ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ေနထိုင္လာခဲ့သည့္အခ်ိန္ကာလမ်ားအတြင္းဆရာတို႕၏
ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္လွေသာေဟာကြက္မ်ားကိုမၾကာခဏေတြ႕ျမင္ရ၏။
အားၾကဘြယ္၊ဂုဏ္ယူဘြယ္ လည္းျဖစ္၏ေရးမွတ္တြက္ခ်က္ေနသည္ ္မဟုတ္ဘဲစကားေျပာေနရင္လက္တန္းေဟာေျပာသြားခဲ့သည္ခ်ည္းသာတည္း။
ကြ်နဳ္ပ္ပထမဆံုးစေတြ႕ခဲ့ရသည္ကားဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၏သားငယ္ျဖစ္သူ (ယေန႕ဆရာေလးလင္းလင္းခိုင္)၏ခေလးဘဝအရြယ္နဲ႕မလိုက္ေအာင္ေျပာခဲ့သည့္ပညာရပ္ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႕သူေက်ာင္းသြားခါနီး
အိမ္ေရွ႕ေရေျမာင္းေလးခံုေပၚမွာကြ်နဳ္ပ္ႏွင့္ႏွစ္ေယာက္အတူထိုင္ေနရာမွကြ်နဳ္ပ္အမ
ႀကီးျဖစ္သူေက်ာင္းဆရာမအပ်ိဳႀကီး အေၾကာင္းကြ်နဳ္ပ္ေမးသျဖင့္ အမျဖစ္သူ၏ ]]အရပ္
အေမာင္း။လူပံုသ႑န္အဝတ္အစားဝတ္ဆင္ပံုမ်ားေျပာျပသြားသည္မွာကြ်နဳ္ပ္မယံု
ၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္မွန္ကန္ေနသျဖင့္-ကြ်နု္ပ္အားပညာ၏အရိပ္အမြက္ေလးေျပာျပ
ဖို႕ေျပာၾကည့္ရာ-တေန႕အကိုသူ႕အလိုလိုသိလာ ပါ လိမ့္မယ္-ဟုသာျပန္ေျပာခဲ့ပါသည္
ထိုစဥ္ကကြ်နဳ္ပ္ဘယ္လိုမွမယံုႏိုင္ခဲ့ပါ။
ဒုတိယအႀကိမ္ႀကံဳေတြ႕လိုက္ ရသည္ကား--ကြ်နဳ္ပ္ႏွင့္ဆရာႀကီး၏သားအႀကီးျဖစ္သူ(ယေန႕ဆရာေလးကိုေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္ႏွင့္ျမတ္ကဖီးမွျပန္အလာ
ဆရာဦးေက်ာ္ဟန္ကိုကိုေက်ာ္ခိုင္က-ဦးေက်ာ္ေလးခုနကလမ္းထိတ္မွာ(၄/၃)ဦးေဇယ်ာေတြ႕လိုက္တယ္။ဦးေက်ာ္ေလးကိုလိုက္ရွာေနတယ္ကိစၥရွိလို႕ေစာင့္ေနပါလို႕မွာလိုက္ေၾကာင္းလွမ္းေျပာလိုက္ရာေမာင္
လင္းလင္းခိုင္သည္စာၾကည့္ေနရာမွ(အရပ္ပုပုထိပ္ေျပာင္ေျပာင္လမ္းေလ်ာက္ရင္ကားကား-ကားကားနဲ႕အာက်ယ္ႀကီးမဟုတ္လား)လွမ္းေျပာ လိုက္ေလသည္။
ကႊ်နဳ္ပ္အေနနဲ႕ေမာင္လင္းလင္းခိုင္အသိထင္၍ၿငိမ္ေနရာမွသတိရသျဖင့္(ေမာင္ရင္သိလို႕လား)လို႕ေမး
လိုက္ေတာ့(မသိပါဘူး-၄/၃)လို႕ေျပာသံၾကားလိုက္လို႕ပါ)။ဟုျပန္ေျဖသျဖင့္ ကြ်နဳ္ပ္မ ေက်နပ္ႏိုင္ဘဲ၊(ဘာကိုၾကည့္ၿပီးေျပာတာလည္းလုပ္ပါဦး)ဆိုေတာ့တစ္ေန႕သိလာပါလိမ့္မယ္ဟုသာျပန္ေျဖခဲ့ပါသျဖင့္
ထိုစဥ္ကကြ်နဳ္ပ္အေနနဲ႔ မယံုၾကည္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဟုတ္ကဲ့ေမာင္လင္း လင္းခိုင္(ယေန႕ဆရာေလးကိုလင္းလင္းခိုင္)
