Thursday, May 29, 2014

ေဗဒင္ဆရာတစ္ဦးရဲ႕မွတ္စု၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ဖြင့္ဟဝန္ခံေျဖာင့္ခ်က္မ်ား----ထီဆရာမ်ားကို စိန္ေခၚလိုက္ၿပီ ေဇာတိသေဝဒမဂၢဇင္း-အမွတ္-(

    အဲဒီလိုပဲ က်န္တဲ့ေန႕နံသားသမီးမ်ားအတြက္ဆိုရင္ သူတို႕နဲ႕ ေန႕နံသင့္ အၫြန္႕ ေဆာင္ပန္းမ်ား ကိုသံုးေပးရပါမယ္။
ၶ    ဆရာ့အေနနဲ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ကို နာမည္ေပးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုနည္စနစ္မ်ိဳးနဲ႕ ေပးေလ့ရွိပါသလဲဆရာ။
မ    အလြယ္ကူဆံုးနဲ႕ အ ေအာင္ျမင္ဆံုးနာမည္ေပးနည္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာ ျပရင္ ဥပမာ -
၁၃၂၂ ခုႏွစ္ဖြား၊ တနဂၤေႏြ သားသမီးမ်ားအတြက္ မူကို ကြ်န္ေတာ္သံုးတဲ့ နည္းစနစ္အတိုင္း ေျပာပါမယ္။ ပထမဆံုးေမြးတဲ့ခုႏွစ္ကိုတည္၊ အျြကင္းကို မဟာဘုတ္ဇယားနဲ႕ခ်တြက္တယ္။
    အဲဒီဇယားကြက္ရဲ႕ ေဘးမွာ ေမြးနံဓါတ္တိုင္ထူး။ မူလမဟာဘုတ္မွ ပုတိ၊ ဘဂၤ၊ မရဏ ေအာက္သံုးလံုးေန႕နံမ်ားကို မသံုးပါဘူး။ (၂၊၆၊ဝ)ျဖစ္တယ္။ ေမြးနံဓါတ္တိုင္ရဲ႕ေအာက္ေျခ သံုးလံုးကိုလဲ မသံုးပါဘူး။ (၄၊ဝ၊၃)ေပါ့။ ေမြးနံနဲ႕ ဓါတ္တိုင္ရဲ႕အေပၚ အေပၚခ်င္းအေကာင္းဆံုး အတြဲကိုေပးပါတယ္။
    တနဂၤေႏြသားျဖစ္တဲ့အတြက္ မူလဓါတ္ေကာင္း မဖ်က္ေကာင္းဆိုတဲ့စကားအရ နာမည္ေပးလွ်င္ တနဂၤေႏြအစႏွင့္ မူလဓါတ္တိုင္ရဲ႕အေပၚဆံုးအလံုးျဖစ္တဲ့ ၾကာသပေတးနံႏွင့္သာ တြဲဖက္မွည့္ေခၚအမည္တြင္ေစပါတယ္။
    မူလေမြးနံတိုင္ရဲ႕ အေပၚမွာရွိေနတဲ့ တနလၤာနဲ႕ေသာၾကာ (၂/၆)ဟာ မူလမဟာဘုတ္ရဲ႕ ေအာက္ေျခသံုးကြက္မွာ ရွိေနတာေၾကာင့္ တနဂၤေႏြနံ အစနဲ႕ တနလၤာ၊ ေသာၾကာ တို႕ကို တြဲ မမွည့္ပါဘူး။
    မဟာဘုတ္ဇယားမွ အထြန္း၊ သိုက္၊ ရာဇ၊ အဓိပတိ အကြက္ရွိ ေန႕နံမ်ားႏွင့္ ေမြးနံတိုင္မွ အေပၚသံုးလံုးနဲ႕ ညႇိၿပီး မွည့္ေခၚေပးပါတယ္။
ၶ    တိုက္၊ ၿခံ၊ ေျမ၊ ကား အျမတ္ဆံုး ေဈးေကာင္းနဲ႕ ေရာင္းထြက္ေစဖို႔ အစီအရင္လုပ္ေပးပါဆိုရင္ေကာ ဆရာ့အေတြ႕အႀကံဳအရ ဘယ္လိုနည္းသံုးၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ပါသလဲ ဆရာ။
ဆ    ပစၥည္းေရာင္းမယ့္သူ ကံေကာင္းေစဖို႕ သူရဲ႕ကံကိုျပင္ျမႇင့္ေပးတဲ႔အေနနဲ႔ နဝင္းစီးဓါတ္ ယၾတာကို ပထမဆံုး ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္ပန္းအညြန္႕ကို ဓါတ္ယၾတာအေနနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ေပးရပါတယ္။
    ဥပမာ - ၁၃၂၂ခုဖြား၊ စေနသားသမီး က အိမ္၊ ျခံ၊ ေျမ အေရာင္းထြက္ခ်င္တယ္ ဆိုပါစို႕။
    သုူ႕ရဲ႕ေမြးေန႕ စေနေန႕ နံနက္(၉)နာရီမွ (၁၀)နာရီ(၃၀)မိနစ္အတြင္း(အေကာင္းဆံုးက ၉နာရီ၄၅မိနစ္)အခ်ိန္မွာ ေရဖလားတခုထဲ ေရတစ္ဝက္ထည့္ပါ။ ေငြေၾကးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ပစၥည္း (ဥပမာ)က်ပ္ေစ့(၉)ခု၊ ေရႊထည္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳး၊ နံ႔သာျဖဴ(အေမႊးနံသာရည္)၊ တေရာ္၊ ကင္ပြန္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ထည့္ပါ။ ရြက္လွၫႊန္႕(၁၇)ၫႊန္႕ႏွင့္ မိမိေနအိမ္ဘုရားခန္း၊ ဆိုင္ခန္း၊ အေဆာက္အအံုရဲ႕ ေခါင္းရင္းပိုင္းမွ စတင္ပက္ဖ်န္းရမည္။ ဧည့္ခန္း၊ အိပ္ခန္း၊ မီးဖိုခန္းမွ အိမ္ေရွ႕အဝင္ဝအထိ တစ္ခန္းလံုး အႏွံ႕ ပက္ဖ်န္းေပးရပါတယ္။
    ပိုေနတဲ့ေရနဲ႕ ゞင္းေဆာင္ပန္းအညြန္႕ကို ေဇာက္ထိုုးကိုင္ၿပီးအိမ္ေလွကားဝ(သို႕မဟုတ္) ျခံအဝင္ဝမွာ ေလာင္းခ်ေပးခိုင္းတယ္။ အဲဒီေဆာင္ပန္းကို သီးျခားပန္းအိုးနဲ႕ ဘုရားစင္မွာ လွဴဒါန္းရပါမယ္။
