Monday, June 9, 2014

(၈) ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ လူေတြ ေသကိန္းႀကံဳေနလား(1)

(၈) ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ လူေတြ ေသကိန္းႀကံဳေနလား
ဟို တစ္ပတ္က ေလာကဓံပညာႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္မ်ား ေသဆံုးရျခင္းကို
သင္ၾကားေနတုန္း ဆရာ့ေလာကဓံ ပညာအရဆိုရင္ (၈)ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ လူေတြ
ေသကိန္းႀကံဳေနရမွာေပါ့လို႕ ေမးလိုက္တာ ၾကားလိုက္ၾကတယ္မဟုတ္လား၊
ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း ပညာဒါန (အခမဲ့) ေဗဒင္သင္တန္း၊
တည္ရွိရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး အေရွ႕ဘက္မုခ္၊
ၾကားေတာရလမ္း၊ သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန၊ ဓမၼာ႐ံုသင္တန္း၌ သင္ၾကားေနစဥ္
အခါျဖစ္သည္။
]]ဟုတ္ကဲ့ ေမးသံၾကားလိုက္ပါတယ္ ဆရာ}}
ကဲ ----- ေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အဲဒီေမးခြန္းျပန္ေမးလိုက္ပါဦး။ သူမ်ားေတြလည္း
ဗဟုသုတရတာေပါ့။]]သူ ဒီေန႕သင္တန္းလာတာ မေတြ႕ေသးဘူးဆရာ}}
ဒါဆိုလည္း သူ႕ေမးခြန္းေလးကို ျပန္ေျဖေပးမယ္။ ေနာက္ေန႕ သူလာမွပဲ
နားလည္သလို ျပန္ရွင္းျပလိုက္ၾကေပါ့။ ]]ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ}} ဆရာရဲ႕ေလာကဓံ
(အျမင္သစ္)မွာ အေတြးအေခၚနဲ႕ လက္ေတြ႕ေပါင္းစပ္ထားတဲ့အတြက္ ဆရာသင္
လိုက္ရင္ သင္လိုက္တဲ့အတိုင္း က်က္မွတ္ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ေလေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳ
က ေတာ္ေတာ္ေလး စကားေျပာတယ္။
အခုပဲၾကည့္ေလ ေလာကဓံဆိုတာ (၄)ႏွစ္ ေကာင္း၊ (၄)ႏွစ္ဆိုး ျဖစ္ၿပီးရင္
ပ်က္မယ္၊ ပ်က္ၿပီးရင္ ျပန္ျဖစ္မယ္။ ]ဒါေတာ့သူေျပာမွလား၊ ဒီေလာက္ေတာ့
လူတိုင္းသိတာေပါ့} လို႕ အၿမဲေျပာသံေတြၾကားေနရ တယ္ ]]ဟုတ္ပါတယ္ဆရာ}}
ကြ်န္ေတာ္တို႕အေျခခံအမွတ္စဥ္ (၁) စတက္ခ်ိန္က ဆရာ့ေလာကဓံကို အခုလို
သေဘာမေပါက္ခဲ့ဘူး အခုေတာ့သေဘာေပါက္ၿပီမဟုတ္လား။
ခုလည္းေရးေတးေတးပဲဆိုေပမယ့္ ဆရာေျပာသလို ေန႕စဥ္လူေတြ
အေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ေနရေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕သိလာရတဲ့သေဘာပါ။ ျဖစ္ၿပီးရင္
ပ်က္မယ္၊ ပ်က္ၿပီးရင္ျပန္ျဖစ္မယ္ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္းသိတာေပါ့လို႕ အလြယ္ေျပာေနၾကတာပါ။
ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)ကို သင္ၾကားၿပီးတဲ့သူေတြဟာ ခုနက ေျပာေန
ၾကတဲ့လူေတြနဲ႕ ဘာေတြကြာျခားသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ျဖစ္ခ်ိန္က
ဘယ္အခ်ိန္လဲ ...၊ ဘာလို႕ျဖစ္မွာလဲ ...၊ တကယ္ျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္လို
ေနထိုင္ရမလဲဆိုတာကို ႀကိဳတင္သိျမင္ထားတဲ့အတြက္...ပ်က္ခ်ိန္က ဘယ္
