ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္ နိဒါန္းႏွင့္ပတ္သက္ ဆရာ့ဆရာေတြ ဘာေတြမွာၾကားခဲ့ၾကသလဲ
(၁) ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္နိဒါန္း ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္
(၂) ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္ (ဝိဇၨာနည္းက် ျမန္မာ့ေဗဒင္)
(၃) ဆရာပရမ (ေအးခ်မ္းသူတို႔စံေပ်ာ္ရာ)
(၄) ေလာကဓံ ဆရာဦးထြန္းရီ
(၁) ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္အဖြင့္ (စာ-၈)
(၁/၁၁/၂၀ဝ၁) ၁၃၆၃ ခုႏွစ္၊ သီးတင္းကြ်တ္လျပည့္၊ ၾကာသပေတးေန႕ ညေန(၃)နာရီ၊ ႏွစ္စဥ္ ဆရာႀကီးအား ပူေဇာ္ကေတာ့ပြဲျပဳလုပ္သည့္ အခါသမယ တပည့္ ပရိတ္သတ္ေဘးကို ပိသာေလးႏွင့္ တိုက္ရိုက္ပစ္ထည့္လိုက္ေသာ မိန္ၾကားခ်က္က ေဟ့ - မွတ္ထားကြ မင္းတို႕ နဝင္းစီးပညာကိုင္ၿပီး လုပ္စားေနတဲ့ ဆရာေတြ နာမည္ႀကီးၿပီး ေငြဝင္လာၿပီဆိုရင္ ျမန္ျမန္ေသေတာ့မယ္လို႕ မွတ္ထားလိုက္ပါတဲ့။ (ဒါမွမဟုတ္လည္း ေယာင္လည္လည္ႏွင့္ မငတ္ရံု ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး လိမ့္ေနရမယ္တဲ့။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလည္း ေျပာထားမယ္။ မွတ္ထားအံုးတဲ့။ ေဗဒင္ေဟာတာက မဟာဘုတ္ သကၡတ္၊ ယၾတာလုပ္ေပးတာက နဝင္းစီးပြဲ။ ဆိုင္းဘုတ္တင္ၿပီး ေၾကာ္ျငာထားတာက နကၡတ္ေဗဒင္။ ေဝဒလကၡဏာ၊ ခရစၥတီးနားမူတီးတဲ့ ---။ပညာကိုလည္း တပည့္ခံၿပီးမသင္ယူခ်င္။ စာအုပ္ေတြဝယ္ဖတ္။ ပညာကိုခိုးယူ။ မူရင္းဆရာကိုလည္းမေဖာ္ျပ။ မူရင္းပညာကိုလည္း ဖံုးကြယ္ထားၿပီး လုပ္စားေနသမွ် ဘုန္းႀကီးရင္လည္းသက္မရွည္၊ အသက္ရွည္ရင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ဘုန္းကံမႀကီးဘူးလို႕သာ မွတ္ထား လိုက္ပါတဲ့။ (ဆရာႀကီးၾကာျမင့္)
ဆရာ့ေစတနာႏွင့္ဆရာ့ေဒါသကို ကြ်ႏု္ပ္ရိတ္စားမိလိုက္ပါသည္။ ယေန႕ထိဝန္မခံဘဲ ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္၏ ပညာကိုမွီၿပီး ကိုယ္ပိုင္ပံုစံထြင္၍ ေဆာင္းပါးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေရလဲႏွင့္ ေရးေနၾကသူမ်ား နဝင္းစီးပြဲကို ကိုယ္ပိုင္ပြဲမ်ိဳးလုပ္စားေနၾကသူမ်ား၊ က်မ္းတစ္ေစာင္၊ ေပတစ္ဖြဲ႕၊ စာတစ္အုပ္ျဖစ္ေျမာက္ေစရန္ အတြက္ ဆရာႀကီးစာအုပ္ႏွင့္ဆရာႀကီး၏ တပည့္ ဆရာဦးလင္းေအာင္စာအုပ္မ်ားမွ အၿမႇီးႏႈတ္ေခါင္းျဖဳတ္ ယူၿပီး လံၾကဳတ္လုပ္ထားသည့္ ေဗဒင္က်မ္းမ်ား၊ လက္ညႇိဳးထိုးျပႏိုင္ပါသည္။ (ဆရာႀကီး ဦးလင္းေအာင္)
(၁) မဟာဘုတ္ပညာ၊
