Friday, May 30, 2014

]ေခတ္သံုးေခတ္

၂၄---၂၃        ]]ဥပမာေျပာျပရရင္လူတေယာက္ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္ရင္ဘာေရာဂါျဖစ္တာလည္းလို႕သိရေအာင္သိပၸံနည္းက်က်ဓါတ္မွန္ရိုက္ၾကည့္ရမယ္၊ဆရာဝန္နဲ႕ေသခ်ာျပဖို႕လိုအပ္တယ္။အဲဒီလို(သပၸံနည္း)နဲ႔ဘယ္လိုမွရွာမရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးေရာက္ရင္ေတာ့ဒုတိယအေနနဲ႕(ဝိဇၨာ)နည္းကိုရွာရေတာ့မယ္}}
]](ဝိဇၨာ)နည္းက်ဆိုတာကဘယ္လိုနည္းမ်ိဳးကိုေျပာတာလည္းဆရာ}}
]]ဝိဇၨာနည္းက်ဆိုတာက-ဝိဇၨာနည္းက်ျမန္မာေဆးပညာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးကုသရသလို(ဂါထာမႏၱာန္၊အင္း၊အိုင္၊ေဆးဝါး)ေတြကိုအသံုးျပဳၿပီးကုသရတဲ့အပိုင္းကိုဆိုလိုတာပါ}}
]]ဒါျဖင့္ရင္(ဗုဒၶနည္းက်)ဘုရားကုကုတယ္ဆိုတာကဘယ္လိုနည္းမ်ိဳးလည္းဆရာ}}
]]ဘုရားကုကုတယ္ဆိုတာကခုနကေျပာတဲ့(သိပၸံနည္း၊ဝိဇၨာနည္း)ေတြနဲ႕ကုသလို႕မရေတာ့ဘူးထင္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာမွဘုရားေဟာတရားေတြကိုနာယူၿပီးေသျခင္းတရားကိုရင္ဆိုင္ျခင္းမ်ိဳးကိုေျပာႏိုင္သလို(ေညာင္ေထာက္ တံတါးခင္း ၊ငါးငွက္သတၱဝါေတြကိုေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္း၊အစာေကြ်းျခင္း)မ်ိဳးကိုလည္းသံုးေလ့ရွိတယ္}}
]]ေခတ္သံုးေခတ္၊မွားသြားရင္ဘယ္လိုျဖစ္နိုင္တယ္ဆိုတာလည္းတခါတည္းေျပာျပပါလားဆရာ}}
]]တခုခုစားေသာက္ၿပီးမွဆက္ေျပာၾကရင္မေကာင္းဘူးလား}]
]]ဆရာဗိုက္ဆာေနၿပီလား၊ဒါဆိုရင္ေတာ့နားေလဆရာက်ေနာ္တို႕ကေတာ့တခါတည္းဘဲဆက္နားေထာင္ၿပီး၊ၿပီးမွတခုခုစားၾကဖို႕စီစဥ္ထားလို႕ပါ}}
]]ဒါဆိုလည္းအဲဒီအစီအစဥ္ေကာင္းပါတယ္၊က်ေနာ္ကကိုေအးဝင္းတို႕ကိုအားနာလို႕ပါ}]
]]ရပါတယ္ဆရာဆက္တာေျပာပါ}}
]]ေခတ္သံုးေခတ္အသံုးမွားရင္ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္မလဲဆိုရင္...ဥပမာဗ်ာလူတေယာက္ေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္
တာကို(ေနရပ္ေဒသေပၚမူတည္ၿပီး)သူမ်ားျပဳစားတာ၊အိမ္တြင္းအုန္းမဆြဲလို႕ရိုးရာမလုပ္လို႕၊သိုက္ကေႏွာက္ယွက္လို႕အိမ္ေတာင္ဘက္လွည့္လို႕၊ေျမာက္ဖက္လွည့္တဲ့အိမ္ျဖစ္ေနလို႕။အိမ္ေရွ႕မွာသစ္ပင္ႀကီးရွိေနလို႕၊စတဲ့ရိုးရာအယူအဆေဟာင္းေတြနဲ႕လိုက္ကု။ေရာဂါတျခာ၊ေဆးတျခားျဖစ္ၿပီးမရွဴနိုင္မကယ္နိဳင္ျဖစ္မွ(သပၸံ)ဆရာဝန္ေတြဆီေရာက္လာၾကေရာ၊ေရာဂါရင့္မွေရာက္လာၾကေတာ့ေရာဂါကြ်မ္းမွဘယ္သူကုလို႕
ရေတာ့မလည္း၊အဲဒီအခါၾကမွဆရာဝန္(သိပၸံ)ေတြဆီေရာက္မွေသရတယ္ျဖစ္ျပန္ေရာ}}
]]ဆရာေျပာတာမ်ိဳးရပ္ကြက္ထဲမွာ  မၾကာခဏၾကားေနရတယ္ဆရာ၊ခုလို ့မယ္မွည         ပါရမီဓါတ္ခံဆိုတာ...   