ေျပာခဲ့တာကြ်နု္ပ္သိရပါၿပီ။ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ပညာရဲ႕ထူးျခားခ်က္အပိုင္းအစေလးတစ္ခုပါ။ု---ေနာက္တစ္ေယာက္က-ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ရဲ႕သားအႀကီး
(ယေန႕ဆရာေလး ကိုေက်ာ္ခိုင္ပါ)ကြ်နဳ္ပ္ရဲ႕ဆရာတစ္ေယာက္ပါ။
ကြ်နဳ္ပ္ကပညာသင္ဖို႕ေရာက္လာကာစျမတ္ကဖီးမွာလဘက္ရည္ေသာက္ေနစဥ္-ကြ်နဳ္ပ္တရုတ္တန္းမွ
ဝယ္လာေသာဝက္သားေပါက္စီ(၅)လံုးစားဖို႔စားပြဲေပၚတင္ေပးလိုက္ရံုရွိေသးတယ္ကိုေက်ာ္ခိုင္မွကြ်နဳ္ပ္အား(ဘယ္ႏွစ္နာရီရွိၿပီလဲ)ဟုေမးလိုက္သျဖင့္ကြ်နဳ္ပ္မွဘယ္ႏွစ္နာရီရွိၿပီလို႕ျပန္လည္းေျဖလိုက္ေရာတစ္ပတ္အတြင္းကြ်နဳ္ပ္ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုထိုင္ၾကည့္ေနသလိုေျပာျပေနသျဖင့္(ဘာေၾကာင့္ဒီလိုမွန္ေအာင္ေျပာႏိုင္တာလည္း)ဆိုေတာ့။
(အခုေျပာေနတဲ့ေန႔+အခ်ိန္ေၾကာင့္ဒါေၾကာင့္ဒါေဟာတာ)ဆိုတာရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့ေပမဲ့ပညာသင္စကြ်နဳ္ပ္မွာ ပညာရပ္ဆိုလိုရင္းကိုနားရည္မဝေသးေသာေၾကာင့္သူရွင္းျပသည္မ်ားကိုနားမလည္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ယေန႕ကြ်နဳ္ပ္သိျမင္ခြင့္ရခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ဒီေဟာေျပာ မႈသည္လည္း ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ပညာရပ္မ်ားထဲမွ
အပိုင္းအစတစ္ခုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။
တစ္ေန႕ကြ်နဳ္ပ္တစ္ေယာက္ထဲစာဖတ္ေနရာမွကိုေက်ာ္ေက်ာ္ခိုင္ကိုမေတြ႕သျဖင့္ဘယ္မွာရွိေနမလဲဟုေမး
ေနရာဆရာႀကီးသည္အျပင္မွျပန္ေရာက္ခါစရွိေသးသည္ (ဘာလည္းမင္းဆရာေက်ာ္ခိုင္ကိုရွာေနတာလားမင္းဆရာကိုရွာမေနနဲ႕မင္းသိျခင္တာရွိရင္ငါ့
အိမ္ေပၚမွာေတြ႕တဲ့လူဆိုရင္ခေလးေမး ေမးဆိုကၠားသမားေမးေမးရတယ္ ကြ) ဟုလွမ္းေျပာသျဖင့္ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားေနမိသည္။အေျဖကားထြက္ မလာ။
ခုမွသိလာရသည္ကား--လူေတြအေၾကာင္းေဟာေျပာလမ္းညႊန္ေပးေသာပညာရပ္ျဖစ္သျဖင့္ေတာ္တန္
ရံုအေၾကာင္းကိစၥေတြေလာက္ကိုမိသားစုႏွင့္ဆရာႀကီးအိမ္သို႕ဝင္ေရာက္သြားလာေနၾကသူအမ်ားစုမွာေန႕စဥ္ေတြ႕ျမင္ၾကားေနရသျဖင့္နားရည္ဝေနေၾကာင္းသိလာရျခင္းျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ဦးသည္ကား--
(ဦးေက်ာ္ဟန္(ေခၚ)ဦးေက်ာ္ေလး)ျဖစ္သည္တစ္ေန႕သူႏွင့္ကြ်နဳ္ပ္စကားေျပာေနစဥ္ဧည့္သည္ေရာက္လာသျဖင့္ေဟာေျပာသည္ကိုနားေထာင္ေနရာ(ခင္ဗ်ားအသက္(/)အရြယ္ကအလိုမတူဘဲကားတင္ခံရ
