့ ]]ဆရာဘာေတြရွာေဖြစု ေဆာင္းေနျပန္ၿပီလဲ}}
]]ေမာင္ေနလင္းပါလား လာထိုင္ကြာ၊ ဟိုး အရင္သီရိေဝဒပညာဒါန(ေဗဒင္) သင္တန္းစဖြင့္ကာစကဆရာသင္ခဲ့တဲ့ စာေတြျပန္ရွာ ၾကည့္ေနတာပါ}}
]]က်ေနာ္တို႕ကသင္တန္းဒီ ီဘက္ကိုေျပာင္းမွသင္တန္းတက္ျဖစ္ တာ ဆိုေတာ့အရင္ကဆရာသင္ခဲ့တာ ေတြ ကိုၾကား ဘူးရံုေလာက္ဘဲရွိတယ္၊ ေသခ်ာေတာ့မသိဘူးဗဟုသုတအေနနဲ႕ ေခါင္းစဥ္ ေလးေတြသိရရင္ဘဲေတာ္ပါၿပီ၊ ဆရာ}}
]]အဲဒီတံုးကဆရာသင္ေပးခဲ့ တာကေဗဒင္ပညာသီးသန္႕မဟုတ္ဘဲ
သဘာဝနဲ႕ဆက္စပ္ယူတဲ့လက္ေတြ႕သံုးဖို႕
အေတြးအေခၚနဲ႕ေပါင္းစပ္ဖို႕သင္ခဲ့တာ ေတြကြ}}
]]ဟာ ဒါဆိုေတာ္ေတာ္ေလးအ
ဆင္ေျပမွာေပါ့ေနာ္}}
]]ထင္သေလာက္အဆင္မေျပ
ခဲ့ဘူး၊ေမာင္ေနလင္းေရ}}
]]ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆရာ}}
]]အဓိကအေတြးအေခၚဘဲ၊ေဗဒင္လာသင္
တာ၊ဒါေတြသိဖို႕မလိုဘူးဆိုတဲ့လူလည္း
ေတြ႕ရေသးတယ္}}
]]ေဗဒင္ဆိုရင္ခက္ခက္ခဲခဲ တြက္ရမွတ္ရေရးရမွေဟာေျပာလို႕ရမယ္
ထင္ေနလို႕ဘဲ}}
]]ဆရာကေဗဒင္ေဟာေျပာရာ
မွာေတြ႕ႀကံဳရမွာေတြကိုႀကိဳတင္ၿပီးေျပာျပ
ထားတာပါ၊ဒါေပမဲ့လာေရာက္သင္ယူၾကတဲ့
သင္တန္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆရာ့မူကိုမႀကိဳက္ၾကဘူး။ဒါေၾကာင့္ လည္းဒီေန႕ထိသင္တန္းသားတစ္ေယာက္ တစ္ေလမွေဗဒင္ဆရာရယ္လို႕ျဖစ္မလာ ၾကေသးဘူး}}
]]အဲဒါဘာျဖစ္လို႕လည္းဆရာ}
]]ဆရာေျပာခဲ့တဲ့အေတြ႕အႀကံဳေတြကိုနား
မေထာင္ခဲ့ေတာ့လက္ေတြ႕ေဟာေျပာေတာ့
အခက္အခဲျဖစ္ေနေတာ့(ထင္ေပၚၿပီးစဥ္ ေပၚတက္မလာႏိုင္)တာေပါ့}}
]]ဆရာသင္ခဲ့တဲ့သင္ရိုးညႊန္း တန္းေခါင္းစဥ္ေလးေတြေျပာပါဦးဆရာ}}
]]ေအး ဟုတ္သား၊စကားေျပာ ေကာင္းေနတာနဲ႕လိုရင္းမေရာက္ျဖစ္သြား
တယ္၊ဒီမွာေမာင္ေနလင္းေရ႕}} ကြ်နု္ပ္လည္းေမာင္ေနလင္းကိုေျပာေျပာ ဆိုဆိုစာရြက္ေတြကိုအစီအစဥ္တက်ထပ္ လိုက္ၿပီးေပးလိုက္ေလသည္။
ထိုစာရြက္မ်ားမွာေရးထား သည္မွာေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ေလသည္။
ေဗဒင္ေပၚအျမင္
၁။ ေဗဒင္ပညာအျမင္
၂။ ဘာသာေရးအျမင္
၃။ သဘာဝအျမင္
၄။ ေဗဒင္နဲ႕စိတ္ပညာ၅။ အျဖစ္မွန္-