(ဆရာကိုေအးဝင္းတို႕ေခတ္  သံုးေခတ္အေၾကာင္းက်ေနာ္သင္တံုးက သင္တန္းကိုေရာက္ေနၾကၿပီလား}}
တနဂၤေႏြေန႕ေက်ာင္းပိတ္ရက္ျဖစ္သျဖင့္ေျမာက္ဥကၠလာပ(၂)ရပ္ကြက္မွေက်ာင္းဆရာကိုေအးဝင္းႏွင့္ေက်ာင္းဆရာမမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ေဒၚလင္းလင္းစိန္ႏွင့္ျဖဴျဖဴဝင္းတို႕သည္ေက်ာင္းအားရက္မ်ား၌အခ်ိန္ရလွ်င္ရသလိုသိလိုသည္မ်ားကိုလာေရာက္ေဆြးေႏြးေမးျမန္းေလ့ရွိၾကသည္။                   
 ]]ေခတ္(၃)ေခတ္အေၾကာင္းဆရာသင္ေတာ့က်ေနာ္တို႕ေရာက္ ္ေနၿပီေပါ့ဆရာ}}
      ]]ဒါဆိုလည္း..ဆရာမ ႏွစ္ေယာက္ကိုေခတ္(၃)ေခတ္အေၾကာင္းေလးျပန္ေမးရဦးမယ္။}}                             ]]ဆရာရယ္ေခတ္(၃)ေခတ္အေၾကာင္းျပန္ေမးရေအာင္က်မ တို႕ကခေလးေတြမွမဟုတ္ဘဲ}}
    ]]အဲဒါေၾကာင့္ေမးရတာေပါ့ေခတ္(၃)ေခတ္ဆိုတာနဲ႕ေက်ာင္းသခၤန္းစာထဲကေခတ္(၃)ေခတ္ကိုသြားသတိရေနၾကၿပီမဟုတ္လား}}
        ]]ဆရာကေတာ့ႀကံႀကံဖန္ဖန္ေျပာေတာ့မယ္၊ဆရာေမးတဲ့ေခတ္သံုးေခတ္ကိုက်မတို႔မွတ္မိပါတယ္}}
    ]]ဒါဆိုလည္းဆရာမေဒၚျဖဴ ျဖဴဝင္း ေခတ္သံုးေခတ္ကိုေျပာဗ်ာ}}
    ]]ဗုဒၶေခတ္+ဝိဇၨာေခတ္+သိပံၸေခတ္။ေခတ္သံုးမ်ိဳးပါဆရာ}}
    ]]ဆရာမႀကီးဘယ္လိုလည္းသူေျပာတဲ့ေခတ္သံုးေခတ္ဆိုတာဟုတ္ရဲ႕လားဗ်}]
    ]]ဟုတ္တယ္ေလဆရာရဲ႕}}ဆရာမေဒၚလင္းလင္းစိန္တေယာက္ေကာက္ခါငင္ခါျပန္ေျဖေလေတာ့သည္။
    ]]ေခတ္သံုးေခတ္ေျပာင္းလဲလာသလိုသဘာဝေတြေျပာင္းလဲလာရတာေတြကိုသတိထားမိေအာင္ယွဥ္ျပတဲ့သေဘာပါ}}
    ]]ဟုတ္ကဲ့ေျပာပါဆရာ}}
]]ဆိုလိုတာကလူမႈေရး၊စီးပြားေရး၊က်န္းမာေရး၊အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြမွာတခုခုျဖစ္လာရင္..ယေန႔ေခတ္အေျခအေနအရ(သိပၸံေခတ္)မွာသိပၸံနည္းက်အရင္ဆံုးအေျဖရွာရမယ္၊သိပၸံနည္းအရအေျဖရွာရခဲ့ရင္ဒုတိယအေနနဲ႕(ဝိဇၨာ)နည္းနဲ႕အေျဖရွာ။ဝိဇၨာနည္းနဲ႔အေျဖရွာမရမွေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ဘုရားကုကုရမဲ့သေဘာ
ကိုေျပာလိုတဲ့သေဘာပါ}}
       ]]ဥပမာေလးတခုေလာက္ေျပာျပပါလားဆရာ}}ဆရာမႏွစ္ေယာက္မွၿပိဳင္တူေမးလာၾက
ေလသည္။
ကိုသခ်ာမသိရေတာ့သူတို႔ေျပာကိုတကယ္ထင္ေနရတာေပါ့}}
