဆိုတာ(အ)တဲ့ေကာင္ေတြေဆာင္တာပါ။ဒါေၾကာင့္လူေတြေျပာေျပာေနသလိုေပါ့အေဆာင္ဆိုတာေဆာင္ရင္ေလး+ေရစိမ္ေသာက္ေသး ေပါက္+လႊင့္ပစ္ရင္အေဝးေရာက္တယ္ဆိုတာေလ။ဆရာႀကီးအေဆာင္ယၾတာေတြမယံုရင္ဘာျဖစ္လို႕ရြတ္ဖတ္ေနေသးလည္း ဆရာႀကီး }}
(အေဆာင္ယႀတာေတြဆိုတာ မရွိဘူး။မဟုတ္ဘူး.လို႕ေျပာေနတာ မဟုတ္ ဘူး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတြ-ရွင္ဘုရင္လက္ထက္ေတြကေတာ့- ဆရာ လည္း မ မွီခဲ့ ေတာ့-ဘာမွမေျပာလိုေပမဲ့-ခုလိုေမာင္ရင္တို႕လို-လူေတြလက္ ထက္မွာေတာ့-နဲနဲပါးပါးေျပာဖို႕လိုလာျပိေလ)
]] ဘာျဖစ္လို႕လိုလာတာလည္းဆရာၾကီး}}
(ေခတ္ေတြေျပာင္းလာသလို-အသိဥာဏ္ေတြ-သဘာဝတရားေတြ-လည္းေျပာင္လဲလာျပိေလ-အထူးသျဖင့္ကိုယ္က်င့္တရားလို ႕ေခၚ တဲ့ ဲ့(ေသာက္က်င့္)ေတြပ်က္လာတာပါဘဲ။)
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ အရင္ေခတ္ေတြနဲ႕-ဒီေန႕ေခတ္-ကြာျခားလာတဲ့-ပညာရပ္ေတြအေပၚ-အျမင္ေလးေတြေျပာျပပါလားဆရာၾကီး}}
( ဆရာ့အျမင္နဲ႕လက္ေတြ႕ျဖစ္စဥ္ကိုေျပာျပပါ့မယ္။ဆရာငယ္ငယ္က-ဆရာသမားေတြရဲ႕-လမ္းညႊန္မွဳနဲ႔-ေလာကီ(ဝိဇၨာ)က်င့္ စဥ္ေတြ ေတာ္ေ တာ္ေလး-က်င့္ၾက-ံေလ့လာ-ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ဂါထာမႏၱာန္ေတြ-ပုတီးေတြ-သက္သတ္လြတ္-မီးလြတ္-အဓိဌာန္ေတြ လုပ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။မွတ္မွတ္ ရရေျပာစရာကေတာ့-ဂါထာမႏၱာန္ ရြတ္ဖတ္တဲ့အေၾကာင္းဘဲ။-) ]] ဘာေတြ ထူးထူးျခားျခား ေတြ႕ခဲ့ရလို႕လည္းဆရာၾကီး }}
( ဒီလိုကြ ဆရာသမားေတြက ဂါထာတခုကို ေရေသာက္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ အစာတခုခုစားရင္ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီ ဂါထာကိုရြတ္ဖတ္ျပီးမွ-စားခိုင္း တယ္ေလ ။ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ သူတို႕ဆိုလိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကိုအဓိက မျမင္ဘဲ။--လက္ေတြ႕အျမင္တခုကို ျဖတ္ကနဲေတြ႕(သိ) လိုက္ရတယ္။ ပထမေတာ့ ဆရာလည္း ေတြေဝသြားတယ္။သူတို႕ေျပာတာတမ်ိဳး စာအုပ္ေတြ ရာဇ ဝင္ေတြ မွတ္တမ္းေတြမွာ တမ်ိဳး ငါေတြ႕တာတမ်ိုးျဖစ္ေနပါ လား ဆိုျပီး-ဆရာသမားေတြကို-ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာၾကဘဲ ျပံဳးျပီး နားေထာင္ ေခါင္းျငိမ့္ရံုဘဲ။သူတို႕မေျဖေတာ့ ဆရာလည္းဆက္ မ ေမး ျဖ စ္ေတာ့ ပါဘူး။ ဆရာအျမင္နဲ႕ဘဲ။ဆရာ ဆက္လက္က်င့္ၾကံေနထိုင္ လာ လိုက္တာ ဒီေန႕ထိဘဲ။)
(ဆရာၾကီးေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ရိုးရိုးေလးနဲ႕ယဥ္သကိုဆိုသလိုျဖစ္ေနျပီဆရာၾကီးေတြ႕ခဲ့တဲ့(အျမင္သစ္)ကိုသာေျပာပါေတာ့ဆရာၾကီးရယ္}} --- --( ( ဥပမာ ေရေသာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ]] ေရကိုခပ္ျပီးမၾကည့္ဘဲ ဘယ္ေ တာ့မွ မေသာက္နဲ႕ ဦး -ေရကိုအရင္ ေသခ်ာၾကည့္ ျပီးရင္ ထိုထိုမည္ေသာ
ဂါထာနဲ႕ (--ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္)ရြတ္။ျပီးမွေရကိုေသာက္ေစခဲ့တာ} } ႏွစ္ပါင္းၾကာခဲ့ေပါ့ကြာ သူတို႕ေျပာတဲ့ကိစၥကနဲ႕တျခားစီျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာျမင္တာက-ေရကိုခပ္လို႕ မေသာက္ခင္ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့-အမွိုက္/အမွံဳ/အနယ္ပါ။မပါ။ေရသန္႕မသန္႕ဆိုတာကိုဘဲ ျမင္ေၾကာင္းဆရာကျပန္ေျပာခဲ့တယ္)။
]] ဆရာ့ ဆရာၾကီေတြက သူတို႕ေျပာသလိုမျဖစ္ေတာ့ မွန္တာ-မွားတာ-ေကာင္းတာဆိုးတာ ဘာမွမေျပာျပခဲ့ဘူးလားဆရာ }}
( ေအး ဘာမွမေျပာခဲ့လို႕ ခုထိ ဆရာလည္းဒီအျမင္နဲ႕ဘဲေန လာလိုက္တာ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)ရယ္လို႕ ျဖစ္လာတာေပါ့ )
]] တျခား ဘာေတြျမင္တာရွိေသးလည္းဆရာၾကီး }}
( အျမင္သစ္ ပါဆိုမွေတာ့ အားလံုးကို အျမင္တမ်ိဳးအေၾကာင္းရင္း ကို ျမင္တာေတြေပါ့။ဒါေတြကိုေျပာေနရရင္ စာတေစာင္ ေပတဖြဲ႕နဲ႕
ျပီးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး )။
]] အလြယ္တကူျမင္နိဳင္ သိနိဳင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးတခုေပါ့ ဆရာၾကီး }}
( ေနာက္တခုက-ထမင္းစာတဲ့အခါမွာ ထမင္းျဖဴ အတိုင္းဟင္းနဲ႕ မေရာခင္မွာ ထမင္းေတြကို လက္နဲ႕ ဖြဖြေလးေလးကိုင္ျပီး ထမင္းေတြ
ကို ႏွံ႕ ေအာင္လုပ္ေနရင္း ဂါထာတခုကိုရြတ္ဖတ္ေစျပီးမွ ထမင္းကို စားေ စခဲ့ ျပန္တယ္။ )။
]] ဘာေတြထူးျခားျပန္လည္းဆရာၾကီး }}
( ဒီတခါလည္း ဆရာေတြ႕တာတမ်ိဳး သူတို႕ေျပာတာတမ်ိဳး ။ စာအုပ္ေ တြ ရာဇဝင္ေတြ မွတ္တမ္းေတြမွာ တမ်ိဳး ငါေတြ႕တာတမ်ိုးျဖစ္ေနပါ လား ဆိုျပီး-ဆရာသမားေတြကို-ေမးၾကည့္ ျပန္ေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာၾကဘဲ တခါကလိုဘဲ ျပံဳးျပီးနားေထာင္ ေခါင္းျငိမ့္ရံုဘဲေလ။ႏွစ္ပါင္းၾကာခဲ့ေပါ့ကြာ သူတို႕ေျပာတဲ့ကိစၥနဲ႕ ဆရာျမင္တာကတျခားျဖစ္ေနေၾကာင္းေျပာျပတာေပါ့။)
]] ဒီေတာ့ ဆရာ့ ဆရာၾကီးေတြက ဘာျပန္ေျပာလည္းဆရာ }}
( ဒါျဖင့္လည္းေျပာကြာ ျပီးမွ ငါတို႕ေျပာမယ္ဆိုလို႕ ဆရာက--ထမင္းေတြကို လက္ေလးနဲ႕ ဖြဖြေလးကိုင္ျပီး ဂါထာရြတ္ဖတ္တာၾကာတဲ့
အခါ ထမင္းထဲမွာ-စပါးလံုး/ အမွိဳက္/အမွံဳ-ေက်ာက္ခဲ-သဲ-သလဲေတြပါ မပါေတာ့ သိလာတယ္-လို႕ေျပာေတာ့ ငါ့ဆရာသမားေတြ တိုးတိုးေျပာျပီး
ရယ္လိုက္ၾကၾကတာ မ်က္ရည္ေတာင္ၾကတယ္ေမာင္ရင္ )။
]] ခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ေလာကဓံ(ေဗဒင္)ပညာကိုဆရာ့ၾကီး အျမင္နဲ႕ ကြာျခားပံုးေလးေျပာျပပါလားဆရာၾကီး }}
( အဓိကအေနနဲ႕ ေျပာရရင္ ေဗဒင္ေတြက စေနျဂိဳလ္/ရာဟုျ၈ိဳလ္ေတြ-အိမ္ေတာင္လွည့္ ေျမာက္လွည့္ေတြေဟာတယ္။ဘာပင္ရွိေနလို႕ ညာ ပင္ၾကီး ရွိေနလို႕ ေတာင္မို႕ၾကီးရွိေနလို႕ အိမ္နံပါတ္-ကားနံပါတ္ေတြကို ၾကည့္ျပီးအခက္အခဲေတြျဖစ္ေနရေၾကာင္းကိုေဟာေျပာၾကတယ္။ေလွဦးတိုက္-လွည္းဦးတိုက္ အိမ္တြင္း-ရိုးရာ-သိုက္-ပဌာန္းဆက္ေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္ေ ဟာေျ ပာၾကတယ္။)
] ဒီေန႕ ေဗဒင္ေလာကမွာ ဒီလိုဘဲ ေဟာေနၾကတာဘဲဆရာၾကီးရယ္ }}
( ေအး အဲဒီမွ စလြဲေနတာေပါ့။ ဆရာနဲ႕လြဲေနတာ(အျမင္မတူတာ) ကိုေျပာတာေနာ-သူတို႕ေတြ ပညာေတြ မဟုတ္ဘူး။မမွန္ဘူး။ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။အျမင္မတူတာကိုအဓိကေျပာျခင္တာ။ ေဗဒင္လာေမးတာ လူေ တြ သူတို႕ေတြက လူကိုဒါရိုက္မေဟာဘဲ လူကိုေက်ာ္လြန္ျပီး ပတ္ ဝန္း က်င္ က-ပစၥည္းေတြကိုအဓိကေဟာေျပာေနၾကတယ္။ ဆရာက လူကိုဗဟိုျပဳေ ဟာေျပာလမ္းညႊန္ေနတာေလ။အဲဒါလြဲေနတာေျပာတာေပါ့)
]] ဒါျဖင္ ဆရာၾကီ႕းရယ္ ဆရာၾကီး လူကိုဗဟိုျပဳ ေဟာတယ္ ဆိုတဲ့ ဥပမာ တခုေလာက္ေျပာျပပါဦး}}
( ပထမဦးဆံုးေမြးရာပါ(ေသာက္က်င့္)-+-မိဘ အုပ္ထိမ္းသူေတြ လက္ေအာက္မွာေနလာခဲ့တဲ့(ေသာက္က်င့္)-+-လက္ရွိအသက္အရြယ္မွာ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့-( အလုပ္-အိမ္ေထာင္-သားသမီး-)ဆိုတဲ့ (သံေယာဇဥ္- )ေတြကို သြားေပါင္းလိုက္တဲ့(မရွိ ေတာင့္တ/ရွိေၾကာင့္ၾက-စိတ္-)ကိုေဟာ
ေျပာလမ္းညႊန္တာပါ။)
]] ဒါျဖင့္ရင္ လုပ္ငန္းအက်ိဳး-ေပး-မေပး-ေမးရင္ ဆရာႀကီး ဘယ္လိုေဟာပါသလဲ }}
( ဆရာ့အေနနဲ႕ ဘယ္လုပ္ငန္း အက်ိဳးေပးတယ္။အက်ိုးမေပးဘူးဆိုတာ သီးသန္႔-မေဟာပါဘူး။ကာယကံရွင္ လုပ္ျခင္တဲ့အလုပ္-ေခတ္နဲ႕ ကိုက္ညီမွဳ-ရွိမရွိဘဲ။ေျပာပါတယ္။အဓိက ေလာကဓံကျဖစ္မယ္လို႕ညႊန္ၾကားခ်ိန္မွာ လုပ္ခိုင္းျပီးေလာကဓံကျပိဳကြဲပ်က္စီးနိဳင္မဲ့အခ်ိန္မွာ ထိမ္းသိမ္းျခင္း-ကို ဘဲ လမ္း ညႊန္ပါတယ္ )။- ]] ဒါဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ေရးအေၾကာင္း ေမးရင္ ဆရာႀကီး ဘယ္လိုေဟာပါသလဲ }}
( အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဆရာ့အေနနဲ႕ အိမ္ေထာင္က်နိဳင္ ပါဦးမလား -ဘယ္ေတာ့အိမ္ေထာင္ၾကမလည္း--ဘယ္လိုအိမ္ေထာင္ ဘက္နဲ႕ ညားမလဲ--ဆိုတာမ်ိဳးေတြကိုေျဖဆိုလမ္းညႊန္တာမဟုတ္ပါဘူး)
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးတာကို ဘယ္လို ကူညီ လမ္းညႊန္ပါသလဲ။--}}
( အဓိက အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့မဲ့ သူႏွစ္ဦး-ရဲ႕ ေမြးရာပါ(ေသာက္က်င့္) +(မိဘ အုပ္ထိမ္းသူေတြလက္ေအာက္မွာေနခဲ့တဲ့အေျခအေန-) အတူေပါင္းသင္းေနထိုင္ၾကတဲ့အခါ-ေတြႀကံဳမဲ့ လူမွဳေရး-စီးပြားေရး-က်န္းမာေရး-အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြမွာ ေလာကဓံကျဖစ္မယ္ လို ႕ညႊန္ၾကားခ်ိန္မွာ လုပ္ယူထားဖို႕ ႀကိဳတင္ လမ္းညႊန္ျပီး။--ေလာကဓံကျပိဳကြဲ ပ်က္စီး နိဳင္မဲ့အခ်ိန္မွာ ထိမ္းသိမ္းျခင္း-ကိုဘဲလမ္းညႊန္ပါတယ္ )။
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ ဘာလုပ္လုပ္ေလာကဓံနဲ႕ကင္းလြတ္ျပီး လမ္းညႊန္တာမ်ိဳ းမရွိေတာ့ဘူးလား }}
( ဘဝေနနည္းေမးရင္ေတာ့-၃၈ျဖာမ၈ၤလာတရားရယ္ ေလာကဓံနဲ ႕မဂၢင္နဲ႕မလြတ္သေလာက္ပါဘဲ။ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆို႕ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္
ရဲ႕ ဘဝေနနည္းလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြျဖစ္ေနတဲ့ အျပင္ လက္ေတြ႕လည္း အ သံုးတဲ့ေနလို႕ပါ)
]] ယႀတာအေနနဲ႕ အရုပ္ေလးေတြ ထုျပီးေဆာင္ၾကတာဘာအမွအက်ိဳး မရွိဘူးလို႕ဆိုလိုတာလားဆရာ }}
( ဆရာေျပာျခင္တာက-ေဆာင္လို႕ အက်ိဳးရွိ/မရွိကိုေျပာလိုတာမ ဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ကေနဘယ္လို ျဖစ္လာတာလည္း-ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုတာဘဲ။ဒါကလည္း ဆရာ့အျမင္ေျပာတာေနာ )။
(-ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ေျပာပါဆရာၾကီးရယ္။က်ေနာတို႕လည္းစဥ္းစားလို႕ရသလိုအေဆာင္ဝါသနာပါတဲ့သူေတြလည္း ဗဟုသုတရတာေပါ့ }} (ေမာင္ရင္နားလည္းေအာင္ေျပာရရင္ဆရာ-ယံုေတြ-ေမြးေသး တယ္ ။တသားျပီးတသားေပါက္လာလိုက္တာယံုေပါင္းရာေက်ာ္သြားတယ္။) ]] ယံုေပါင္း ရာေက်ာ္ ဆိုေတာ့ ဒီေလာက္အမ်ားၾကီး ဆရာၾကီး ဘယ္လိုထားလည္း }}
( ယံုေပါင္း ရာေက်ာ္ဆိုတာ တခါတည္းေမြးျပီးအကုန္ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေမြးလာလိုက္ အရြယ္ေရာက္လာလိုက္ေရာင္းပစ္ တာေ တြ-ေမြးဖို႕ေပးတာေတြ ေၾကာင့္ ဆရာ့ဆီမွာ (၁၀ )ေကာင္ဆို တာ အမ်ား ဆံုးပါ။ အဲဒီမွာ စေတြ႕တာဘဲ။ တခ်ိဳ႕ ခေလးေလးေတြ ကယံုေလးေတြ တေန႔တခါ မျဖစ္မေနလာၾကည့္ၾက တယ္။လာမၾကည့္ရရင္ ငိုလို႕ဆိုျပီးမိ ဘေတြက ယံုၾကည့္ဖို႕လာလာပို႕ၾကေတာ့ ေဈးဆိုင္ဆိုေတာ့ လူေတြပို မ်ားလာတာေပါ့။ယံုရွိမွန္းသိလို႕လာၾကည့္ၾကတဲ့သူေတြရယ္။တခါမွမျမင္ဘူးေသးလို႕ လာၾကည့္တဲ့သူေတြရယ္။ေမာင္၇င္စဥ္းစားၾကည့္ေလ ။ေန႕စဥ္ေ န႕ တိုင္းေျပာတာေနာေနာက္ဆံုး မိဘေတြက ခေလးေ တြ ကို ေဈးဝယ္ခိုင္း ရင္ေတာင္ ]]ယံုေလးေတြရွိတဲ့ ဆိုင္ေနာ}}လို႕ေျပာျပီးခိုင္းသံၾကားေနရသလို ယံုေလးေတြရွိတဲ့ဆိုင္ဆိုတာနဲ႕ ခေလးေတြကသူသြားမယ္။ငါသြားမယ္ျဖစ္ကု န္ေရာ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ ယံုေလးေတြၾကည့္ရမယ္။ယံုစာျဖစ္တဲ့ ကန္ စြန္းရြက္/ေဂၚဖီ-မံုလာဥနီစတဲ့ယံုစာေလးေတြဝယ္ ျပိး ေၾကြးရမယ္ေလ။ သူတို႕လုပ္ျခင္ရာလုပ္ရေတာ့ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့။ )
]] တျခား တိရစၦာန္ေတြ ေမြးဘူးလားဆရာၾကီး }}