    တစ္ပတ္(သို႕မဟုတ္)သံုးပတ္တစ္ႀကိမ္ ေမြးေန႕မွာ ေမြးနဝင္းေပၚခ်ိန္မွာလဲç လွဴေပးရမယ္။(ေရႊရည္၊ ေငြရည္ပက္ဖ်န္းဖို႕မလိုေတာ့ပါဘူး။ ေဆာင္ပန္းအညြန္႕ကိုသာ လဲလွဴေပးရမွာျဖစ္တယ္) ဒီကိစၥကို ၾကာသပေတး(အဓိက)တနဂၤေႏြ၊ ဗုဒၶဟူးသားသမီးတစ္ေယာက္က ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးရမယ္။ ဘုရားစင္ေပၚမွာ လွဴထားတဲ့ ေဆာင္ပန္းအိုးကို မေျပာင္းမေရႊ႕ရပါဘူး။
    ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕သုေတသနျပဳခ်က္အရ ဒီနည္းဟာ အေရာင္းအတြက္ အထူးပဲ ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္တာကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။
ၶ    ေဗဒင္ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕အတြက္ ဘာေတြလိုအပ္မယ္လို႕ ဆရာယံုၾကည္လက္ခံ က်င့္သံုးပါသလဲ ဆရာ။
ဆ    ေဗဒင္ဆရာေတြ လိုက္နာသင့္တဲ့ ေဆာင္သင့္၊ ေရွာင္သင့္တဲ့ကိစၥေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ကိုယ့္အေပၚအားကိုးတႀကီးနဲ႕ေရာက္လာတဲ့ ေဗဒင္ေမးပရိတ္သတ္ကို အေဆာင္အေယာင္ ဟိတ္ဟန္ေတြသံုးၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ဟိန္းေဟာက္႐ိုက္စားမလုပ္ဘဲနဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ ေမြးႏိုင္ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။
    ကိုယ္က်င့္သီလ ေကာင္းရမယ္။ ပညာရပ္ဝမ္းစာဖူလံုရမည္။ သိကၡာသမာဓိရွိဖို႕ လိုမယ္။ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပလမ္းၫႊန္ကူညီသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆရာဟာ ဆရာနဲ႔တူေအာင္ က်င့္ႀကံ၊ ႐ိုးသားႀကိဳးစားအားထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။
    ဒီတစ္ဘဝစာ၊ ကြက္ကြက္၊ ျမက္ျမက္ေလးကိုပဲ မၾကည့္ဘဲနဲ႕ ေနာင္သံသရာ ေရရွည္အထိ ေမွ်ာ္ၾကည့္တတ္ဖို႕ အထူးပဲလိုအပ္တယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္လက္ခံယံုၾကည္စြာနဲ႕ က်င့္သံုးပါတယ္။
ၶ    ေဗဒင္ပညာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ မ်ိဳး႐ိုးရွိပါသလား ဆရာ၊ ဆရာရဲ႕ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းေလး ေျပာျပစမ္းပါဦး။
ဆ    ဖခင္ဦးခင္ေမာင္၊ ေမြးမိခင္ ေဒၚေအးပိုတို႕က ၁၃၂၂ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၁၀)ရက္ေန႕၊ ပဲခူးတိုင္း ကဝၿမိဳ႕နယ္၊ ဝင္းကမူရြာမွာ ေမြးခဲ့တာပါ။ ဘာေဗဒင္မ်ိဳး႐ိုးမွ မရွိပါဘူး။
    ေဗဒင္ကို မယံုလို႕ ေလ့လာလိုက္စားရင္းနဲ႕ ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္ နိဒါန္းက်မ္းျပဳ ပညာရွင္ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၊ ဆန္းက်မ္းေဗဒင္ႏွင့္ ပုဂၢလပညတ္သင္တန္းနည္းျပ ဆရာႀကီး ရန္ကုန္ဦးေက်ာ္ရင္တို႕ရဲ႕ ပညာရည္ႏို႕ေသာက္စို႕ခဲ့ၿပီး ကိုယ့္လိုဒုကၡေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ သူေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာတရား၊ ေရွ႕ထားၿပီး လမ္းေကာင္းၫႊန္ ကူညီေနတာပါ။
    အသက္ငယ္ငယ္၊ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္း၊ စကားသံျပတ္သားေပမယ့္ အဲဒီဆရာရဲ႕ ႏွလံုးသား ျဖဴစင္မႈမ်ားကို ၾကားသိေတြ႕ျမင္မိခဲ့လို႕ ဆရာနဲ႕ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တစ္ဆင့္ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ရျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
    ဆရာနဲ႕ေတြ႕ဆံု ႀကံဳႀကိဳက္လိုပါက .....

ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)
ဆရာဦးထြန္းရီ (ဒ-ဘ-န-ဝ/တဆ-ဝ၄၅၅၅)
ကံေကာင္းလိုသူတို႕အတြက္ Óဏ္သစ္ေလာင္းရာ
ဓာတုနိယာမႏွင့္ မဟာဘုတ္နဝင္းစီးဓာတ္ခန္း
အမွတ္(ခ)၊ အေရွ႕မုခ္၊ မိုးေကာင္းဘုရား၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
လိပ္စာအတိုင္း(ပိတ္ရက္မရွိ)သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုႏိုင္ပါေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။ခင္ဗ်ား။


ေဗဒင္ဆရာတစ္ဦးရဲ႕မွတ္စု၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ဖြင့္ဟဝန္ခံေျဖာင့္ခ်က္မ်ား
ေဇာတိသေဝဒမဂၢဇင္း - အမွတ္-(၁၇၁)၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ၊ ဆရာဦးထြန္းရီ(မိုးေကာင္း)
    ကြ်န္ေတာ့္အသက္ ငယ္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ေဟာေျပာလုပ္ကိုင္စားေသာက္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြက မနည္းလွေတာ့ပါဘူး။
    လုပ္ကိုင္တယ္ဆိုတာက ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ ဃြ်ဗဇ႔ေဗဒင္ေဟာေျပာျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ စားေသာက္ တယ္ဆိုတာက ကြ်န္ေတာ့မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ႕ အမာခံရပ္တည္ေနႏိုင္သည့္ အင္အားေၾကာင့္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ဒီပညာရပ္အေပၚ သုေတသနလုပ္ရင္း ေဗဒင္ရဲ႕ ေက်းကြ်န္ျဖစ္ခဲ့ရသူဆိုေတာ့ ရင္ဘတ္နာနာ ဘဝနာနာနဲ႕ဘဲ ဒီစာစုကို ေရးျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။ လူဘဝတိုတိုေလးရဲ႕ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳ၊ ဆံု၊ေတြ႕၊ သိ၊ ျမင္ဖူးပါမွ၊ သိၾကရတဲ့အျဖစ္ပါဗ်ာ။ ဪသာ္... ဘုရားမတင္ နတ္မဝင္ လူတြင္ပန္းဆယ္မ်ိဳးထဲမွာ မပါတဲ့ ေဗဒင္ပညာ။
    ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့ နန္းသံုးေတာ္ဝင္ အ႒ာရသ တစ္ဆယ့္ရွစ္ရပ္ထဲမွာ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ပညာရွိက လက္ကျမင္းေၾကာထၿပီး ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဟိုး...ဘာသာတရားေတြ မေပၚေပါက္ခင္ကတည္းက တည္ရွိခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ဆိုတာ လူတကာသိေနလို႕ အက်ယ္မခ်ဲ႕လိုပါဘူးေလ။
    ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားလို က်မ္းျပဳမဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝၾကမ္းၾကမ္းနဲ႕ ယွဥ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ရင္ကို ဖြင့္ျပပါ့မယ္။
    ေဗဒင္မ်ားမ်ားေမးၾကပါ။ (ယံုၾကည္ၾကဖို႕မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဗဟုသုတအေနနဲ႕ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို ႀကိဳတင္သိထားဖို႕ပါ။ ကံေကာင္းခ်ိန္မွာ သူမ်ားေတြထက္ ပိုၿပီး လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရမယ္။ ကံဆိုးခ်ိန္မွာ သူမ်ားေတြထက္ ဒုကၡ သုကၡေတြကို ခုခံကာကြယ္ႏိုင္ၾကဖို႕ဘဲျဖစ္ပါတယ္။)
    ဆိုလိုတာက ေဗဒင္ကို မယံုၾကည္လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းကိစၥမရွိေသးလို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ မေမးျဖစ္ဘဲ ေနလာခဲ့ၿပီးမွ အိမ္ေထာင္ျပဳမလို႕၊ ႏိုင္ငံျခားသြားမလို႕၊ လုပ္ငန္းႀကီးေတြ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံတည္ေထာင္မလို႕ (ဒါမွမဟုတ္)လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး စတဲ့ ဒုကၡေတြႀကံဳလာမွ ေဗဒင္ေမးေတာ့မယ္ဆိုရင္ မိမိစၿပီးေမးျမန္းမိတဲ့ဆရာဟာ ပညာရွင္အစစ္မဟုတ္ဘဲ ႐ိုက္စား၊ ေျမႇာက္စား၊ ပင့္စား၊ ေဟာက္စား၊ ဆရာျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ အဲ့ဒီဆရာကို အားကိုးမိခါမွ ဘဝတစ္ခုလံုး ပ်က္ရကိန္းႀကံဳေတြ႕ရတာမ်ိဳးဆိုပါေတာ့။