ရယ္လို႕ေခါင္းစဥ္ခြဲၿပီး ဗဟုသုတအေန နဲ႕သင္ေပးခဲ့တာပါ။သင္ရိုးညႊန္းတန္း အေနနဲ႕မဟုတ္ပါဘူး}}
]]သင္ခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳ
ေလးေတြအရင္ေျပာျပပါဦးဆရာ}}
]]ပညာ(၁၀)မ်ိဳးေလာက္ကိုဆ
ရာ(၁၃)ေယာက္ေလာက္ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ဲ့ပညာကိုအလွည့္က်သင္ၾကမွာဆိုေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ႕ရင္ခုန္စရာဘဲ}}
]]ဘာျဖစ္လို႕ရင္ခုန္ရတာလဲ
ဆရာ}} ]]ပညာရပ္ေတြကစံုလြန္းလို႕ပါ
တခ်ိဳ႕ဆိုၾကားေတာင္မၾကားဘူးပါဘူး၊
တခ်ိဳ႕ဆရာေတြနဲ႕မရင္းႏွီးေသးတာရယ္
သူတို႕ဘယ္လိုပညာရပ္ေတြကိုဘယ္လို
သင္ၾကမယ္ဆိုတာကိုေတြးၿပီးရင္ခုန္ေန
မိတာပါ}}။
]]တကယ္တန္းသင္ေတာ့ဘာ
ေတြထူးျခားတာေတြေတြ႕ရလည္းဆရာ}}
]]သင္ခါစကေတာ့သူ႕ဟာနဲ႕
သူေတာ့ဟုတ္ေနတာဘဲ}]
]]သင္ခါစကေတာ့ဟုတ္ေန
တာဘဲဆိုေတာ့ေနာက္ပိုင္းမဟုတ္ေတာ့
ဘူးဆိုတဲ့သေဘာလားဆရာ}}
]]ဒီလိုလည္းမဟုတ္ရပါဘူး
ေမာင္ရင္ရယ္၊ဆရာေျပာတာနားေထာင္ ပါဦး၊လူျခင္းကမရင္းႏွီးၾကေသးေတာ့
မိမိဘယ္ေလာက္တတ္ေၾကာင္းပညာ
စြမ္းေတြၿပၿပီးသင္ၾကတာေပါ့၊ေနာက္ပိုင္း
ျမန္မာ့ေဆးပညာေတြ၊အေဆာင္၊ယၾတာ
ေတြအျပင္၊အင္း၊အိုင္၊ခလဲ့၊မတႏၱာန္ေတြ
ဂိုဏ္းဂဏေတြပါ-ပါလာၾကပါေရာ}}
]]ဟာ ပညာေတြ၊ဆရာေတြ
ေတာ္ေတာ္စံုတာဘဲ၊က်ေနာ္တို႕မမွီလိုက္
တာႏွေမွ်ာစရာဘဲေနာ္}}
]]ကံေပးသမွ်ဆိုရမွာေပါ့ကြာ
ဆရာတို႕ စတင္ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ စဥ္ အခါကမိမိတို႕လက္ရွိသင္ၾကားအသံုး
ျပဳေနေသာပညာရပ္မ်ားအားအတတ္
ႏိုင္ဆံုးတတ္သိနားလည္ေအာင္သင္ၾကား
ၾကဖို႕တိုင္ပင္ၿပီး(သိ+ျမန္+တတ္)ဆိုတဲ့
ေဆာင္ပုဒ္နဲ႕သင္ၾကမယ္လို႕သေဘာတူခဲ့
ၾကတာ၊တကယ္တန္းလည္းသင္ၾကေရာ
ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။}}
]]ဘယ္လိုမဟုတ္တာလည္း
ဆရာ}}
]]ဆရာတခ်ိဳ႕ကတကယ္တန္း ေစတနာအျပည့္နဲ႕ပညာအစစ္အမွန္ ္ေတြလာေရာက္သင္ၾကားေပးတာရွိပါ တယ္။တခ်ိဳ႕ဆရာေတြကတျခား တျခား ေသာဆရာႀကီးေတြထုတ္ေဝၿပီးတဲ့စာအုပ္ ထဲကစာေတြျပန္ကူးၿပီးသင္ေနၾကတာ ေတြေတြ႕လာရတယ္။