( ေမြးဘူးတာေပါ့ ဒါက ယံုတင္ေျပာတာေနာ။ဆရာတိ ရစၦာန္ ေ တာ္ေ တာ္မ်ားမ်ားေမြးဖူးတယ္။ ၾကက္တူေရြးဆိုလည္းလူေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား သေ ဘာၾကၾကတာဘဲ။ ေရႊဂဲ ေရ ေရႊဂဲေရ နဲ႕ ငရုတ္သီး ေၾ႕ကြးရတာအေမာ ဘဲ။ -ေျမာက္-ေမြးထားရင္ ဘာေျပာေကာင္းမလည္းေမာင္ရင္ ခေလးေတြ ဟာ ေျမာ က္ကိုစလိုက္ေနာက္လိုက္နဲ႕ ေျမာက္ဆိုတဲ့သတၱဝါက တလည္း လူလုပ္ျပတာအကုန္လိုက္လုပ္တဲ့ သတၱဝါမဟုတ္လား။အဲဒီလို-တိရစၦာ န္ေ လးေတြေမြးထားတဲ့ ဆိုင္ကိုလူေတြလာမွန္းသိေတာ့ေနာက္တဆိုင္ကလည္း သူ႕ဆိုင္ထက္ပိုလူလာျခင္ေအာင္ သူတို႕ထက္ေကာင္းတဲ့ တိရစၦာန္ ကိုေ မြးၾက ရင္းတ ျဖည္းျဖည္းေခတ္ေတြေျပာင္းလာေတာ့ အသက္မရွိတဲ့-အေ ကာင္ေလးေတြပံုေတြေဆာင္ထားၾကရင္း ခုေခတ္လိုမိမိတို႕ ပိုက္ဆံအိပ္ ထဲ ေဈးဆိုင္ေတြဆိုရင္ ပိုက္ဆံထည့္တဲ့ေသတၱာေတြ စားပြဲေကာင္ တာေ တြေပၚမွာတင္ထားတဲ့အေျခအေနျဖစ္လာပံုရပါတယ္။)
]] ဒါျဖင့္ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ ေဗဒင္လာေမးသူေတြကို ဘာအေဆာင္ ယၾတာ မွမေပးဘူးလားဆရာ }}
( ေဗဒင္လာေမးသူတိုင္းကိုေတာ့ ယၾတာမေပးပါဘူး ။ေဗဒင္ေမး သူကိုယ္တိုင္က ယၾတာစေမးရင္ေတာ့ ေပးတတ္ပါတယ္။ အဟာရလွဴရတဲ့ ယၾတာနဲ႕ ဘုရားမွာပန္းဆီမီးေရခ်မ္းေတာ့လွဴတဲ့ယၾတာေတာ့ေပးပါတယ္။)
]] ဆရာၾကီးကို ေမးရဦးမယ္။ ဘုရားဝတ္ျပဳဖို႕ ပရိတ္ပဌာန္းရြတ္ ဖတ္ ပူေဇာ္ဖို႕ ဝိပသနာတရားအားထုတ္ဖို႕ ပုတီးစိတ္တာတို႕ ဘာျဖစ္လို႕
အဲဒီ လို ယၾတာမ်ိုးေတြ မေပးတာလည္းဆရာၾကီး )။
( ဆရာသင္ထားတဲ့ ပညာထဲမွာ ယၾတာထက္အေရးပါတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုေတြ႕ထားလို႕ကြ။ လူမ်ိဳး-ဘာသာကသတ္သတ္-ပညာကပညာကြ-သြားမေရာလိုက္နဲ႕ရႈပ္သြားမယ္။ ျပီးေတာ့ ဆရာက ဘာသာေရးသင္ တန္းျ ပျပီး နိဗၺာန္သြားဖို႕လမ္းညႊန္ေနတာမဟုတ္ေသးဘူး။ ဘဝမွာလက္ေတြ႕ၾကၾက ေနထိုင္ဖို႕ လမ္းညႊန္တဲ့ပညာပါ။ေမာင္ရင္စဥ္း စားၾကည့္ေလ-ခုလိုေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာ-ဘာသာေရးလုပ္ေနလို႕-ယၾတာဒီပံ-မဟာဒီပံေတြေတြထြန္းေနလို႕အင္းစမေတြေဆာင္ရံုနဲ႕စီးပြားျဖစ္လာမွာလား-ကြဲေနတဲ့ လင္မယားျပန္ေပါင္းျဖစ္မွာလား။/ဖေရာင္းတိုင္(၉)တိုင္ထြန္ျပီး လဘက္(၉)ပံုပံုေနရံုနဲ႕ အေရာင္းအ ဝယ္ေတြေကာင္း းလာမွာလား-အိမ္က ထြက္သြားတဲ့သူျပန္လာမွာလား။ယၾတာဆိုတာ အတုလုပ္တာပါ။စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာကုစားမႈတခုပါ။ဘဝအတြက္အပိုင္း အစေလးတခုပါ။ဘာသာေရး လုပ္လုပ္-မလုပ္လုပ္။ဖေရာင္း(၉) တိုင္ လဘက္(၉)ပံုပံုပံု-မပံုပံု-ကံစြန္ေ အာင္-ကန္စြန္းရြက္ေတြထိုးထိုးမထိုးထိုး။ကံတက္ေအာင္ဆိုျပီး-ကတက္ သားေတြေဆာင္။-ေန႕ခ်င္းတက္-ညခ်င္းတက္ေတြလုပ္လုပ္မလုပ္ လု ပ္- +ေလာကဓံကေတာ့-လူမ်ိဳး-ဘာသာမခြဲျခားဘဲ-သူ႕အလုပ္သူလုပ္ေနမွာ ဘဲ။သူ႕လမ္းစဥ္ကလြဲလို႕ ဘယ္နည္းနဲ႕မွေလာကဓံကိုေက်ာ္ျဖတ္လို႕ မရဘူး ဆိုတာ သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာယၾတာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဦးစားမေ ပး ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေတြကိုေရွ႕တန္းတင္ေနသမွ်-စိတ္ဓါတ္ေရးရာ-အသိဥာဏ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တိုးတက္လာ မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့အေနနဲ႕ သူ႕ကံနဲ႕သူလာတာေတြကိုလမ္းညႊန္ရံုက လြဲလို႕သူတို႕ဘဝ ေျပာင္းလဲသြားေအာင္လုပ္မေပးနိဳင္ပါဘူး။ျပဳျပင္လို႕ရရံုဘဲ ဆိုတာ ဆရာသိလိုက္ျပီေလ။ဒါ့ေၾကာင့္ လက္ရွိဘဝစိတ္ဓါတ္ေရးရာ-အသိဥာဏ္ေတြကို ပ်က္စီးေအာင္-ဘာသာေရးအရ သံသရာထိ ပါသြားနိဳင္တဲ့ မွိဳင္းတိုက္တဲ့အလုပ္ကိုသိတဲ့အခ်ိန္ကစျပီးမလုပ္ေတာ့ဘူးေမာင္ ရင္။ ့ ဆရာ့ဆရာၾကီးေျပာတဲ့စကား တခြန္းသိပ္သေဘာၾက တယ္။)
]] ဘာမ်ားလည္း ဆရာၾကီးရယ္ }} ]] တကယ္ေတာ့ ယၾတာဆိုတာ ကိုယ္က်င့္တရားနားလည္လိုက္နာ နိဳင္ရင္ျပီးေနပါျပီ။ယၾတာဆိုတာမလိုပါဘူး။ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ (ေသာက္က်င့္)ေကာင္းသ ူေတြ အဖို႕ယၾတာဆိုတာမလိုပါဘူး။}})တဲ့ဗ်ား......။
----------