အခ်ိန္လဲ ..၊ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္ရမွာလဲ..၊ မၿပိဳကြဲမပ်က္စီးရေအာင္ ဘယ္လို
လုပ္ကိုင္ေနထိုင္ရမလဲဆိုတာကိုလည္း ႀကိဳတင္သိျမင္ထားၾကတဲ့အတြက္ စီးပြား
ျဖစ္ခ်ိန္မွာ ႀကိဳသိလို႕လုပ္ကိုင္ထားလို႕ ပိုရရွိႏိုင္သလို ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမယ့္အခ်ိန္ကို
ႀကိဳတင္သိျမင္ထားၾကတဲ့အတြက္ မၿပိဳကြဲမပ်က္စီးရေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္
တာေပါ့။
]]ကြ်န္မတို႕လည္း ေလာကဓံနဲ႕မေတြ႕ခင္အခ်ိန္က ဒါေတြကို မယံုခဲ့ဘူး။
ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ။ လူပဲ--- လုပ္ရင္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ဝါဒနဲ႕ ေနလာခဲ့တာ
ဆရာရဲ႕။ ေလာကဓံနဲ႕လည္း တကယ္ႀကံဳေရာ ဒီသင္တန္းကိုလာ တက္ရတဲ့
အဆင့္အထိျဖစ္လာတယ္။ ဒီေတာ့မွ ေလာကဓံကို သိလာရတာ၊ ကြ်န္မတို႕က
ေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ပါဆရာ}} ဆိုတဲ့ သင္တန္းသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ပါ ဆိုတဲ့အသံ
ေတြဟာ ----
ကဲ - (၈)ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ လူေတြေသကိန္းႀကံဳေနမွာေပါ့ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို
ေျဖရင္မယ္ဆိုရင္ သူေမးသလိုေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကဓံကို ျဖတ္သန္းေနသူ
ရဲ႕ အသက္အရြယ္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကိုၾကည့္ၿပီး အေျဖထုတ္ရတာပါ။ ဘယ္လို
အလုပ္နဲ႕ အက်ိဳးမေပးလို႕၊ ဘယ္အရပ္ေဒသေတြနဲ႕ မတည့္လို႕၊ ဘယ္ေန႕နံသား၊
သမီးေတြနဲ႕လုပ္လို႕ဆိုတဲ့ နည္းေတြမဟုတ္ဘူးေနာ္။
]]ဒါျဖင့္ရင္ ဘာေတြေၾကာင့္လဲဆရာ}} ဆရာေျပာေနတယ္ေလ၊ ဆရာေျပာ
တာၿပီးေအာင္နားေထာင္ၿပီးမွ ေမးပါလို႕ ခဏခဏေျပာေနရတာပဲ။ ဘယ္ေန႕
သားသမီးမဆို ေလာကဓံရဲ႕ ျဖစ္ခ်ိန္၊ ပ်က္ခ်ိန္ေတြမွာ ပညာရွာေနတဲ့အရြယ္လား။ပညာေရးအေထာက္အပံ့ ႀကံဳေနတဲ့အခ်ိန္၊ ပညာေရးအခက္အခဲ ႀကံဳေနတဲ့အခ်ိန္၊
အခ်စ္ေရးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့အရြယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ေရးကိစၥရယ္လို႕ ခြဲျခားေဟာေျပာ
လမ္းညႊန္ရတာပါ။ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥလား၊ က်န္းမာေရးကိစၥလားဆိုတာကို
ေမးၿပီးမွ ေဟာေျပာတဲ့နည္းစနစ္ပါ။ ဘာေတြျဖစ္မယ္လို႕ ေဟာတဲ့ပညာ
မဟုတ္ဘူးေနာ္။
ႀကံဳမွာကို ႀကိဳတင္ေဟာတဲ့နည္း၊ ဘာေတြျဖစ္မယ္၊ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ
သူလုပ္မွျဖစ္မွာ မဟုတ္လား။ ]]ဆရာေျပာမွပဲ နည္းနည္းေတာင္ နားရႈပ္လာၿပီ}}
ဆရာ့ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)မွာ ျဖစ္၊ မျဖစ္ အေျဖကို ကာယကံရွင္ရဲ႕ ႀကိဳတင္
သိျမင္မႈ၊ ကာယကံရွင္ရဲ႕ တုန္႕ျပန္မႈအေပၚ အေျဖထုတ္တဲ့နည္းပဲ။ နားလည္
ေအာင္ နမူနာေျပာရရင္ေတာ့ ဒီထဲက တနဂၤေႏြသား တစ္ေယာက္ကို ဥပမာ
ေျပာရရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ကဲ --- တနဂၤေႏြသားတစ္ေယာက္ အသက္
ေျပာကြာ။ကိုယ္တိုင္အေၾကာင္းျဖစ္ပါေစေနာ္။ အိမ္က အစ္ကိုေတြ ညီေတြ
မလုပ္နဲ႕။ ဒီစာသင္ခန္းထဲက လူေတြအေၾကာင္းမွ လက္ေတြ႕ျဖစ္မွာေပါ့။
ထိုစဥ္ သင္တန္းသားအသစ္တစ္ေယာက္မွ ]]ကြ်န္ေတာ္ (၃) ျြကင္း၊
တနဂၤေႏြသား အသက္ (၄၆) ႏွစ္ပါ ဆရာ}} အလုပ္၊ အိမ္ေထာင္၊ ေနဖို႕အိမ္၊
စက္ဘီး၊ ဆိုက္ကား၊ ဆိုင္ကယ္၊ ကား၊ သားသမီးေတြ ရွိလား။ ]]ဆရာေမးတဲ့
(၅)မ်ိဳးလံုး ရွိပါတယ္ဆရာ}} အသက္ဘယ္ေလာက္မွာ အိမ္ေထာင္က်လဲ။
]]ကြ်န္ေတာ္ (၂၅) ႏွစ္မွာ အိမ္ေထာင္က်ပါတယ္ဆရာ}} အခု အတူေနတာ ဇနီး၊
သားသမီးအျပင္ ဘယ္သူေတြရွိေသးလဲ။ ]]ႏွစ္ဖက္မိဘေတြနဲ႕အတူေနပါတယ္
ဆရာ}} ေတာ္ေတာ္ နားေထာင္ေကာင္းမယ့္ဇာတ္လမ္းပဲ။ အလုပ္က ဘာေတြမ်ား
လုပ္ကိုင္ေနလဲ ]]အလုပ္နားေနတာၾကာပါၿပီဆရာ}} ဒါဆိုရင္ရၿပီ သင္တန္းသား
ေတြ ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ၾကပါ။
မရွင္းရင္ေမးလို႕ရပါတယ္။(၄၆)ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ တနဂၤေႏြသားတစ္ေယာက္
အေၾကာင္းကို ေလာကဓံပညာ (အျမင္သစ္)နဲ႕ လက္ေတြ႕ေဟာေျပာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခု သူ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ၄၅ ၊ ၄၆ အသက္ အပိုင္းအျခား
ေတြဟာ ေလာကဓံပညာနဲ႕ ေျပာရရင္ (၄)ႀကိမ္ေျမာက္ ေလာကဓံစာေမးပြဲ
ေျဖဆိုေနရျခင္းပဲ။ စာေမးပြဲက်ရင္ေတာ့ လူေသရင္ေသ၊ လူမေသရင္ ဘဝေသ
ရမယ့္ႏွစ္မ်ားျဖစ္တယ္။ လူေသတယ္ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ေသးဆံုးသြာ
တာပဲေပါ့။ ဘဝေသတယ္ဆိုတာက စီးပြားပ်က္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ကြဲျခင္း၊
ခႏၶာကိုယ္ခြဲစိတ္ျဖတ္ေတာက္လိုက္ရျခင္း၊ ေထာင္တန္းက်ျခင္းမ်ားကို
ဆိုလိုတာပါ။
အခု တနဂၤေႏြသားက လူကိုယ္တိုင္ သင္တန္းလာတက္ေနတာ ေတြ႕မွ
ေတာ့ လူမေသေသးတာ ေသခ်ာေနၿပီ။ ဘဝ ေသ၊ မေသ ကာယကံရွင္ကိုပဲ
ေမးၾကည့္လိုက္ရေအာင္။ ကဲ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳခဲ့တာေလးေတြ ေျပာျပပါဦး။
ကာယကံရွင္မွ ျပန္ေျပာရာတြင္ ]]ဆရာေျပာသလိုပါပဲ၊ ဘဝေသတယ္ပဲ ေျပာရ
မွာေပါ့။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ တစ္သက္လံုးလုပ္လာတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းကုန္တယ္။
အတူေန မိဘ၊ ေယာကၡမေတြကပါ အလိုလိုေနရင္း ၾကည့္မရျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး
မိန္းမနဲ႕ပါ ဆက္ျဖစ္လိုက္တာ တစ္အိမ္လံုး တစ္ေယာက္၊ တစ္ရြာလံုးတစ္ေယာက္
ျဖစ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ေပၚက ခဏဆင္းၿပီး ေရွာင္ေနလိုက္တယ္ဆရာ}}
သင္တန္းသားတစ္ဦးမွ ]]ဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ကုန္ရတာလဲ
ဆရာ}} ဒါမ်ိဳးေတြက ဘယ္လိုေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္ရတာလဲဆိုတာ ကာယကံရွင္