    ခက္တာက အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးႏွင့္ ခြဲစိတ္ကုသခ်င္ကာမွ လူနာ၊ လူနာရွင္ချမာ ခြဲစိတ္ခန္းမဝင္ခင္ လက္မွတ္ထိုးေပးခဲ့ၾကရေသးတာ။ ဒါဟာ အသက္ကို လုတာေနာ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဗဒင္ဆရာေတြက ဘဝကို ကုစားရတာပါဗ်ာ။အဲဒီေတာ့ မွားမယ္၊ မွန္မယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုးၾကမလဲ။ ဒီေတာ့ ေမတၲာ၊ ေစတနာ၊ ပညာနဲ႕ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မရွိတဲ့ ဆရာနဲ႕သာ ေတြ႕လွ်င္ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံပဲ
    ဒါေၾကာင့္ ေဗဒင္မ်ားမ်ားေမးမွ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားမ်ားရမယ္။ ေဗဒင္ေမး အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားမ်ားရမွ ပညာနဲ႕ ပညာရွင္ေတြအေၾကာင္းကို သိရမယ္။ ဥပမာ၊ လကၡဏာ၊ နကၡတၲေဗဒင္၊ ဆန္းေဗဒင္၊ မဟာဘုတ္၊ အစရွိတဲ့ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြဟာ သူ႕အယူအဆ၊ သူ႕႐ႈေထာင့္နဲ႕သူ မွန္ေနၾကတာပါပဲ။ အဲ့ဒီလို မွန္ကန္ၾကလို႕လဲ ဒီကေန႕ထိ ရပ္တည္ေနႏိုင္ၾကတာျဖစ္တယ္။ ပညာရပ္ တစ္မ်ိဳးကို ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုးႀကိမ္ေမးပါ။ ေသခ်ာမွတ္တမ္းျပဳစုၿပီး လက္ေတြ႕ အနီးကပ္ဆံုး မွန္ကန္ေအာင္ ေဟာႏိုင္တဲ့ ဆရာနဲ႕ တိုင္ပင္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ပါက ျဖစ္ခ်ိန္မွာ စီးပြားပိုျဖစ္ၿပီး ပ်က္ခ်ိန္မွာ ဆံုး႐ံႈးမႈသက္သာပါလိမ့္မည္။ ပညာရပ္တိုင္းဟာ အသံုးျပဳသူ ဆရာအေပၚမွာလည္း မူတည္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာစစ္၊ ပညာမွန္၊ ဆရာစစ္၊ ဆရာမွန္နဲ႕ ေတြ႕ႏိုင္ေစဖို႕ ေဗဒင္မ်ားမ်ား ေမးခိုင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေဗဒင္ေမးေတာ့မယ္ဆိုရင္ -
(၁)    မိမိေမးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို္ ႀကိဳတင္ၿပီးေရးယူသြားပါ။
    မိမိေမးျမန္းမိတဲ့ဆရာက အေျပာေကာင္းလို႕ျဖစ္ေစ ကိုယ္ႏွင့္အယူအဆမတူလို႕ျဖစ္ေစ မိမိက ေမ့ေနလို႕ မေမးျဖစ္ခဲ့ရင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္သတိရမွ ထပ္ၿပီးသြားျပန္ေမးေနလို႕ကေတာ့ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လူပင္ပန္းျဖစ္ရလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းေတြကို ႀကိဳေရးသြားၿပီး သိခ်င္တာေတြကို တထိုင္တည္း စိတ္တိုင္းၾကေမးၾကပါ။
(၂)    Óဏ္ပူေဇာ္ခအရင္ေမးပါ။ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေဈးႏႈန္း ဘယ္၍ဘယ္မွ် ေရးထားသလဲ အရင္ရွာပါ။
    ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေဈးႏႈန္းေရးထားတာ မေတြ႕ရင္ ေဈးႏႈန္းေမးၿပီးမွ ေဗဒင္ေမးပါ။ ေတာ္ေနၾကာ ႐ိုက္စားဆရာနဲ႕ေတြ႕ေနမွ ရွက္ေၾကာက္အားနာၿပီး ေတာင္းသမွ်ေပးေနရမွာစိုးလို႕ပါ။ ေငြအပိုပါသြားသူတြက္ အေရးမႀကီးေပမယ့္ ေငြအပိုပါသြားသူမဟုတ္ရင္ ဒုကၡေရာက္ေနလို႕ ေဗဒင္လာေမးမိပါတယ္။ အရွက္ပါထပ္ကြဲေနရပါဦးမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ဘယ္ေလာက္ ယူတယ္ဆိုတာ။ အရင္ေမးပါ။