    ]]ေနာက္တခုကအိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာျဖစ္ရင္လည္းဒီလိုဘဲ၊လင္
မယားရန္ျဖစ္တာနဲ႕-အိမ္တြင္းအုန္း သြားၾကည့္ၾကေတာ့တာဘဲ..အုန္းသီး ေျခာက္ေနလား။ကြ်က္မီးကြ်တ္ေနလား၊ေဗာင္းေတာ္ျြကက္ကိုက္ထားလို႕လား၊စသည့္ဘာမွမေရမရာတဲ့နည္းေတြကိုစစဥ္းစားၾကေတာ့တာဘဲ}}
    ]]ဟုတ္တယ္ဆရာအမ်ားစုကဒီနည္းနဲ႕ဘဲဘဝကိုအေျဖရွာေနၾကတာသိပ္ဝမ္းနည္းဖို႕ေကာင္းတာဘဲေနာ္}]
    ]]က်မတို႕လိုအမ်ိဳးသမီးေတြအဆိုးဆံုးဘဲဆရာ}}
    ]]ဆရာမတို႕ခုလိုသတိၱရွိရွိဝန္ခံေျပာဆိုတာေတြဟာသိပ္တန္ဖိုးရွိတာဘဲ၊ဆရာမတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့သူေတြအဖို႕လိုက္နာတာမလိုက္နာတာကသူတို႕အပိုင္းဘဝလမ္းေၾကာင္းတခုကိုမွန္မွန္ကန္ကန္
သိျမင္ရတာသူတို႕အတြက္အျမတ္ဘဲ}]
        ]]လင္မယားရန္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကဘာေၾကာင့္လည္း၊လူမႈေရး ေၾကာင့္လား၊စီးပြားေရး၊က်န္းမာေရး၊ဘာ ေၾကာင့္ျဖစ္တာလည္းအေျဖမရွာၾကဘ ဲထင္ရာေရွာက္လုပ္ေတာ့တာဘဲ}}
    ]]လင္မယားေတြရန္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းအမ်ားစုကဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာေတြ႕ရလည္းဆရာ}}
        ]]လင္မယားရန္ျဖစ္တာႏွစ္လံုး/သံုးလံုးထိုးလို႕၊ေဘာလံုးပြဲေလာင္းလို႕၊လင္ငယ္မယားငယ္ေနလို႕၊မူးၿပီးရမ္းလို႕ျဖစ္ၾကတာမ်ားတယ္..အုန္းသီးနဲ႕ဘယ္လိုပတ္သက္ေနလည္း။အဲဒီလိုလြဲမွားေနတဲ့အယူအဆေတြကိုေခတ္နဲ႕အညီျပဳျပင္ေပးဖို႕မစဥ္စားဘဲမိမိေငြေၾကးရဖို႕တခုဘဲၾကည့္ၿပီးမွိဳင္းတိုက္လိမ္စားေနၾကတဲ့သူေတြေၾကာင့္ဘဝတည္ေဆာက္မႈေတြလြဲမွားၿပီးယခုလက္ရွိဘဝမွာလည္းအနာတျခားျဖစ္လို႕ဒုကၼေတြပင္လယ္
ေဝေနရသလို။ေနာင္သံသရာမွာလည္းကိုယ္းကြယ္ယံုၾကည္မႈအမွားေတြေၾကာင့္ေကာင္းရာေနရာကိုေရာက္ဖို႔ဆိုတာဘယ္မွာလာျဖစ္နိုင္ေတာ့မွာလည္း}]