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္က မဟာဘုတ္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္ မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေသးေသာ အခ်ိန္အထိ ေအာက္တန္း(၃)လံုးမေကာင္း၊ အထက္တန္း (၄)လံုးေကာင္း၏ဟူေသာ အလြန္ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ အေဟာမွလြဲ၍ ထူးထူးျခားျခား အက်ယ္တဝင့္ ေဟာကြက္မ်ားမရွိပါ။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္သည္ ပုန္းေအာင္းေနေသာ မဟာဘုတ္ပညာ၏ တကယ့္အဆီအႏွစ္မ်ားကို ေတြ႕လိုက္သည့္အခါ မဟာဘုတ္ပညာသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႕ေသာ အယူအဆမ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုလာေပသည္။ လူသားတို႕၏ မွားယြင္းလုပ္ကိုင္ေနမိေသာ ဥာဥ္စရိုက္ အဆိုးမ်ားကို ဘဝခရီး ေျဖာင့္မတ္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ တရားဓမၼ အားထုတ္ရာ၌လည္း အေထာက္အပံ့ ျပဳေစႏိုင္ရန္ မဟာဘုတ္ပညာျဖင့္ ေထာက္ျပႏိုင္ခဲ့ေပသည္။ လူဆိုသည္မွာ မိမိအမွားဥာဥ္စရိုက္ကို မျမင္။ သူတစ္ပါး၏ အမွားကို ျမင္တတ္ေသာသေဘာသဘာဝ ရွိၾကေပသည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိဥာဥ္ဆိုး၊ စ႐ိုက္ဆိုးမ်ား၊ မွားတတ္သည္မ်ားကို သိနားလည္ၿပီး ျပဳျပင္မည္။ သူတစ္ပါးႏွင့္ ပတ္သက္လည္း သူ႕မွာ ဒီဥာဥ္အဆိုးေတြ ႐ွိေနတာဘဲဟု သိရွိနားလည္ၿပီး သည္းခံခြင့္လႊတ္ ေနထိုင္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ မည္မွ် ေအးခ်မ္းသာယာပါ မည္နည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ မဟာဘုတ္ပညာသည္ လူတိုင္းေလ့လာအပ္ေသာ ပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္လာေပမည္။ ေဗဒင္ပညာရွင္တစ္ဦးသည္ မိမိအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း သိထားအပ္သည့္အျပင္ မိမိထံသို႕ ဇာတာလာစစ္ေဆးသူ အားလည္း ၫႊန္ျပဆံုးမျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးရွိႏိုင္သည္။
(၂) အဂၤဝိဇၨာ
ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ လက္ထက္တြင္ အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္သည္ ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႕တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ ဥာဏ္ႀကီးရွင္တို႕၏ က်က္စားရာ ပညာျဖစ္ တတ္ကြ်မ္းသူ လြန္စြာနည္းပါးလွေပသည္။ ေဗဒင္ပညာပါရမီရွိေသာ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္သည္ လြန္စြာ ခက္ခဲလွေသာ အဂၤဝိဇာပညာရပ္၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရွိခဲ့ျပန္ပါသည္။