ဆရာေျပာျခင္တာကယၾတာအေၾကာင္း
ဘဲ၊ေဗဒင္ပညာမွာယၾတာဆိုတာေဗဒင္
ေဟာေျပာၿပီးမွေပးရမွာမဟုတ္လား၊}} ]]ေဗဒင္ပညာကအေျခခံသင္တန္း
ေတာင္အၿပီးေသးဘူး၊ယၾတာကိစၥကပါ
လာေတာ့သင္တန္းမွာ-စလွဳပ္လာေတာ့ တာဘဲ၊ဆရာေျပာၾကည့္ပါေသးတယ္။အမ်ားနဲ႕တစ္ေယာက္ဆိုေတာ့လည္းဆရာ
ေျပာတာအရာမေရာက္ခဲ့ပါဘူး။}}
]]ဆရာသင္တာနဲ႕တျခားဆ ရာ ေတြသင္တာဘာေတြမ်ားကြာျခားေန လို႕လည္းဆရာ}]
]]ကြာတာေပါ့ေမာင္ရင္၊ဆရာ
ကဘဝေနထိုင္နည္းအဓိကသင္တယ္၊
ဘဝအတြက္တကယ္လိုအပ္တဲ့(ကာကြယ္
ျခင္း+ကုသျခင္း+တားဆီးျခင္း)ဆိုၿပီးသင္
တယ္။တျခာေဗဒင္ကဒါေတြကိုႀကိဳတင္
ေဟာေျပာလမ္းညႊန္တာမဟုတ္ဘဲ၊ က်မ္း ထဲမွာပါတဲ့အတိုင္း၊ သူတို႕ဆရာ့ဆရာ ေတြရဲ႕နည္းေတြဘယ္ေလာက္မွန္လည္း ဆိုတာ ၿပိဳင္တြက္ေနၾကတာကိုး။
တစ္ေန႕မွာဆရာလည္းစိတ္ေပါက္ေပါက္
ရွိတာနဲ႕သင္တန္းသားေတြကိုဒီအတိုင္း
သင္လိုက္မိတယ္။}}
]]ဘာေတြသင္လိုက္မိလို႕လည္း
ဆရာ}}
]]ဆရာကေခါင္းစဥ္ေလးေတြ
ေရးလိုက္ၿပီးသင္တန္းသားေတြကိုျပန္ေျဖ
ခိုင္းလိုက္မိတယ္။သင္တန္းမွာသင္ေနတဲ့ပညာရပ္အမည္ေတြပါ၊
ေကပီ
နဒီ
သေယာဒယ
နကၡတၱေဗဒ
ဟူးရား
ဆန္း
အဂၤဝိဇၨာ
သံုးတန္းေပၚနိစ္
မဟာဘုတ္
(ေလာကဓံ)
ဆိုၿပီးတန္းစီေရးလိုက္တယ္။ကဲ သင္တန္း
သားေတြ၊ဆရာေမးတာအမွန္အတိုင္းလိုက္
ေျဖေပးပါဆိုေတာ့လိုက္ေျဖေတာ့တာေပါ့}}
]]ဘယ္လိုလိုက္ေျဖၾကတာလည္း
ဆရာ}]
]]ယေန႕ေလာကႀကီးမွာလူေတြ
ၾကားေနရတာေတြ႕ေနရတဲ့စကားရပ္ထဲမွာ
မင္းတို႕တစ္ေန႕(ေကပီ)နဲ႕ေတြ႕မယ္၊ၾကား
ဘူးလား}}(မၾကားဘူးပါဘူးဆရာ)လို႕ၿပိဳင္တူ
ေအာ္ၾကေတာ့တာေပါ့။
မင္းတို႕တစ္ေန႕(နဒီ)နဲ႕ေတြ႕
မယ္လို႕ၾကားဘူးလား}} --------- (မၾကာဘူးပါဘူး)
ဟုတ္ၿပီ(သေယာဒယ)နဲ႕ေတြ႕
မယ္လို႕ေကာၾကားဘူးၾကလား။ (ဒါလည္းမၾကားဘူးပါဘူးဆရာ)။
]](နကၡတၱ) နဲ႕ေတြ႕မယ္ဆိုတာ ေျပာသံၾကားဘူးၾကလားဆိုေတာ ့(မၾကားဘူးပါဘူးဆရာ) လို႕ဘဲေျဖၾက တာေပါ့}} ]]ဘာအဓိပၸါယ္နဲ႕ဒါကို ေမး ၿပီးလိုက္ေျဖခိုင္းတာလည္းဆရာ}]
]]လမ္းဆံုးေတာ့ရြာေတြ႕ဆို
သလို၊ ၿပီးေအာင္နားေထာင္လိုက္ပါဦး ]]ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ}}