တေလာေလးဆီကပါ---မေတြ႕တာၾကာျပီျဖစ္တဲ့တပည့္ ျဖစ္သူႏွင့္ေတြ႕ဆံုခိုက္အခ်ိန္ေလး မွာ သူသိလိုသည္မ်ားကို ေမး ျမန္း ေနေသာေၾကာင့္ ေအာက္ပါအတိုင္းဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ပညာအယူအဆေတြ ေျပာဆိုျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
]]အေဆာင္ဆိုတာ(အ)တဲ့ေကာင္ေတြေဆာင္တာပါ။ဒါေၾကာင့္လူေတြေျပာေျပာေနသလိုေပါ့အေဆာင္ဆိုတာေဆာင္ရင္ေလး+ေရစိမ္ေသာက္ေသး ေပါက္+လႊင့္ပစ္ရင္အေဝးေရာက္တယ္ဆိုတာေလ။ဆရာႀကီးအေဆာင္ယၾတာေတြမယံုရင္ဘာျဖစ္လို႕ရြတ္ဖတ္ေနေသးလည္း ဆရာႀကီး }}
(အေဆာင္ယႀတာေတြဆိုတာ မရွိဘူး။မဟုတ္ဘူး.လို႕ေျပာေနတာ မဟုတ္ ဘူး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတြ-ရွင္ဘုရင္လက္ထက္ေတြကေတာ့- ဆရာ လည္း မ မွီခဲ့ ေတာ့-ဘာမွမေျပာလိုေပမဲ့-ခုလိုေမာင္ရင္တို႕လို-လူေတြလက္ ထက္မွာေတာ့-နဲနဲပါးပါးေျပာဖို႕လိုလာျပိေလ)
]] ဘာျဖစ္လို႕လိုလာတာလည္းဆရာၾကီး}}
(ေခတ္ေတြေျပာင္းလာသလို-အသိဥာဏ္ေတြ-သဘာဝတရားေတြ-လည္းေျပာင္လဲလာျပိေလ-အထူးသျဖင့္ကိုယ္က်င့္တရားလို ႕ေခၚ တဲ့ ဲ့(ေသာက္က်င့္)ေတြပ်က္လာတာပါဘဲ။)
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ အရင္ေခတ္ေတြနဲ႕-ဒီေန႕ေခတ္-ကြာျခားလာတဲ့-ပညာရပ္ေတြအေပၚ-အျမင္ေလးေတြေျပာျပပါလားဆရာၾကီး}}
( ဆရာ့အျမင္နဲ႕လက္ေတြ႕ျဖစ္စဥ္ကိုေျပာျပပါ့မယ္။ဆရာငယ္ငယ္က-ဆရာသမားေတြရဲ႕-လမ္းညႊန္မွဳနဲ႔-ေလာကီ(ဝိဇၨာ)က်င့္ စဥ္ေတြ ေတာ္ေ တာ္ေလး-က်င့္ၾက-ံေလ့လာ-ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ဂါထာမႏၱာန္ေတြ-ပုတီးေတြ-သက္သတ္လြတ္-မီးလြတ္-အဓိဌာန္ေတြ လုပ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။မွတ္မွတ္ ရရေျပာစရာကေတာ့-ဂါထာမႏၱာန္ ရြတ္ဖတ္တဲ့အေၾကာင္းဘဲ။-) ]] ဘာေတြ ထူးထူးျခားျခား ေတြ႕ခဲ့ရလို႕လည္းဆရာၾကီး }}
( ဒီလိုကြ ဆရာသမားေတြက ဂါထာတခုကို ေရေသာက္ရင္ျဖစ္ျဖစ္ အစာတခုခုစားရင္ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီ ဂါထာကိုရြတ္ဖတ္ျပီးမွ-စားခိုင္း တယ္ေလ ။ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ သူတို႕ဆိုလိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကိုအဓိက မျမင္ဘဲ။--လက္ေတြ႕အျမင္တခုကို ျဖတ္ကနဲေတြ႕(သိ) လိုက္ရတယ္။ ပထမေတာ့ ဆရာလည္း ေတြေဝသြားတယ္။သူတို႕ေျပာတာတမ်ိဳး စာအုပ္ေတြ ရာဇ ဝင္ေတြ မွတ္တမ္းေတြမွာ တမ်ိဳး ငါေတြ႕တာတမ်ိုးျဖစ္ေနပါ လား ဆိုျပီး-ဆရာသမားေတြကို-ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာၾကဘဲ ျပံဳးျပီး နားေထာင္ ေခါင္းျငိမ့္ရံုဘဲ။သူတို႕မေျဖေတာ့ ဆရာလည္းဆက္ မ ေမး ျဖ စ္ေတာ့ ပါဘူး။ ဆရာအျမင္နဲ႕ဘဲ။ဆရာ ဆက္လက္က်င့္ၾကံေနထိုင္ လာ လိုက္တာ ဒီေန႕ထိဘဲ။)
(ဆရာၾကီးေျပာလိုက္ရင္ေတာ့ရိုးရိုးေလးနဲ႕ယဥ္သကိုဆိုသလိုျဖစ္ေနျပီဆရာၾကီးေတြ႕ခဲ့တဲ့(အျမင္သစ္)ကိုသာေျပာပါေတာ့ဆရာၾကီးရယ္}} --- --( ( ဥပမာ ေရေသာက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ]] ေရကိုခပ္ျပီးမၾကည့္ဘဲ ဘယ္ေ တာ့မွ မေသာက္နဲ႕ ဦး -ေရကိုအရင္ ေသခ်ာၾကည့္ ျပီးရင္ ထိုထိုမည္ေသာ
ဂါထာနဲ႕ (--ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္)ရြတ္။ျပီးမွေရကိုေသာက္ေစခဲ့တာ} } ႏွစ္ပါင္းၾကာခဲ့ေပါ့ကြာ သူတို႕ေျပာတဲ့ကိစၥကနဲ႕တျခားစီျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာျမင္တာက-ေရကိုခပ္လို႕ မေသာက္ခင္ေသခ်ာၾကည့္ေတာ့-အမွိုက္/အမွံဳ/အနယ္ပါ။မပါ။ေရသန္႕မသန္႕ဆိုတာကိုဘဲ ျမင္ေၾကာင္းဆရာကျပန္ေျပာခဲ့တယ္)။
]] ဆရာ့ ဆရာၾကီေတြက သူတို႕ေျပာသလိုမျဖစ္ေတာ့ မွန္တာ-မွားတာ-ေကာင္းတာဆိုးတာ ဘာမွမေျပာျပခဲ့ဘူးလားဆရာ }}
( ေအး ဘာမွမေျပာခဲ့လို႕ ခုထိ ဆရာလည္းဒီအျမင္နဲ႕ဘဲေန လာလိုက္တာ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)ရယ္လို႕ ျဖစ္လာတာေပါ့ )
]] တျခား ဘာေတြျမင္တာရွိေသးလည္းဆရာၾကီး }}