ေျပာတာကို ၿပီးေအာင္နားေထာင္ၿပီးမွ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ သူဆံုးေအာင္ေျပာပါ
ေစဦး ]]က်န္တာေတြကို ေျဖသိမ့္နားလည္ေပးလို႕ရေပမယ့္ တစ္သက္လံုးက
သားႀကီးမွ သားႀကီးဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနတဲ့ မိဘေတြကပါ ကြ်န္ေတာ့္အေပၚ
ဒီလိုဆက္ဆံတာကို ေတြ႕လိုက္ရတာ ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္အံ့ဩသြားတယ္
ဆရာ}} သင္တန္းသားမ်ားလည္း မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အေၾကာင္းအရာေတြေၾကာင့္
စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ေနၾကေလသည္။
]]ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီေလာက္အသိဥာဏ္မနည္းေသးပါဘူးဆရာရွာေဖြဖတ္ရႈၾကတာေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုအေနနဲ႕ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ေျပာခဲ့တာက နဝင္းပြဲဟာ ေရွးေခတ္ထဲကရွိၿပီးသားပါ။ လက္ဖက္၊ ဆန္၊ ဆီ၊ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီး၊ ေဆးနဲ႕ ဆီမီးရယ္ လူနာရဲ႕ လက္နဲ႕တစ္လံ အပ္ခ်ည္ႀကိဳး တစ္ႀကိဳးပါတယ္။ က်ီးေျခပံု မီးဇာက်စ္ၿပီး ဆီမီးပူေဇာ္ရတဲ့အဆင့္ပဲရွိခဲ့ၿပီးသား နဝင္းပြဲကို ရြာထိပ္က သစ္ပင္ႀကီးႀကီးေအာက္မွာ ညေနႏြား႐ိုင္းသြင္းခ်ိန္ ေနဝင္အခ်ိန္မွာ ဆီမီး ပူေဇာ္ၾကရာက ကာလၾကာလာတဲ့အခါ မိမိအိမ္ရဲ႕ အိမ္ၿခံစည္းရိုး အတြင္းမွ အိမ္ရဲ႕တံစက္ၿမိတ္မွတဆင့္ အခုလိုဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းေရႊ႕ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာ တျခားနဝင္းပြဲျပင္နည္းေတြ ရွိေနၾကေသးတယ္။ေျခမန္းကြင္းမပါၾကတာမ်ားပါတယ္။
လူမမာရဲ႕ကိုယ္နဲ႕တိုင္းၿပီး မန္းကြင္းဆိုၿပီး (၁)ႀကိဳးသံုးတာရွိတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးသား။ဘာျြကင္း၊ ဘာေန႔သား ေဆာင္ပန္း နင္းၾကမ္း + ခိုက္ + မတြန္႕ေစ ရေတြ ေလ့လာစမ္းသပ္တီထြင္ခဲ့ရတာဆိုတာ မင္းတို႔ကိုေျပာၿပီးသားပါ။ တျခားသူေတြ ဘာေတြေျပာေျပာ နားမေရာင္သြားၾကပါနဲ႕ ငါမေသေသးပါဘူးကြ။ ကမၻာ့ေဗဒင္ေလာကမွာ မရွိေသးတဲ့ ပညာပါလို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။ 
အဲဒါကိုမေက်နပ္လို႔ ရွင္းခ်င္ရင္ အခ်ိန္မေရြး လာေမးလွည့္ပါလို႔ ငါအႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာၿပီးသားပါကြ---လို႔ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ကလည္း ရွင္းျပခဲ့ၿပီး သားပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ နဝင္းပြဲ အယူအဆေတြကို တခ်ိဳ႕တဝက္သိလိုက္ရလို႔ ေမာင္ရင္ ေက်နပ္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ (ဟုတ္ကဲ့ အခုလိုသိရေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ထဲရွင္းသြား တာေပါ့ဆရာရယ္။)

ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊

No comments:

Post a Comment