(၃)    ေဗဒင္ဆရာရဲ႕ ေရွ႕ကိုေရာက္ရင္ တစ္ႏွစ္စာ၊ တစ္သက္တာအတြက္ ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ ေဟာေပးပါလို႕ ေျပာပါ။ ဆရာေဟာသမွ်ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္ကို နားေထာင္ၿပီးမွ မိမိ ေမးလိုတာ မ်ားကို ေမးပါ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဆရာျဖစ္သူက ဘာကိစၥသိခ်င္ပါသလဲ၊ ေမးပါလို႕ ေျပာလိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္တည္း တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဝါသနာရွင္ေတြဟာ သူတို႕ရဲ႕ ျဖစ္ေၾကာင္းမွကုန္စင္ကို ကုန္ကုန္စင္စင္ အားရပါးရႀကီး ရင္ဖြင့္ခ်တတ္ၾကပါေလရဲ႕။
    အဟင္း...သိတယ္မဟုတ္လား။
    နာၿပီမွတ္။
    အမွန္ကေတာ့ ဆရာ့ေဟာကြက္ကို နားေထာင္ၿပီးမွသာ ကိုယ္သိလိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေမးပါ။ အဲဒါမွ ဆရာ့ရဲ႕ အယူအဆနဲ႕ ပညာရပ္ကို သိၿပီး ကိုယ့္ဘဝအတြက္ အက်ိဳးရွိမွာျဖစ္လို႕ပါ။
(၄)    စာေမးပြဲေအာင္ဖို႕အတြက္ ယၾတာမရွိ။ ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ၿပီး၊ စာမွန္မွန္က်က္ပါ။ အ႐ိုးသားဆံုးေျဖပါ။ ေျဖႏိုင္ရင္ေအာင္မယ္၊ မေျဖႏိုင္ရင္က်မယ္။ မည္သည့္ေဗဒင္ဆရာ၊ ဆရာမမွ ေမးခြန္းကိုႀကိဳမသိႏိုင္သလို၊ ဘယ္ေဗဒင္ဆရာ၊ ဆရာမမွ ေမးခြန္းကိုႀကိဳမသိႏိုင္သလို၊ ဘယ္ေဗဒင္ဆရာ၊ ဆရာမမွလည္း အမွတ္တိုးေပးလို႕ မရႏိုင္ပါဘူး။ စာေမးပြဲေအာင္ေအာင္ လုပ္ေပးပါဆိုၿပီး ေဗဒင္ဆရာဆီမွာ ယၾတာေခ်လို႕ ကေတာ့ အင္း . . . ေအာင္သြားပါလိမ့္မယ္ ေဗဒင္ဆရာ။
(၅)    သင္တကယ္ေမးသင့္တဲ့အခ်က္ -
    (က)    ဘယ္ေတာ့ စီးပြားပ်က္ႏိုင္သလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ။
    (ခ)    ဘယ္အခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရး ဆိုးဆိုးဝါးဝါးျဖစ္ႏိုင္မလဲ။
    (ဂ)    ဘယ္အခ်ိန္မွာ အမႈအခင္းျဖစ္ႏိုင္မလဲ၊ ေထာင္က်ႏိုင္မလား။
    (ဃ)    ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ေရးၿပိဳကြဲမလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ။
    (င)    ဘယ္အခ်ိန္ေတြမွာ ေသကိန္းႀကံဳေတြ႕ႏိုင္မလဲ၊ ေျပးလို႕လြတ္မလား။
    အဲဒီအခ်က္ေတြကို အဓိကထားၿပီး ေမးပါ။ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ ကိုယ့္အတြက္ အဆိုးဆံုးေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ႀကိဳတင္သိထားရင္ လြတ္ကင္းသက္သာတဲ့နည္းလမ္း ရွာေဖြႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။
    (႐ိုက္စား၊ ေဟာက္စား၊ ေျခာက္စား ဆရာေတြနဲ႕ေတြ႕လို႕ ေၾကာက္တတ္ရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ) လူလူခ်င္း လွည့္ျဖားလိမ္ညာျခင္းမွကင္းေဝးၾကပါေစ။
ဆရာဦးထြန္းရီ(မိုးေကာင္း)
    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မိုးေကာင္းဘုရားအေရွ႕ဘက္ ေဇာင္းတန္းက ဥစၥာေပါ-႐ုပ္ေခ်ာ-လူငယ္ေဗဒင္ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေၾကာင္းကိို ဆက္ရဦးမယ္ခင္ဗ်ာ အဲဒီေဗဒင္ဆရာက ေဗဒင္လာေမးတဲ့ ပရိတ္သတ္နဲ႕ အၿမဲရန္ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာနာမည္ႀကီးလွပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူရဲ႕ဝင္ေငြဟာ တျခားေဗဒင္ဆရာေတြရဲ႕ ဝင္ေငြနဲ႕ႏိႈင္းဆရင္ ေတာ္ေတာ္နည္းလွပါတယ္။ ေဗဒင္အခ်ဳပ္ မဟာဘုတ္ ဆရာႀကီးရဲ႕ တပည့္ေပါ့ဗ်ာ...တေန႕
ထီဆရာမ်ားကို စိန္ေခၚလိုက္ၿပီ             ေဇာတိသေဝဒမဂၢဇင္း-အမွတ္-(     )
    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မိုးေကာင္းဘုရားမွ ဝိဇၨာနည္းက်ဆရာေလးဦးထြန္းရီႏွင့္ ဦျမင့္ေဝ(ေခၚ) ေဗဒင္ဆရာဦးေက်ာ္ေဇယ်တို႕ႏွစ္ေယာက္ပူးေပါင္း၍ ထီေဗဒင္ဆရာမ်ားအား စိန္ေခၚလိုက္သည့္ သတင္းတစ္ခု ယမန္ေန႕က ရရွိသည္။
