..............................((( ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ဟူသည္။(၄)။ )))
.......................
.လူတစ္ေယာက္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္လို႕ ေဗဒင္သြား ေမးလိုက္ရင္ ေဗဒင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကြက္တိမွန္ေနတာေတြ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္ လို႕ မွန္ေနရတာလဲ ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥေတြကို တြက္ခ်က္ေဟာေျပာရတဲ့ ပညာေတြျဖစ္ေန လို႕ဘဲ။ ဒုကၡေတြကိုေတာ့ ေဟာေျပာတာ မွန္ေနၾကၿပီ ဘာေၾကာင့္ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ရတာလဲဆိုတဲ့ အေျဖလဲ ရွာေရာ---ဒီျပႆနာေတြ ျဖစ္ရတာ-
အိမ္တြင္းမဆြဲလို႕ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ဟုတ္လိုဟုတ္ျငား အုန္းသီးေလး သြားဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ပထမ-၃/၄ရက္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုဘဲ။ ျပႆနာေလး က ၿငိမ္သြားတယ္ထင္ရတယ္။ ေနာက္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဒံုရင္းကဒံုရင္းဘဲ။ ျပႆနာကျပန္ေပၚတာဘဲ။ ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ဆီကို ေျပးျပန္တယ္။ ( မင္းတို႕ ဒီျပႆနာျဖစ္ရတာ အုန္းမဆြဲလို႕တဲ့၊ )ကြ်န္ေတာ္ အုန္းဆြဲထား တယ္ဆရာ ဆိုေတာ(့ မင္းတို႕အုန္းသီးထားတာ မွားေနလို႕။ ျြကက္ၿမႇီးက အိမ္အတြင္းလွဲ႕ထားလို႕ အိမ္အျပင္ လွဲ႕ထားလို႕ ) နဲ႕ ျြကက္ၿမႇီးအိမ္တြင္းအိမ္ျပင္လွဲ႕လိုက္ရတာ --ထူးမလာေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆရာ---တစ္ေယာက္က( မင္းတို႕ ဒီျပႆနာေတြျဖစ္လာရတာ ႐ိုးရာမလုပ္လို႕ )တဲ့၊ ကြ်န္ေတာ္ အုန္းသီး ဆြဲထားၿပီးၿပီဆရာဆိုေတာ့( အဲဒါကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူးကြ၊ အဲဒါအိမ္တြင္းေခၚတယ္၊ ႐ိုးရာဆိုတာ အဘျမင္းျဖဴရွင္၊ နန္က႐ိုင္းမယ္ေတာ္၊ ဦးရွင္ႀကီး၊ ကိုးၿမိဳ႕၊ အန္းကုန္း၊ ကြမ္ယင္၊ လခ်မီးမယ္ေတာ္ )စသည္ျဖင့္ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး လုပ္လာလိုက္ ရတာ ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕ေတြ႕မွ( အဲဒါေတြ အားလံုးမွားေနတယ္ ။ဒါေၾကာင့္အလြဲလြဲအ ေခ်ာ္ေခ်ာ္ျဖစ္ေနတာ တကယ္ျဖစ္ေနတာက သိုက္ေၾကာင့္ကြ၊ သိုက္ေၾကာင့္ -) ဟုတ္ကဲ့ ေပါ့။ ျပင္လိုက္ရတဲ့ပြဲေတြ။ ငွက္ေပ်ာ-၂ဖီး - ၃ဖီး -၅ဖီး -၉ဖီး -၁၀၈ဖီး၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ - ၃ပြဲ - ၅ပြဲ - ၉ပြဲ -၁၀၈ပြဲ- စသည္စသည္တို႕နဲ႕လဲ ျပႆ နာ ေတြ ဟာ ေအ းမသြားခဲ့ပါဘူး၊ ေနာက္ဆံုးသိုက္ခ်ဳပ္ပြဲ၊ သာသနာ ပြဲေတြ နဲ႕ကုန္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္၊ေငြေတြဟာဒီလိုဘာမွန္းမသိႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေရွးေခတ္ အယူအဆ ေဟာင္းေတြ မစြန္႔လႊတ္ ႏိုင္ၾကေသးတာေ ၾကာင့္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေ တြ အဖက္ဖက္က နိမ့္က်ေနတာပါလို႕ ေျပာရင္ လြန္မည္ မဟုတ္ဟု ထင္ပါသည္။
ဒီဒုကၡေတြကိုေသေသခ်ာခ်ာျမင္ေအာင္၊ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)အေနနဲ႕ နားလည္လြယ္ ေအာင္ေျပာျပမယ္၊ဥပမာ-မႏၱေလးကို တ႐ုတ္ႀကီးသြားလဲ အိုက္မယ္၊ ကုလားသြားလဲအိုက္မယ္၊ လူမိုက္သြားလဲအိုက္မယ္၊လူ လိမၼာ သြား လဲအိုက္မွာဘဲ၊လူမ်ိဳးဘာသာမေရြးအိုက္ၾကမွာဘဲ၊ အိုက္တဲ့ေနရာသြား ရင္ အိုက္တဲ့ သေဘာဘဲ၊(အဆိုးေလာကဓံ)ဒုကၡနယ္ျဖတ္ ရင္အားလံုး ဒုကၡဘဲ။ မတူတာက ဆိုကၠားသမားကဆိုကၠားဒုကၡ၊ကားသမားကကား ဒုကၡ၊ပြဲ႐ံုေထာင္ထားရင္ပြဲ႐ံုဒုကၡဘဲ။ ေလာကဓံ( အျမင္သစ္ )အေန နဲ႕ ေျပာရရင္ ဒုကၡလို႕ေျပာတာကအရင္ဘဝက ကံ၊ ဒုကၡလို႕ သိတာက Óဏ္၊ဒုကၡဆိုတာကိုယ္လုပ္မွ ျဖစ္တာေပါ့။ဘယ္အသက္အရြယ္မွာဘာေတြလုပ္ေနလဲ- ဘယ္သူေတြနဲ႕ေနလဲဆိုတာကိုသိလိုက္တာနဲ႕ ဒါေတြေတြ ႕ႀကံဳေ တာ့မယ္လို႕ ႀကိဳေျပာႏိုင္တဲ့ ပညာပါ။ ဒုကၡျဖစ္မျဖစ္ကကာယကံရွင္ရဲ႕ ႀကိဳတင္သိထားမႈ၊ခံႏိုင္ရည္၊ ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈက အေျဖဘဲ။ နဲနဲ တံု႕ျပန္ရင္ နဲနဲ ဒုကၡေရာက္မယ္၊ မ်ားမ်ားတံု႕ျပန္ရင္ မ်ားမ်ားဒုကၡေတြ႕မွာဘဲ မဟုတ္ လား။ ပူအိုက္တဲ့ ရာသီမွာ မႏၱေလးေရာက္ရင္ အိုက္မွာဘဲ၊ ေအးေနရင္ အေအးပတ္လို႔ျဖစ္မယ္။ ခဏေပါ့၊ အိုက္တာကအိုက္ တာပါဘဲ။ အိုက္တာ ကို လြတ္လမ္းမရွာနဲ႔ -သက္သာတဲ့နည္းဘဲရွိတယ္၊ သဘာဝကဖန္တီး ၿပီးသားပါ။အိုက္ရင္အက်ႌပါးပါး၊ ယပ္ေတာင္၊ အဲယားကြန္းနဲ႕ ေနေပါ့၊ ပူအိုက္လို႕ ေရသြားမခ်ိဳးလိုက္နဲ႕ေသတတ္တယ္။ ဆိုလိုတာကဒုကၡ ကိုမွန္တယ္၊မွားတယ္၊မတရားဘူး၊ တရားတယ္ ဆိုၿပီး ေဒါသ၊ မာနတရားေ တြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လို႕ မရဘူး၊ ဒုကၡကို Óဏ္နဲ႕ရင္ဆိုင္မွရတယ္။ တျဖည္းျဖည္း စဥ္း စားရင္ေပၚလာမွာပါ။
------ ...............
.......................