တာေျပာပါဦးဗ်)ဟုရုတ္တရက္ေျပာခ်လိုက္ရာ----ကာယကံရွင္ေတာ့မေျပာတတ္ဘူးကြ်နဳ္ပ္မွာေတာ္ေတာ္ေလးေနရခက္သ
လိုျဖစ္ၿပီးဘာမ်ားျပန္ေျပာေလမလဲဆိုၿပီးရင္တမမႏွင့္ စိတ္ဝင္တစား နား ေထာင္ေနမိသည္။
(ဟုတ္တယ္ဆရာက်မေမြးေန႕မွာအစ္ကို႕သူငယ္ခ်င္းကကားနဲ႕လူေတြလိုက္ေခၚရမယ္ဆိုၿပီးက်မကိုလမ္းျပအျဖစ္ေခၚသြားလို႕လိုက္သြားမိတာဧည့္ႀကိဳဖို႕မဟုတ္ဘဲအဲဒီကိစၥျကားတင္ခံလိုက္ရတာ
ပါဘဲ)။အဲ့ဒီေဟာကြက္ကိုေမးေတာ့ဆရာဦးေက်ာ္ဟန္ကဘာမွျပန္မေျပာဘဲၿပံဳးေနရာမွ(ခင္ဗ်ားေလ့ လာ ဖို ႕စာအုပ္တစ္အုပ္ေပးပါဦးမယ္ေနာက္ပိုင္းဘာေၾကာင့္လည္းဆိုတာသိလာပါလိမ့္မယ္)ဟုေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေယာက္-သူကားကြ်နဳ္ပ္၏ညီအစ္ကိုဝမ္းကြဲလည္းျဖစ္၊ကြ်နဳ္ပ္ဝိဇၨာလမ္းစဥ္ လိုက္စဥ္ ကပင္အတူေနတာမ်ားၿပီးေလာကဓံပညာျဖင့္ကြ်နဳ္ပ္ေဟာေျပာေနခ်ိန္-တစ္ေန႕ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္း-ဒ
လၿမိဳ႕နယ္ကေမာ္တင္တဖက္ကမ္း(ေမွာ္စက္)ရပ္ကြက္မွာကြ်နဳ္ပ္ေဟာေျပာရာသို႕အတူလိုက္လာ၏၊
ကြ်နဳ္ပ္ေဟာေျပာေနစဥ္ၿဗံဳးဆိုဘာမွမေျပာမဆိုနဲ႕(မီးေတြဘာေတြသတိထားခိုင္းေပါ့ဗ်ာ)ဟုဝင္ေျပာျပလိုက္စဥ္ကာယကံရွင္မိသားစုမွ(တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ညကသမီးအိပ္ရာထဲမွာေမြ႕ယာမီးေလာင္လို႕ဆရာ)ဟုျပန္ေျဖ လိုက္ရာတစ္ႏွစ္မွတစ္ေခါက္ေလာက္ သြားေရာက္ေဟာေျပာျခင္းျဖစ္၍ ေဗဒင္ေမးမည့္ သူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားေန သျဖင့္အားလံုးတပည့္ျဖစ္သူထံသို႕အထင္တႀကီးဝိုင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ ကြ်နဳ္ပ္ပင္အံ့ဩခဲ့ရသည္။
ယခုအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ကြ်နဳ္ပ္ေတြ႕ခဲ့ရေသာေဗဒင္ပညာႏွင့္မွန္ကန္မႈအေၾကာင္းေတြျဖစ္ပါသည္
ထိုအထဲတြင္ထာဝရအမွန္မ်ားေနေသာခိုင္မာေသာပညာရပ္မ်ားေဟာကြက္မ်ားရွိေနသလိုတခဏအတြင္းျ
ျဖစ္ေပၚ လာေသာခိုင္မာေသာပညာရပ္မဟုတ္မဟုတ္သည့္အပိုင္းလည္းရွိေနေပသည္။
တျခားေသာေဗဒင္ပညာရပ္မ်ားတြင္လည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားေနေတြ႕ရသည္။
ဥပမာမ်ားေျပာရလွ်င္-
ေရွးေခတ္ကေဗဒင္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ အံ့မခန္းေဟာကြက္မ်ားကိုသာဂုဏ္ယူၿပီးျပန္လည္ေျပာ
ဆိုေနၾကသည္ကိုသာ ေတြ႕ျမင္ေနရေလသည္။မိမိတို႕ကိုယ္ပိုင္ေတြ႕ျမင္ေသာပညာဟူ၍ကား---
No comments:
Post a Comment