      ]]ဟုတ္တယ္ဆရာ.လူတေယာက္ဟာလူျဖစ္လာတာနဲ႕ဘဝကူးတဲ့အထိကံကခ်ုဳပ္ၿပီးသားဆိုတာရယ္၊ေလာကဓံတရားကိုလူမ်ိဳးဘာသာမေရြးမေတြ႕ျခင္လို႕မရဘူး၊မျဖစ္ျခင္ရင္ရတယ္ဆိုတာရယ္။အတိတ္ကံနီးၿပီးဥာဏ္ႀကီးသူႏွင့္ကံေကာင္းလိုသူတို႕အတြက္ဥာဏ္သစ္ေလာင္းရာ၊ကယ္မျခင္းဝါဒမဟုတ္လမ္းညႊန္ျခင္းသာျဖစ္သည္ဆိုတဲ့ဆရာ့အယူအဆေတြကိုေတြ႕ႀကံဳသင္ယူခံစားမိတဲ့အခ်ိန္မွာရုတ္တရက္ဘာကိုဆိုလိုမွန္းမသိခဲ့ရဘူး။သင္တန္းကိုက်ေနာ္တို႕မလာျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က်ေနာ္တို႕သင္ၾကားချဲ့တဲ့ပညာရပ္ေတြကိုလက္ေတြ႕က်က်ျပန္လည္သံုးသတ္ၾကတဲ့အခါမွာက်ေနာ္တို႕သံုးေရာက္ဆရာ့ပညာကိုအျပင္ကေနရသမွ်ေလ့လာၾကမယ္လို႕တိုင္ပင္ၿပီးေရာက္လာၾကတာအေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ဆရာရဲ႕ပညာနဲ႕ေစတနာကိုၾကာေလသေဘာ ေပါက္လာေလဘဲဆရာ}}
    ]]ကဲ..ဆရာမတို႕ကဘယ္အပိုင္းေတြကိုဘယ္လိုျမင္လာၾကၿပီလည္း}]
    ]]က်မကေတာ့လူ႕ဘဝကိုေမြးသည္မွေသဆံုးတဲ့အထိကံကခ်ဳပ္ထားတယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းကိုပိုစိတ္ဝင္တစားေလ့လာမိတယ္၊ေတာ္ေတာ္ေလးသေဘာက်ေက်နပ္စရာပါဆရာ။အထူးသျဖင့္မ ေတြ႕ျခင္လို႕မရဘူး၊မျဖစ္ျခင္လို႕ရတယ္ ဆိုတဲ့ စကားစုကိုပိုသေဘာက်မိတယ္
     ]]ကဲ..ဆရာမေဒၚလင္းလင္းစိန္ ကေတာ့ေျပာၿပီဗ်ာ၊ေဒၚျဖဴျဖဴဝင္းတ ေယာက္ဘာေတြကိုပိုစိတ္ဝင္စားၿပီး
ဘယ္လိုအသိေတြရေနၿပီလည္းလုပ္ပါဦးဗ်}}
    ]]က်မေတြ႕မိတာက.ကယ္မျခင္းဝါဒမဟုတ္လမ္းညႊန္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းကိုပိုေလ့လာျဖစ္ပါ
တယ္။ခုမွမိမိဘဝကိုမည္သူတဦးတေယာက္ကမွမိမိကံမပါဘဲႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ေပးလို႕မရဘူးဆိုတာကိုခိုင္ခိုင္မာမာေတြ႕လာရပါၿပီဆရာ။တကယ္လို႕သာတေယာက္နဲ႕တေယာက္အတတ္ပညာေတြနဲ႕(မ)လို႕ရရင္က်မတို႕တိုင္းျပည္လူေတြအကုန္ခ်မ္းသာေနမွာေပါ့။ၿပီးေတာ့သူမ်ားကိုကယ္မေပးလိုက္
ပါတယ္ဆိုတဲ့သူေတြအရင္ခ်မ္းသာေနၾကမွာေပါ့ဆိုတဲ့အေတြးအေခၚဝင္လာၿပီးက်ေလ့လာလာလိုက္တာအေျဖကရွင္းပါတယ္ဆရာ}]
    ]]ဟုတ္တယ္ဆရာက်ေနာ္က ဘာကိုသြားျမင္လည္းဆိုေတာ့(အတိတ္ကံနီးၿပီးဥာဏ္ႀကီးသူႏွင့္ကံေကာင္းလိုသူအတြက္ဥာဏ္သစ္ေလာင္းရာ)ဆိုတဲ့အပိုဒ္ဘဲဆရာေရ..အတိတ္ကကံနီးလို႕က်ေနာ္တို႕ဆရာနဲ႔ေတြ႕ၿပီးဆရာ့ပညာကိုေလ့လာသင္ယူခြင့္ရၾကတယ္။သင္တန္းမွာသင္တန္းသားေတြနည္းတာမွမဟုတ္ဘဲ