]]တစ္ေန႕(ဟူးရား)နဲ႕ေတြ႕မယ္ဆိုတာ
ၾကားဘူးၾကလား}}(မၾကားဘူးပါဘူး)
]]ဒါဆိုရင္အခုဆရာေရး
ျပထားတဲ့ပညာရပ္ေတြထဲက(ဆန္း)
နဲ႕ေတြ႕မယ္ေကာၾကားဘူးလား}}(ဒါ
လည္းမၾကားဘူးပါဘူးဆရာ)
]]ဒါျဖင့္ရင္အခုဆရာေရး ျပထားတဲ့ စာေတြထဲမွာတစ္ေန႕ မင္း တို႕ဘာနဲ႕ေတြ႕မယ္လို႕ၾကားေနရလည္း}} သင္တန္းသားေတြဆီက ဘာသံမွ ျပန္ေျပာသံမၾကားရဘူး။
ဒါျဖင့္ရင္ မင္းတို႕တစ္ေန႕(အဂၤဝိဇာၨ
သံုးတန္းေပၚနိစ္+မဟာဘုတ္)နဲ႕ေတြ႔
မယ္ဆိုတဲ့စကားေျပာသံၾကားလား}}
]](မၾကားဘူးပါဘူးဆရာ)
]]ဟုတ္ၿပီ သေခ်ာတယ္ေနာ္}]
](]ေသခ်ာပါတယ္ဆရာ)ဆိုၿပီးၿပိုင္တူ
ျပန္ေျဖလိုက္တဲ့အသံဟာနဲနဲက်ယ္သြား
တယ္၊အခ်ိန္အားလို႕အနားယူေနတဲ့
ဆရာေတြကဘာမ်ားသင္ေနလည္း
လို႕အာရံုစိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္။
]]ဒါျဖင့္ရင္]]
ဒီေန႔ပညာဒါန(အခမဲ့)သင္တန္းမွာသင္
တန္းမွာသင္ၾကားေပးေနတဲ့ပညာရပ္
ေတြထဲကေအာက္ဆံုးမွာဆရာဘာပညာ
ရပ္နာမည္ေရးထားတာေတြ႕လည္း}}
]]ေလာကဓံ}ပါဆရာ}]
]]ဟုတ္ပါၿပီ။ဒါဆိုရင္-တစ္ေန႕မင္းတို႕
ေလာကဓံနဲ႕မလြဲမေသြေတြ႕ရမယ္ဆို
တာေကာၾကာဘူးၾကလား}}
(ၾကားဘူးပါတယ္ဆရာ)
ဒါျဖင့္ရင္အားလံုးၿပိဳင္တူေျဖၾကပါ၊
တစ္ေန႕ မင္းတို႕ဘာနဲ႕ေတြ႕မယ္လို႕
ၾကားဘူးၾကသလည္း(ေလာကဓံ)နဲ႕
ေတြ႕မယ္လို႕ဘဲၾကားဘူးပါတယ္ဆရာ)
]ဒါဆိုရင္(ေလာကဓံ)ပညာ
ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ
သိၾကၿပီလား}]
(ဟုတ္ကဲ့သိပါၿပီ)
]]တရုတ္ကားၾကည့္ေတာ့လည္း(ေလာ
ကဓံ)ဆိုတာေတြ႕ရသလို။ကုလားကား
ၾကည့္လည္း(ေလာကဓံ)ဆိုတဲ့စကား
လံုးေတြရမွာဘဲ။ဒီေန႕ေခတ္စားေနတဲ့
ကိုးရီးယားကားၾကည့္ရင္လည္း(ေလာက
ဓံ)ဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ႕စာသားကေတာ့
ေတြ႕ေနရတာဆိုေတာ့(ေလာကဓံ)ဘယ္
ေလာက္အေရးပါတယ္ဆိုတာသင္ တန္းသားေတြ-----
ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏ဤမွန္ေသာသစၥာ
စကားေၾကာင့္--ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)
ဆရာဦးထြန္းရီ(မိုးေကာင္းဘုရား)။
No comments:
Post a Comment