    အဲဒီထီေဗဒင္ဆရာတို႕ထံ၌ ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္ အသိသက္ေသ ခိုင္ခိုင္လံုလံုျဖင့္ ထီးထိုးၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။
(၁)    ထီေဟာခ၊ ဂဏန္းေရြးခ၊ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေပးမည္။
(၂)    ေရႊ ၅၀က်ပ္သားရပါက ၂၅က်ပ္သားတိတိျပန္ေပးမည္။
(၃)    သိန္း ၂၀ဝ ထီေပါက္ခဲ့ပါက သိန္း ၁၀ဝ တိတိျပန္ေပးမည္။
(၄)    ထီး ငါးႀကိမ္ထိုးခိုင္းပါက ငါးႀကိမ္တိတိ ထိုးမည္။
(၅)    ထီ အႀကိမ္ ၂၀ ကို ထိုးခိုင္းပါက အႀကိမ္ ၂၀ ထိုးဦးမည္။ မေပါက္မခင္း ထိုးခိုင္းပါ ေပါက္သည္အထိ မေပါက္မခ်င္းထိုးဦးမည္။
(၆)    အဲဒီ က်ိန္းေသ ထီေပါက္မယ္လို႕ ေဟာတဲ့ဆရာ ဒီေလာက္ႀကီး က်ိန္းေသေနရင္ ေပါက္သေရြ႕ ေငြႏွင့္ အဲဒီေရႊငါးဆယ္သားဆိုတာႀကီးကိုပါ တစ္ဝက္တိတိ ျပန္ေပးပါ ဦးမည္။ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုပါမည္ဟုဆို၏။
    ကဲ ဒီေလာက္က်ိန္းေသ ထီးဆုႀကီးေပါက္မယ့္ဟာ ဆုေၾကးနဲ႕ ေပးထားတဲ့ မက္လံုးေရႊလည္း တစ္ဝက္တိတိျပန္ေပးမယ့္ဟာ တရားဝင္စာခ်ဳပ္နဲ႕ ထီးထိုးမယ့္ဟာ ဘယ္ႏွယ့္ရွိပါစ၊ ထီလက္မွတ္ဖိုး ေတာ့ ခဏေလာက္ စိုက္ထားႏိုင္မွာေပါ့တဲ့၊ ဟုတ္စ။

တခ်ိဳ႕ကလည္းေက်ာ္ေအာင္ ညာမွႀကိဳက္ၾကတယ္

ေဇာတိသေဝဒမဂၢဇင္း-အမွတ္-(၁၇၃)၊ ၂၀ဝ၀ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ၊ ေၾကာ္ျငာသုေတသန
    ယေန႕လက္ရွိ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း မၾကည့္ခင္ျမင္လ်က္သားဆိုသလို ေၾကာ္ျငာ ယဥ္ေက်းမႈႀကီးႏွင့္ ပက္ပင္းတိုး ဆံုေတြ႕ေနၾကရေပသည္ တမံု႕။
    ႐ုပ္သံၾကည့္ေတာ့လည္း ေၾကာ္ျငာ၊ ေလလိႈင္းသံကို နားေထာင္မိေတာ့လည္း ေၾကာ္ျငာ၊သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ စသည္မ်ားတြင္လည္း ေၾကာ္ျငာအင္အားမ်ားက ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ တိုးေဝွ႕ေနရာယူ(ေနရာေပးလိုက္ၾကရရွာတာပါ)ေနၾကပါၿပီ။ ေၾကာ္ျငာတို႕မည္သည္ မရွိမျဖစ္ လူႏွင့္လူခ်င္း ဆက္သြယ္ၾကသည့္ကိစၥႀကီးတစ္ရပ္လည္းျဖစ္ၾကပါေပ၏။
    ေၾကာ္ျငာမရွိလို႕ကလည္း မျဖစ္ျပန္။ ေၾကာ္ျငာရွိျပန္ေတာ့လည္း . . .။
    ေရႊဆိုင္မ်ားက သူတို႕ဆိုင္မ်ားမွ ေရာင္းခ်သည့္ ေရႊမ်ားသည္သာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပုဆိုးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကလည္း သူတို႕ပုဆိုးသာ အေကာင္းဆံုး၊ ဆပ္ျပာ၊ ေဆးဝါး၊ သနပ္ခါး၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ထုပ္မွသည္ ဖိနပ္အထိ လူသံုးကုန္ပစၥည္း သူ႕ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ အေကာင္းတကာ့ ထိပ္ေခါင္အေကာင္းဆံုးမ်ားရဲ႕ အေကာင္းဆံုးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာၾက၏။
    ေၾကာ္ျငာၾကပါကုန္။    ေလာဘကိုအမွ်င္ဆန္႕လွ်င္ ကမၻာမဆန္႔ေအာင္ရွည္မည္။
    အဲဒီလိုေၾကာ္ျငာေရစီးေၾကာင္းႀကီးထဲမွာ မထူးျခားေပမဲ့ ထူးမျခားနား ေဗဒင္ဆရာမ်ားရဲ႕ ေၾကာ္ျငာႀကီးမ်ားကို တခမ္းတနား၊ ေတြ႕ခြင့္၊ ႀကံဳခြင့္၊ ဖတ္ခြင့္၊ ျမင္ခြင့္ရခဲ့ၾကျပန္ေပ၏။
    အဲဒီေဗဒင္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားရဲ႕ေၾကာ္ျငာမ်ားကို သံုးသပ္ဆန္းစစ္ၾကည့္ျဖစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ (၁)အိမ္ေထာင္ေရး၊ (၂)စီးပြားေရး၊ (၃)ပညာေရး၊ (၄)က်န္းမာေရး စတဲ့ လူတစ္ဦးခ်င္းစီမွာ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္တစ္မ်ိဳး လိုအပ္ေနတဲ့ အေရးအေၾကာင္းေတြကို ပစ္မွတ္ထားၿပီး ႐ိုးသားၾကတဲ့ ေဗဒင္ဝါသနာရွင္ေတြအေပၚ အခြင့္ေကာင္းယူလို႕ (ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ေနၾက)သလိုမ်ိဳးၾကီးမ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီလားဟု သံသယဝင္လာမိပါသည္။
    တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားၾကေတာ့ ယေန႕လက္ရွိ ေအာင္ျမင္ေနသည့္ အႏုပညာရွင္ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ စာေရးဆရာ၊ အဆိုေတာ္၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားရဲ႕အမည္ကို ခိုး၍၊ ကပ္၍ (ခုတံုးလုပ္သည္ဟုလည္း အခ်ိဳ႕ကဆိုၾကသည္။) ေၾကာ္ျငာ၏။ ေၾကာ္ျငာၾကပါကုန္။
    တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားကေတာ့  ]]ဂမၻီရ၊ အာ႐ံု၊ အၾကားအျမင္ႏွင့္ဓါတ္႐ိုက္ဓါတ္ဆင္၊ အင္း၊ စမ၊ အစီအရင္တို႕ျဖင့္ သင့္အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးပါရေစ}}ဆိုၿပီး သကာလ ဖိတ္ေခၚသလိုလို၊ အခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားကေတာ့]]သင့္ဘဝေရွ႕ေရးအတြက္ေဆြးေႏြးပါ]]၊ အတတ္သိေအာင္ သင့္ကို ဆရာကကူညီေနသည္။]]တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမႀကီးေတြကေတာ့ ဝိဇၨာေရလာဘ္ မ်ားပိုင္စိုး(ေမတၲာျဖင့္ ကူညီမည္) Óဏ္ပူေဇာ္ခမွာလည္း ေစတနာေၾကးမွ်သာျဖစ္၍...။ တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာႀကီးမ်ား က်ေတာ့ ]]ပထမဆံုးႏွင့္ေနာက္ဆံုးဆရာသာျဖစ္လိုသည္}}၊ ]]ေစတနာသည္ ပဓာန အသျပာ အဓိက မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္သည့္အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက် အကုန္ခံၿပီးသည့္သကာလ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားေပၚတြင္ ေၾကာ္ျငာေနၾကျပန္၏။
    တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားက်ျပန္ေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီး၊ ပါရမီရွင္စသည္တို႕ကို ေရွ႕တန္းတင္၍ ေနာက္ဖက္တြင္ ကြင္းစကြင္းပိတ္ျဖင့္ ဴ.ဴ.ႀယ ႀ.ွခယ ႀ.ဗယ ဗ.ြ.ႊ.ႈ ႏိုင္ငံျခားျပန္၊ မဟာဝိဇၨာ၊ ပါရဂူ၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္၊ ကမၻာေက်ာ္စသည္ စသည္ျဖင့္ မိမိတို႕အမည္ကို မိမိအမႊန္းတင္ သိကၡာထပ္၍ မက္လံုးေပး စကားေတြ တရစပ္ေဖာေဖာသီသီသံုးၿပီး သူတို႕ဆီ မလာခ်င္ လာခ်င္ေအာင္ ဆြယ္တရားမ်ားပင္ ေဟာလိုက္၊ ေရးလိုက္ၾကေသး၏။ ကားစီးရန္လမ္းၫႊန္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကိုပင္ ေရးလိုက္ၾကေသး၏။
    (ကြ်န္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ ေဗဒင္ပညာရပ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္မ်ိဳးမေတြ႕ဘူး မႀကံဳဘူးခဲ့ပါ။) ေက်ာင္းပညာဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ႏွင့္ ေဗဒင္ဆရာ မည္သို႕သက္ဆိုင္သည္မသိ။
    တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားဆိုပါလွ်င္ ေဗဒင္ဆရာလား၊ သမားေတာ္ေဆးဆရာလားဟူ၍ပင္လွ်င္ ထင္မွတ္မွားႏိုင္ၾကကုန္၏။ ဥပမာတစ္ခု ထုတ္ျပပါအံ့။
    (နာတာရွည္ေရာဂါဆိုး အျမန္သက္သာေပ်ာက္ကင္းဖို႕တဲ့) ေနာက္တစ္ခုက (သားသမီး လိုခ်င္သူေတြ အျမန္ရဖို႕)တဲ့။ ဟိုးတုန္းက ပံုျပင္ဇာတ္ထုတ္ေတြလို ရြာဦးထိပ္ ေညာင္ပင္ေစာင့္ နတ္ဆီမွာ သားဆုပန္ဖို႕ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။
    ဖန္ျြပန္သေႏၶသားနဲ႕ ေယာက်ာ္းရင့္မာႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ႏိုင္ၾကၿပီျဖစ္တဲ့ အခုလို သိပၸံပညာထြန္းကားေနတဲ့ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ရင္ေလးစရာျဖင့္ အေတာ္ေကာင္းလွပါေပၿပီ။ (အမႈအခင္းျပႆနာေတြအႏိုင္ရ၊ အဆင္ေျပေစဖို႕)ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုေထာက္ဆၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အမယ္မင္းဆိုၿပီး ရင္ဘတ္စည္တီးေလာက္ၾကပါေပရဲ႕။