( အျမင္သစ္ ပါဆိုမွေတာ့ အားလံုးကို အျမင္တမ်ိဳးအေၾကာင္းရင္း ကို ျမင္တာေတြေပါ့။ဒါေတြကိုေျပာေနရရင္ စာတေစာင္ ေပတဖြဲ႕နဲ႕
ျပီးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး )။
]] အလြယ္တကူျမင္နိဳင္ သိနိဳင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးတခုေပါ့ ဆရာၾကီး }}
( ေနာက္တခုက-ထမင္းစာတဲ့အခါမွာ ထမင္းျဖဴ အတိုင္းဟင္းနဲ႕ မေရာခင္မွာ ထမင္းေတြကို လက္နဲ႕ ဖြဖြေလးေလးကိုင္ျပီး ထမင္းေတြ
ကို ႏွံ႕ ေအာင္လုပ္ေနရင္း ဂါထာတခုကိုရြတ္ဖတ္ေစျပီးမွ ထမင္းကို စားေ စခဲ့ ျပန္တယ္။ )။
]] ဘာေတြထူးျခားျပန္လည္းဆရာၾကီး }}
( ဒီတခါလည္း ဆရာေတြ႕တာတမ်ိဳး သူတို႕ေျပာတာတမ်ိဳး ။ စာအုပ္ေ တြ ရာဇဝင္ေတြ မွတ္တမ္းေတြမွာ တမ်ိဳး ငါေတြ႕တာတမ်ိုးျဖစ္ေနပါ လား ဆိုျပီး-ဆရာသမားေတြကို-ေမးၾကည့္ ျပန္ေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာၾကဘဲ တခါကလိုဘဲ ျပံဳးျပီးနားေထာင္ ေခါင္းျငိမ့္ရံုဘဲေလ။ႏွစ္ပါင္းၾကာခဲ့ေပါ့ကြာ သူတို႕ေျပာတဲ့ကိစၥနဲ႕ ဆရာျမင္တာကတျခားျဖစ္ေနေၾကာင္းေျပာျပတာေပါ့။)
]] ဒီေတာ့ ဆရာ့ ဆရာၾကီးေတြက ဘာျပန္ေျပာလည္းဆရာ }}
( ဒါျဖင့္လည္းေျပာကြာ ျပီးမွ ငါတို႕ေျပာမယ္ဆိုလို႕ ဆရာက--ထမင္းေတြကို လက္ေလးနဲ႕ ဖြဖြေလးကိုင္ျပီး ဂါထာရြတ္ဖတ္တာၾကာတဲ့
အခါ ထမင္းထဲမွာ-စပါးလံုး/ အမွိဳက္/အမွံဳ-ေက်ာက္ခဲ-သဲ-သလဲေတြပါ မပါေတာ့ သိလာတယ္-လို႕ေျပာေတာ့ ငါ့ဆရာသမားေတြ တိုးတိုးေျပာျပီး
ရယ္လိုက္ၾကၾကတာ မ်က္ရည္ေတာင္ၾကတယ္ေမာင္ရင္ )။
]] ခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ေလာကဓံ(ေဗဒင္)ပညာကိုဆရာ့ၾကီး အျမင္နဲ႕ ကြာျခားပံုးေလးေျပာျပပါလားဆရာၾကီး }}
( အဓိကအေနနဲ႕ ေျပာရရင္ ေဗဒင္ေတြက စေနျဂိဳလ္/ရာဟုျ၈ိဳလ္ေတြ-အိမ္ေတာင္လွည့္ ေျမာက္လွည့္ေတြေဟာတယ္။ဘာပင္ရွိေနလို႕ ညာ ပင္ၾကီး ရွိေနလို႕ ေတာင္မို႕ၾကီးရွိေနလို႕ အိမ္နံပါတ္-ကားနံပါတ္ေတြကို ၾကည့္ျပီးအခက္အခဲေတြျဖစ္ေနရေၾကာင္းကိုေဟာေျပာၾကတယ္။ေလွဦးတိုက္-လွည္းဦးတိုက္ အိမ္တြင္း-ရိုးရာ-သိုက္-ပဌာန္းဆက္ေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္ေ ဟာေျ ပာၾကတယ္။)
] ဒီေန႕ ေဗဒင္ေလာကမွာ ဒီလိုဘဲ ေဟာေနၾကတာဘဲဆရာၾကီးရယ္ }}
( ေအး အဲဒီမွ စလြဲေနတာေပါ့။ ဆရာနဲ႕လြဲေနတာ(အျမင္မတူတာ) ကိုေျပာတာေနာ-သူတို႕ေတြ ပညာေတြ မဟုတ္ဘူး။မမွန္ဘူး။ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။အျမင္မတူတာကိုအဓိကေျပာျခင္တာ။ ေဗဒင္လာေမးတာ လူေ တြ သူတို႕ေတြက လူကိုဒါရိုက္မေဟာဘဲ လူကိုေက်ာ္လြန္ျပီး ပတ္ ဝန္း က်င္ က-ပစၥည္းေတြကိုအဓိကေဟာေျပာေနၾကတယ္။ ဆရာက လူကိုဗဟိုျပဳေ ဟာေျပာလမ္းညႊန္ေနတာေလ။အဲဒါလြဲေနတာေျပာတာေပါ့)
]] ဒါျဖင္ ဆရာၾကီ႕းရယ္ ဆရာၾကီး လူကိုဗဟိုျပဳ ေဟာတယ္ ဆိုတဲ့ ဥပမာ တခုေလာက္ေျပာျပပါဦး}}
( ပထမဦးဆံုးေမြးရာပါ(ေသာက္က်င့္)-+-မိဘ အုပ္ထိမ္းသူေတြ လက္ေအာက္မွာေနလာခဲ့တဲ့(ေသာက္က်င့္)-+-လက္ရွိအသက္အရြယ္မွာ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့-( အလုပ္-အိမ္ေထာင္-သားသမီး-)ဆိုတဲ့ (သံေယာဇဥ္- )ေတြကို သြားေပါင္းလိုက္တဲ့(မရွိ ေတာင့္တ/ရွိေၾကာင့္ၾက-စိတ္-)ကိုေဟာ
ေျပာလမ္းညႊန္တာပါ။)
]] ဒါျဖင့္ရင္ လုပ္ငန္းအက်ိဳး-ေပး-မေပး-ေမးရင္ ဆရာႀကီး ဘယ္လိုေဟာပါသလဲ }}
( ဆရာ့အေနနဲ႕ ဘယ္လုပ္ငန္း အက်ိဳးေပးတယ္။အက်ိုးမေပးဘူးဆိုတာ သီးသန္႔-မေဟာပါဘူး။ကာယကံရွင္ လုပ္ျခင္တဲ့အလုပ္-ေခတ္နဲ႕ ကိုက္ညီမွဳ-ရွိမရွိဘဲ။ေျပာပါတယ္။အဓိက ေလာကဓံကျဖစ္မယ္လို႕ညႊန္ၾကားခ်ိန္မွာ လုပ္ခိုင္းျပီးေလာကဓံကျပိဳကြဲပ်က္စီးနိဳင္မဲ့အခ်ိန္မွာ ထိမ္းသိမ္းျခင္း-ကို ဘဲ လမ္း ညႊန္ပါတယ္ )။- ]] ဒါဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ေရးအေၾကာင္း ေမးရင္ ဆရာႀကီး ဘယ္လိုေဟာပါသလဲ }}
( အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဆရာ့အေနနဲ႕ အိမ္ေထာင္က်နိဳင္ ပါဦးမလား -ဘယ္ေတာ့အိမ္ေထာင္ၾကမလည္း--ဘယ္လိုအိမ္ေထာင္ ဘက္နဲ႕ ညားမလဲ--ဆိုတာမ်ိဳးေတြကိုေျဖဆိုလမ္းညႊန္တာမဟုတ္ပါဘူး)
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးတာကို ဘယ္လို ကူညီ လမ္းညႊန္ပါသလဲ။--}}
( အဓိက အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့မဲ့ သူႏွစ္ဦး-ရဲ႕ ေမြးရာပါ(ေသာက္က်င့္) +(မိဘ အုပ္ထိမ္းသူေတြလက္ေအာက္မွာေနခဲ့တဲ့အေျခအေန-) အတူေပါင္းသင္းေနထိုင္ၾကတဲ့အခါ-ေတြႀကံဳမဲ့ လူမွဳေရး-စီးပြားေရး-က်န္းမာေရး-အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြမွာ ေလာကဓံကျဖစ္မယ္ လို ႕ညႊန္ၾကားခ်ိန္မွာ လုပ္ယူထားဖို႕ ႀကိဳတင္ လမ္းညႊန္ျပီး။--ေလာကဓံကျပိဳကြဲ ပ်က္စီး နိဳင္မဲ့အခ်ိန္မွာ ထိမ္းသိမ္းျခင္း-ကိုဘဲလမ္းညႊန္ပါတယ္ )။
]] ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ ဘာလုပ္လုပ္ေလာကဓံနဲ႕ကင္းလြတ္ျပီး လမ္းညႊန္တာမ်ိဳ းမရွိေတာ့ဘူးလား }}
( ဘဝေနနည္းေမးရင္ေတာ့-၃၈ျဖာမ၈ၤလာတရားရယ္ ေလာကဓံနဲ ႕မဂၢင္နဲ႕မလြတ္သေလာက္ပါဘဲ။ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆို႕ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္
ရဲ႕ ဘဝေနနည္းလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြျဖစ္ေနတဲ့ အျပင္ လက္ေတြ႕လည္း အ သံုးတဲ့ေနလို႕ပါ)
]] ယႀတာအေနနဲ႕ အရုပ္ေလးေတြ ထုျပီးေဆာင္ၾကတာဘာအမွအက်ိဳး မရွိဘူးလို႕ဆိုလိုတာလားဆရာ }}
( ဆရာေျပာျခင္တာက-ေဆာင္လို႕ အက်ိဳးရွိ/မရွိကိုေျပာလိုတာမ ဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ကေနဘယ္လို ျဖစ္လာတာလည္း-ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုတာဘဲ။ဒါကလည္း ဆရာ့အျမင္ေျပာတာေနာ )။
(-ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ေျပာပါဆရာၾကီးရယ္။က်ေနာတို႕လည္းစဥ္းစားလို႕ရသလိုအေဆာင္ဝါသနာပါတဲ့သူေတြလည္း ဗဟုသုတရတာေပါ့ }} (ေမာင္ရင္နားလည္းေအာင္ေျပာရရင္ဆရာ-ယံုေတြ-ေမြးေသး တယ္ ။တသားျပီးတသားေပါက္လာလိုက္တာယံုေပါင္းရာေက်ာ္သြားတယ္။) ]] ယံုေပါင္း ရာေက်ာ္ ဆိုေတာ့ ဒီေလာက္အမ်ားၾကီး ဆရာၾကီး ဘယ္လိုထားလည္း }}
( ယံုေပါင္း ရာေက်ာ္ဆိုတာ တခါတည္းေမြးျပီးအကုန္ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေမြးလာလိုက္ အရြယ္ေရာက္လာလိုက္ေရာင္းပစ္ တာေ တြ-ေမြးဖို႕ေပးတာေတြ ေၾကာင့္ ဆရာ့ဆီမွာ (၁၀ )ေကာင္ဆို တာ အမ်ား ဆံုးပါ။ အဲဒီမွာ စေတြ႕တာဘဲ။ တခ်ိဳ႕ ခေလးေလးေတြ ကယံုေလးေတြ တေန႔တခါ မျဖစ္မေနလာၾကည့္ၾက တယ္။လာမၾကည့္ရရင္ ငိုလို႕ဆိုျပီးမိ ဘေတြက ယံုၾကည့္ဖို႕လာလာပို႕ၾကေတာ့ ေဈးဆိုင္ဆိုေတာ့ လူေတြပို မ်ားလာတာေပါ့။ယံုရွိမွန္းသိလို႕လာၾကည့္ၾကတဲ့သူေတြရယ္။တခါမွမျမင္ဘူးေသးလို႕ လာၾကည့္တဲ့သူေတြရယ္။ေမာင္၇င္စဥ္းစားၾကည့္ေလ ။ေန႕စဥ္ေ န႕ တိုင္းေျပာတာေနာေနာက္ဆံုး မိဘေတြက ခေလးေ တြ ကို ေဈးဝယ္ခိုင္း ရင္ေတာင္ ]]ယံုေလးေတြရွိတဲ့ ဆိုင္ေနာ}}လို႕ေျပာျပီးခိုင္းသံၾကားေနရသလို ယံုေလးေတြရွိတဲ့ဆိုင္ဆိုတာနဲ႕ ခေလးေတြကသူသြားမယ္။ငါသြားမယ္ျဖစ္ကု န္ေရာ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ ယံုေလးေတြၾကည့္ရမယ္။ယံုစာျဖစ္တဲ့ ကန္ စြန္းရြက္/ေဂၚဖီ-မံုလာဥနီစတဲ့ယံုစာေလးေတြဝယ္ ျပိး ေၾကြးရမယ္ေလ။ သူတို႕လုပ္ျခင္ရာလုပ္ရေတာ့ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့။ )
]] တျခား တိရစၦာန္ေတြ ေမြးဘူးလားဆရာၾကီး }}