.လူတစ္ေယာက္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အမႈအခင္း တခုခု ျဖစ္လို႕ ေဗဒင္သြား ေမးလိုက္ရင္ ေဗဒင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကြက္တိမွန္ေနတာေတြ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္ လို႕ မွန္ေနရတာလဲ ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥေတြကို တြက္ခ်က္ေဟာေျပာရတဲ့ ပညာေတြျဖစ္ေန လို႕ဘဲ။ ဒုကၡေတြကိုေတာ့ ေဟာေျပာတာ မွန္ေနၾကၿပီ ဘာေၾကာင့္ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ရတာလဲဆိုတဲ့ အေျဖလဲ ရွာေရာ---ဒီျပႆနာေတြ ျဖစ္ရတာ-
အိမ္တြင္းမဆြဲလို႕ျဖစ္တာဆိုေတာ့ ဟုတ္လိုဟုတ္ျငား အုန္းသီးေလး သြားဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ပထမ-၃/၄ရက္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုဘဲ။ ျပႆနာေလး က ၿငိမ္သြားတယ္ထင္ရတယ္။ ေနာက္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဒံုရင္းကဒံုရင္းဘဲ။ ျပႆနာကျပန္ေပၚတာဘဲ။ ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္ဆီကို ေျပးျပန္တယ္။ ( မင္းတို႕ ဒီျပႆနာျဖစ္ရတာ အုန္းမဆြဲလို႕တဲ့၊ )ကြ်န္ေတာ္ အုန္းဆြဲထား တယ္ဆရာ ဆိုေတာ(့ မင္းတို႕အုန္းသီးထားတာ မွားေနလို႕။ ျြကက္ၿမႇီးက အိမ္အတြင္းလွဲ႕ထားလို႕ အိမ္အျပင္ လွဲ႕ထားလို႕ ) နဲ႕ ျြကက္ၿမႇီးအိမ္တြင္းအိမ္ျပင္လွဲ႕လိုက္ရတာ --ထူးမလာေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆရာ---တစ္ေယာက္က( မင္းတို႕ ဒီျပႆနာေတြျဖစ္လာရတာ ႐ိုးရာမလုပ္လို႕ )တဲ့၊ ကြ်န္ေတာ္ အုန္းသီး ဆြဲထားၿပီးၿပီဆရာဆိုေတာ့( အဲဒါကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူးကြ၊ အဲဒါအိမ္တြင္းေခၚတယ္၊ ႐ိုးရာဆိုတာ အဘျမင္းျဖဴရွင္၊ နန္က႐ိုင္းမယ္ေတာ္၊ ဦးရွင္ႀကီး၊ ကိုးၿမိဳ႕၊ အန္းကုန္း၊ ကြမ္ယင္၊ လခ်မီးမယ္ေတာ္ )စသည္ျဖင့္ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး လုပ္လာလိုက္ ရတာ ေနာက္ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕ေတြ႕မွ( အဲဒါေတြ အားလံုးမွားေနတယ္ ။ဒါေၾကာင့္အလြဲလြဲအ ေခ်ာ္ေခ်ာ္ျဖစ္ေနတာ တကယ္ျဖစ္ေနတာက သိုက္ေၾကာင့္ကြ၊ သိုက္ေၾကာင့္ -) ဟုတ္ကဲ့ ေပါ့။ ျပင္လိုက္ရတဲ့ပြဲေတြ။ ငွက္ေပ်ာ-၂ဖီး - ၃ဖီး -၅ဖီး -၉ဖီး -၁၀၈ဖီး၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ - ၃ပြဲ - ၅ပြဲ - ၉ပြဲ -၁၀၈ပြဲ- စသည္စသည္တို႕နဲ႕လဲ ျပႆ နာ ေတြ ဟာ ေအ းမသြားခဲ့ပါဘူး၊ ေနာက္ဆံုးသိုက္ခ်ဳပ္ပြဲ၊ သာသနာ ပြဲေတြ နဲ႕ကုန္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္၊ေငြေတြဟာဒီလိုဘာမွန္းမသိႏိုင္ေတာ့တဲ့ ေရွးေခတ္ အယူအဆ ေဟာင္းေတြ မစြန္႔လႊတ္ ႏိုင္ၾကေသးတာေ ၾကာင့္ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေ တြ အဖက္ဖက္က နိမ့္က်ေနတာပါလို႕ ေျပာရင္ လြန္မည္ မဟုတ္ဟု ထင္ပါသည္။
ဒီဒုကၡေတြကိုေသေသခ်ာခ်ာျမင္ေအာင္၊ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)အေနနဲ႕ နားလည္လြယ္ ေအာင္ေျပာျပမယ္၊ဥပမာ-မႏၱေလးကို တ႐ုတ္ႀကီးသြားလဲ အိုက္မယ္၊ ကုလားသြားလဲအိုက္မယ္၊ လူမိုက္သြားလဲအိုက္မယ္၊လူ လိမၼာ သြား လဲအိုက္မွာဘဲ၊လူမ်ိဳးဘာသာမေရြးအိုက္ၾကမွာဘဲ၊ အိုက္တဲ့ေနရာသြား ရင္ အိုက္တဲ့ သေဘာဘဲ၊(အဆိုးေလာကဓံ)ဒုကၡနယ္ျဖတ္ ရင္အားလံုး ဒုကၡဘဲ။ မတူတာက ဆိုကၠားသမားကဆိုကၠားဒုကၡ၊ကားသမားကကား ဒုကၡ၊ပြဲ႐ံုေထာင္ထားရင္ပြဲ႐ံုဒုကၡဘဲ။ ေလာကဓံ( အျမင္သစ္ )အေန နဲ႕ ေျပာရရင္ ဒုကၡလို႕ေျပာတာကအရင္ဘဝက ကံ၊ ဒုကၡလို႕ သိတာက Óဏ္၊ဒုကၡဆိုတာကိုယ္လုပ္မွ ျဖစ္တာေပါ့။ဘယ္အသက္အရြယ္မွာဘာေတြလုပ္ေနလဲ- ဘယ္သူေတြနဲ႕ေနလဲဆိုတာကိုသိလိုက္တာနဲ႕ ဒါေတြေတြ ႕ႀကံဳေ တာ့မယ္လို႕ ႀကိဳေျပာႏိုင္တဲ့ ပညာပါ။ ဒုကၡျဖစ္မျဖစ္ကကာယကံရွင္ရဲ႕ ႀကိဳတင္သိထားမႈ၊ခံႏိုင္ရည္၊ ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈက အေျဖဘဲ။ နဲနဲ တံု႕ျပန္ရင္ နဲနဲ ဒုကၡေရာက္မယ္၊ မ်ားမ်ားတံု႕ျပန္ရင္ မ်ားမ်ားဒုကၡေတြ႕မွာဘဲ မဟုတ္ လား။ ပူအိုက္တဲ့ ရာသီမွာ မႏၱေလးေရာက္ရင္ အိုက္မွာဘဲ၊ ေအးေနရင္ အေအးပတ္လို႔ျဖစ္မယ္။ ခဏေပါ့၊ အိုက္တာကအိုက္ တာပါဘဲ။ အိုက္တာ ကို လြတ္လမ္းမရွာနဲ႔ -သက္သာတဲ့နည္းဘဲရွိတယ္၊ သဘာဝကဖန္တီး ၿပီးသားပါ။အိုက္ရင္အက်ႌပါးပါး၊ ယပ္ေတာင္၊ အဲယားကြန္းနဲ႕ ေနေပါ့၊ ပူအိုက္လို႕ ေရသြားမခ်ိဳးလိုက္နဲ႕ေသတတ္တယ္။ ဆိုလိုတာကဒုကၡ ကိုမွန္တယ္၊မွားတယ္၊မတရားဘူး၊ တရားတယ္ ဆိုၿပီး ေဒါသ၊ မာနတရားေ တြနဲ႔ ရင္ဆိုင္လို႕ မရဘူး၊ ဒုကၡကို Óဏ္နဲ႕ရင္ဆိုင္မွရတယ္။ တျဖည္းျဖည္း စဥ္း စားရင္ေပၚလာမွာပါ။
------ ...............
No comments:
Post a Comment