    တခ်ိဳ႕ေဗဒင္ဆရာမ်ားကလည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု။ (မေမးမီကပင္ ေဟာႏွင့္သည့္ ေဗဒင္ဆရာ) ဘာညာေပါ့ေလ။ တခ်ိဳ႕ဆရာမ်ားက်ေတာ့ ]]နည္းနည္းေလးေလွ်ာ့ေစခ်င္ပါတယ္}}ဆိုတဲ့ ဂီတနက္သံ ကိုေစာညိမ္းရဲ႕ သီခ်င္းလိုပဲ ေအာ္ၿပီးဆိုရေတာ့မလိုလို။(ဝန္ထမ္းလုပ္ငန္းရာထူးတက္ဖို႕၊ ေနရာေကာင္းရဖို႕၊ ခိုင္ၿမဲဖို႕၊ အေရႊ႕အေျပာင္းကိစၥဆႏၵျပည့္ဝေစဖို႕)တဲ့။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း လြန္လြန္းသေနာ္လို႕ပဲ ေျပာရမလားမသိ။
    (ဘယ္သူႏွင့္အိမ္ေထာင္က်မည္၊ ဘာအလုပ္လုပ္ကိုင္ရမည္၊ ဘယ္ေတာ့ထီေပါက္ၿပီး ခ်မ္းသာမည္၊ နာမည္ႏွင့္တကြ ေဟာေျပာမည္)ဆိုတဲ့အထိ ေၾကာ္ျငာလာၾကတယ္။
    စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံၿပီး ေၾကာ္ျငာခေတြေပးၿပီး ယုတၲိလြန္အသံုးအႏံႈး ေတြနဲ႕ ျမဴဆြယ္ေနသလိုႀကီးမ်ားေတာင္ ျဖစ္ေနၾကသလားလို႕ပါ။
    တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း ငါတို႕တိုင္းျပည္မွာ ဒီေလာက္ႀကီးေတြ ေတာ္၊ တတ္၊ သိေနတဲ့ ဆရာႀကီးေတြ၊ ဆရာမႀကီးေတြ ရွိေနၾကပါလားလို႕ ဂုဏ္ယူရေတာ့မလိုလို။
    ေမးခြင့္ရရင္ေမးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာအတြက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ...အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပေနၾကသူမ်ားကို ေစတနာေရွ႕ထားၿပီး အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အဲဒီဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ
အဆင္ေျပပါစ၊ စာေမးပြဲ ထူးခြ်န္စြာေအာင္ျမင္ဖို႕ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ေဗဒင္ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕ သားသမီးေတြေရာ ဒီႏွစ္စာေမးပြဲမွာ အေတာ္အသင့္ႏွင့္(ထူးခြ်န္ဖို႕ေနေနသာသာ) ေအာင္ခဲ့ၾကပါစ။
    မက်န္းမမာ နာတာရွည္ေရာဂါသည္မ်ား အျမန္ဆံုးသက္သာေပ်ာက္ကင္းေစရမည္ဆိုတဲ့ ေဗဒင္ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေရာ ေဆးထိုးေဆးစားေဆးေသာက္မွ ကင္းၾကပါေလစေပါ့ေလ။
    ဆိုေတာ့ကာ....။
    ေၾကာ္ျငာၾကပါ။ ယုတၲိ၊ ယုတၲာရွိရွိစကားလံုးေတြနဲ႕ ေၾကာ္ျငာၾကပါ။ ဘာအေကာင္းဆံုးလဲ?။ ငါအေကာင္းဆံုးပဲဆိုတဲ့ ေက်ာ္ေအာင္ညာတဲ့ ေက်ာ္ညာႀကီးေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ရင္ တကယ္႐ိုးသား ႀကိဳးစားၾကမယ့္ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္ လူေကာင္း၊ လူခြ်န္၊ လူရည္မြန္တို႕ရဲ႕ သိကၡာ၊ အရွက္၊ မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ႕ဂုဏ္....။
    ဘုရား.....ဘုရား.....။
    ကြ်န္ေတာ့ရင္ေတြ တုန္လိုက္တာ ဆရာဒဂုန္ရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းကို ေလးေလးစားစားငွားၿပီး သံုးရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ (ေဗဒင္ေမးသူ ကံေကာင္းရင္ ေဗဒင္ပညာရွင္ေကာင္းနဲ႕ ေတြ႕မယ္)တဲ့။
    လူနဲ႕လူခ်င္း လွည့္ျဖားျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစလို႕။
    မွတ္ခ်က္။    ။ ေဗဒင္ဆရာႏွင့္ေဗဒင္ပညာရွင္ မတူၾကပါဘူး။

အမ်ားအက်ိဳးရြက္သည္ပိုးက ခႏိုးခနဲ႕ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း
မရြဲ႕မေစာင္း ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကို စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္၊ ေရွး႐ႈႏွင္ေလာ့။
   

No comments:

Post a Comment