( ေမြးဘူးတာေပါ့ ဒါက ယံုတင္ေျပာတာေနာ။ဆရာတိ ရစၦာန္ ေ တာ္ေ တာ္မ်ားမ်ားေမြးဖူးတယ္။ ၾကက္တူေရြးဆိုလည္းလူေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား သေ ဘာၾကၾကတာဘဲ။ ေရႊဂဲ ေရ ေရႊဂဲေရ နဲ႕ ငရုတ္သီး ေၾ႕ကြးရတာအေမာ ဘဲ။ -ေျမာက္-ေမြးထားရင္ ဘာေျပာေကာင္းမလည္းေမာင္ရင္ ခေလးေတြ ဟာ ေျမာ က္ကိုစလိုက္ေနာက္လိုက္နဲ႕ ေျမာက္ဆိုတဲ့သတၱဝါက တလည္း လူလုပ္ျပတာအကုန္လိုက္လုပ္တဲ့ သတၱဝါမဟုတ္လား။အဲဒီလို-တိရစၦာ န္ေ လးေတြေမြးထားတဲ့ ဆိုင္ကိုလူေတြလာမွန္းသိေတာ့ေနာက္တဆိုင္ကလည္း သူ႕ဆိုင္ထက္ပိုလူလာျခင္ေအာင္ သူတို႕ထက္ေကာင္းတဲ့ တိရစၦာန္ ကိုေ မြးၾက ရင္းတ ျဖည္းျဖည္းေခတ္ေတြေျပာင္းလာေတာ့ အသက္မရွိတဲ့-အေ ကာင္ေလးေတြပံုေတြေဆာင္ထားၾကရင္း ခုေခတ္လိုမိမိတို႕ ပိုက္ဆံအိပ္ ထဲ ေဈးဆိုင္ေတြဆိုရင္ ပိုက္ဆံထည့္တဲ့ေသတၱာေတြ စားပြဲေကာင္ တာေ တြေပၚမွာတင္ထားတဲ့အေျခအေနျဖစ္လာပံုရပါတယ္။)
]] ဒါျဖင့္ဆရာၾကီးအေနနဲ႕ ေဗဒင္လာေမးသူေတြကို ဘာအေဆာင္ ယၾတာ မွမေပးဘူးလားဆရာ }}
( ေဗဒင္လာေမးသူတိုင္းကိုေတာ့ ယၾတာမေပးပါဘူး ။ေဗဒင္ေမး သူကိုယ္တိုင္က ယၾတာစေမးရင္ေတာ့ ေပးတတ္ပါတယ္။ အဟာရလွဴရတဲ့ ယၾတာနဲ႕ ဘုရားမွာပန္းဆီမီးေရခ်မ္းေတာ့လွဴတဲ့ယၾတာေတာ့ေပးပါတယ္။)
]] ဆရာၾကီးကို ေမးရဦးမယ္။ ဘုရားဝတ္ျပဳဖို႕ ပရိတ္ပဌာန္းရြတ္ ဖတ္ ပူေဇာ္ဖို႕ ဝိပသနာတရားအားထုတ္ဖို႕ ပုတီးစိတ္တာတို႕ ဘာျဖစ္လို႕
အဲဒီ လို ယၾတာမ်ိုးေတြ မေပးတာလည္းဆရာၾကီး )။
( ဆရာသင္ထားတဲ့ ပညာထဲမွာ ယၾတာထက္အေရးပါတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုေတြ႕ထားလို႕ကြ။ လူမ်ိဳး-ဘာသာကသတ္သတ္-ပညာကပညာကြ-သြားမေရာလိုက္နဲ႕ရႈပ္သြားမယ္။ ျပီးေတာ့ ဆရာက ဘာသာေရးသင္ တန္းျ ပျပီး နိဗၺာန္သြားဖို႕လမ္းညႊန္ေနတာမဟုတ္ေသးဘူး။ ဘဝမွာလက္ေတြ႕ၾကၾက ေနထိုင္ဖို႕ လမ္းညႊန္တဲ့ပညာပါ။ေမာင္ရင္စဥ္း စားၾကည့္ေလ-ခုလိုေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာ-ဘာသာေရးလုပ္ေနလို႕-ယၾတာဒီပံ-မဟာဒီပံေတြေတြထြန္းေနလို႕အင္းစမေတြေဆာင္ရံုနဲ႕စီးပြားျဖစ္လာမွာလား-ကြဲေနတဲ့ လင္မယားျပန္ေပါင္းျဖစ္မွာလား။/ဖေရာင္းတိုင္(၉)တိုင္ထြန္ျပီး လဘက္(၉)ပံုပံုေနရံုနဲ႕ အေရာင္းအ ဝယ္ေတြေကာင္း းလာမွာလား-အိမ္က ထြက္သြားတဲ့သူျပန္လာမွာလား။ယၾတာဆိုတာ အတုလုပ္တာပါ။စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာကုစားမႈတခုပါ။ဘဝအတြက္အပိုင္း အစေလးတခုပါ။ဘာသာေရး လုပ္လုပ္-မလုပ္လုပ္။ဖေရာင္း(၉) တိုင္ လဘက္(၉)ပံုပံုပံု-မပံုပံု-ကံစြန္ေ အာင္-ကန္စြန္းရြက္ေတြထိုးထိုးမထိုးထိုး။ကံတက္ေအာင္ဆိုျပီး-ကတက္ သားေတြေဆာင္။-ေန႕ခ်င္းတက္-ညခ်င္းတက္ေတြလုပ္လုပ္မလုပ္ လု ပ္- +ေလာကဓံကေတာ့-လူမ်ိဳး-ဘာသာမခြဲျခားဘဲ-သူ႕အလုပ္သူလုပ္ေနမွာ ဘဲ။သူ႕လမ္းစဥ္ကလြဲလို႕ ဘယ္နည္းနဲ႕မွေလာကဓံကိုေက်ာ္ျဖတ္လို႕ မရဘူး ဆိုတာ သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာယၾတာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဦးစားမေ ပး ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေတြကိုေရွ႕တန္းတင္ေနသမွ်-စိတ္ဓါတ္ေရးရာ-အသိဥာဏ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တိုးတက္လာ မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့အေနနဲ႕ သူ႕ကံနဲ႕သူလာတာေတြကိုလမ္းညႊန္ရံုက လြဲလို႕သူတို႕ဘဝ ေျပာင္းလဲသြားေအာင္လုပ္မေပးနိဳင္ပါဘူး။ျပဳျပင္လို႕ရရံုဘဲ ဆိုတာ ဆရာသိလိုက္ျပီေလ။ဒါ့ေၾကာင့္ လက္ရွိဘဝစိတ္ဓါတ္ေရးရာ-အသိဥာဏ္ေတြကို ပ်က္စီးေအာင္-ဘာသာေရးအရ သံသရာထိ ပါသြားနိဳင္တဲ့ မွိဳင္းတိုက္တဲ့အလုပ္ကိုသိတဲ့အခ်ိန္ကစျပီးမလုပ္ေတာ့ဘူးေမာင္ ရင္။ ့ ဆရာ့ဆရာၾကီးေျပာတဲ့စကား တခြန္းသိပ္သေဘာၾက တယ္။)
]] ဘာမ်ားလည္း ဆရာၾကီးရယ္ }} ]] တကယ္ေတာ့ ယၾတာဆိုတာ ကိုယ္က်င့္တရားနားလည္လိုက္နာ နိဳင္ရင္ျပီးေနပါျပီ။ယၾတာဆိုတာမလိုပါဘူး။ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ (ေသာက္က်င့္)ေကာင္းသ ူေတြ အဖို႕ယၾတာဆိုတာမလိုပါဘူး။}})တဲ့ဗ်ား......။
No comments:
Post a Comment