ဆရာေျပာသလိုဥာဏ္မႀကီးၾကေလေတာ့ျပန္ၿပီးေျပးၾကတဲ့အျဖစ္ေတြဘဲဆရာ။ဒီအေၾကာင္းေတြေတြးမိၿပီးက်ေနာ္သေဘာေပါက္လာခဲ့ရတာပါ}]
ေက်ာင္းဆရာကိုေအးဝင္တေယာက္သူေတြ႕ႀကံဳခံစားဈာန္ဝင္ခဲ့ရသည့္ပါရမီဓါတ္ခံကိုဖြင့္ေျပာျပေလသည္။
(ကဲ..စာဖတ္သူ)မိတ္ေဆြတို႕ဒီစာပိုဒ္ေလးကိုတေခါက္ျပန္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။နားမလည္သေဘာမေပါက္ေသးရင္မိမိနားလည္သေဘာေပါက္တဲ့အထိအဒီသင္ခန္းစာကိုဒီလိုဘဲသင္ေပးထားပါရက္နဲ႕သင္တန္းသားေတြဘာျဖစ္လို႕တ ေယာက္တမ်ိဳးအျမင္မတူျဖစ္ကုန္ၾကရတာလည္းအဲဒါ( ပါရမီံဓါတ္ခံ )လို႔ေခၚတယ္။ဘဝေပါင္းမ်ားစြာကပါလာတဲ့အခံဓါတ္နဲ႕ထိလိုက္တာနဲ႕သံလိုက္လိုစြဲကပ္သြားၾကေတာ့တာပါဘဲ။
    ပါရမီအခံဓါတ္နဲတဲ့သူေတြ(တနည္းအားျဖင့္)ပါရမီဓါတ္ခံမတူတဲ့သူေတြမူလသင္တန္းမွာကထဲကကြ်နဳ္ပ္၏ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)သင္ၾကားျခင္းကိုစိတ္ဝင္တစားမရွိၾကေခ်။တခ်ိံဳ႕ကသင္တန္းျပင္ပ၊ယခုေဟာေျပာလမ္းညႊန္ရာသို႕ လိုက္လာၾကေသး၏။မၾကာမီၾကက္ ္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ေပ်ာက္ကုန္ၾကေလသည္။
    ဥာဏ္ႀကီးသူတခ်ိဳ႕ကေတာ့ယခုအခ်ိန္အထိလာေရာက္ေနၾကေသး၏(သင္လည္းဒီစာပိုဒ္ေလးကို)အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္ေနရင္းကေတြေတြေဝေဝစဥ္းစားေနမိလား..ေခါင္းေလးတၿငိမ့္ၿငိမ့္ျဖစ္ေနၿပီလား...စာဖတ္ရင္းစာေစာင္ကိုျပစ္ခ်လိုက္ၿပီလား..ဒါမွမဟုတ္စာဖတ္ ရင္းတေျဖးေျဖးၿပံဳးလာၿပီလား....
---------------အဲဒီျဖစ္စဥ္ကေလာကဓံ(အျမင္သစ္) နဲ႕သင့္ရဲ႕ပညာပါရမီဓါတ္ခံပါဘဲ။
-----------------------------------
-------ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟုငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏--ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္...
------------- ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ဆရာဦးထြန္းရီ(မိုးေကာင္းဘုရား)

No comments:

Post a Comment