(က) ေန႕သားတစ္ေယာက္၏ ေမြးေန႕ေမြးနံတိုင္အရ မွားတတ္ေသာ အက်င့္ဥာဥ္စရိုက္ အဆိုးမ်ား ေရွာင္က်ဥ္ရန္ အဖိုးတန္ပညာရပ္ကို ေတြ႕ရွိျခင္း။
(ခ) ေရာက္လာေသာ အခ်ိန္နာရီကိုၾကည့္ နာမည္၊ ေမြးသကၠရာဇ္မလို အဂၤဝိဇၨာအခါတိုင္အရ ရိပ္ဖမ္း၊ သံဖမ္း၊ ဖဝါးေျခရာေကာက္၊ ၾကားနမိတ္၊ ျမင္နမိတ္ တို႕ျဖင့္ ျဖစ္ဆဲကိစၥ ျပသနာမ်ားကို ဆံုးျဖတ္ေဟာေျပာႏိုင္ျခင္း၊
(ဂ) ေန႔တိုင္၊ အခါတိုင္ကို အတိတ္တိုင္၊ မစၥဳပၸန္တိုင္ဟုယူၿပီး နမိတ္ဖမ္း အတိတ္ပစၥဳပၸန္ေဟာျခင္း၊ ပစၥည္းေပ်ာက္၊ လူေပ်ာက္ေဟာျခင္း၊
(ဃ) ေမြးသကၠရာဇ္မလို ေရာက္လာသည့္ အခ်ိန္အခါမလို ဘာေန႕သားလဲေမးၿပီး ေမြးနံတိုင္တြင္ နမိတ္မ်ားကို ယူ၍ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ေဟာေျပာျခင္း။
(င) ေမြးသကၠရာဇ္မလို၊ ေမြးနံတိုင္မထူ၊ ေန႕တိုင္မပါ အခါတိုင္မယူ ေရာက္လာသူ၏ ေျပာဆို ေနထိုင္မႈကို ၾကည့္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ ၾကားနမိတ္၊ ျမင္နမိတ္ႏွင့္ေပါင္းစပ္၍ ပစၥဳပၸန္ကိုေဟာျခင္း။
(၃) ဝိဇၨာဓရနယ နဝင္းစီးယၾတာ
(၁) မူလမဟာဘုတ္ႏွင့္ေမြးနံတိုင္ၫႇိၿပီး အပိုင္နဝင္းတြဲ ေရြးထုတ္လွ်က္ အထက္ေဆာင္ပန္း ေအာက္နင္းၾကမ္း၊ မတြန္႕ေစရမူျဖင့္ လိုအပ္ေသာ အညြန္႔၊ အခက္မ်ား၊ အပ္ခ်ည္၊ မန္းကြင္း မ်ားအသံုးျပဳ (နဝင္းစီး)ဓါတ္ယၾတာကို တီထြင္ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ၄င္းဝိဇၨာဓရ နယ နဝင္း ေဆးပညာကို ၂၀ဝ၁ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလတြင္ အစိုးရမွ ႀကီးမွဴးဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ တိုင္းရင္း ေဆးဆရာမ်ား သင္တန္းအမွတ္စဥ္(၁) ရန္ကုန္ ဝိဇၨာဓရနယ နဝင္းေဆးပညာကို ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ၿဂိဳလ္၏သက္ေရာက္ပညာႏွင့္ေလာကဓံ
ေရွးက်မ္းအခ်ိဳ႕တြင္ ေလာကဓံရွစ္ပါးႏွင့္ေဟာေျပာမႈကို သက္ခတ္ထဲ ထည့္သြင္းစမ္းသပ္ထား သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ပီျပင္လွသည္ေတာ့မဟုတ္။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္သည္ ေရွးဆရာႀကီးမ်ား စမ္းတဝါးဝါး ျဖစ္ေနခဲ့သည့္ ေလာကဓံရွစ္ပါးကို သက္ခတ္ရွစ္ခြင္မွာ သူ႕ေနရာႏွင့္သူ၊ အံဝင္ေအာင္ ထည့္သြင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၏ ေလာကဓံရွစ္ပါး သတ္ခတ္ေဗဒင္သည္ လြန္စြာက်ယ္ျပန္႕ နက္နဲေသာ အေတြးအေခၚအယူအဆ အေဟာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ မွန္ကန္မႈ အျပည့္ရွိပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ ပညာေကာင္းတစ္ခုကို လူသားတို႕အတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ လူမ်ားလက္ထဲသို႕သာ ေရာက္ေစခ်င္သည္။ တပည့္ခံရမွာေၾကာင့္ ဒီဆရာရဲ႕ ပညာကိုေျပာရမွာရွက္။ သူရွာေဖြထားတဲ့ ပညာလိုလိုႏွင့္ဟန္ေဆာင္၊ ေနာက္ၿပီး ေဗဒင္လာၾကည့္သည့္ အားကိုးတစ္ႀကီး လူေတြအေပၚ မေတာ္မတရား ေလာဘမ်ားျဖင့္ အသျပာကို ရိတ္လွီး အႀကံအဖန္ ေဗဒင္ဓါးျမတိုက္သည့္ ဆရာဆိုးေတြလက္ထဲ ကြ်ႏု္ပ္ရွာေဖြထားေသာ ပညာရပ္မ်ား ေရာက္ရွိသြားမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္။(ဆရာႀကီးပရမ)
ကိုယ္ထင္ရာ ကိုယ္ျမင္ရာ လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ၿပီးဒုကၡျဖစ္မွ ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ မစဥ္းစား မႀကိဳးစားၾကပဲ ယၾတာကိုအားကိုးေနသူမ်ားသည္ ဆရာတစ္ဦးႏွင့္မျဖစ္လွ်င္ ေနာက္တစ္ဦး ပညာတစ္ရပ္မျဖစ္လွ်င္ ေနာက္ပညာတစ္ရပ္ကို ေမွ်ာ္မွန္းေနတတ္ၾကပါသည္။ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ကား - ဘုရားရွင္လက္ထက္က သားေသကို ေဆးကုလိုသျဖင့္ လူမေသဘူးေသးသည့္ အိမ္မွ မုန္ညင္းေစ့ ခုႏွစ္ေစ့ ရွာခဲ့ပါ ဆိုသည္ကို တကယ္လိုက္ရွာေနေသာ အမ်ိဳးသမီးထက္ မိုက္မဲရာက်ၿပီး ေျမႀကီးေပ်ာက္မွာ ေၾကာက္ၿပီး တစ္ည(၃)ႀကိမ္ ေျမႀကီးဆင္းစမ္းေသာ ေမ်ာက္မ်ိဳး၊ မိုးၿပိဳမွာေၾကာက္ၿပီး ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း ေထာင္အိပ္ေသာ တစ္တီတူငွက္မ်ိဳး၊ ေျမႀကီးကုန္မွာ ေၾကာက္ၿပီးေျမႀကီးစားၿပီး ေျမႀကီးျပန္ထုတ္ေသာ တီေကာင္းမ်ိဳးကဲ့သို႕ ---(ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္)
သိေစခ်င္တဲ့အေၾကာင္းေလးေတြ
ေဗဒင္ပညာကို စတင္ေလ့လာလိုက္စားသင္ယူေတာ့မယ္ဆိုရင္ ယေန႕မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေဗဒင္ေလာကရဲ႕ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ႀကိဳတင္သိထားအပ္ဘို႕လိုအပ္ပါတယ္။
၁။ ေဗဒင္ပညာသည္ ဘယ္အတိုင္းအတာ အထိ မွန္ေနေသးသလဲ။ (ဘာေၾကာင့္)စာအုပ္က်မ္း ထဲက အတိုင္းမမွန္ေတာ့တာလဲ။
၂။ ေဗဒင္ပညာနဲ႕ ေဗဒင္ဆရာ၊ ေဗဒင္ေမးပရိတ္သတ္၊ ေဗဒင္ယံုၾကည္သူ၊ ေဗဒင္မယံုၾကည္သူနဲ႕ အဆင္ေျပေအာင္ ဘာေတြလိုအပ္ေနၿပီလဲ။ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြဟာ ေဗဒင္က်မ္းေတြနဲ႕ ဆရာ့ဆရာေတြရဲ႕ လက္ဆင့္ကမ္းပညာရပ္ေတြျဖစ္ေနလို႕ ေဗဒင္ပညာနဲ႕ ပက္သက္လို႕ ေထြေထြထူးထူး မေျပာလိုေတာ့ပါဘူး (လက္ေတြ႕သင္ၾကားေနရင္း သိလာပါလိမ့္မယ္)။
- ေဗဒင္ဆရာေတြအေၾကာင္းေတာ့ မျဖစ္မေန သိထားရမယ့္တခ်ိဳ႕ေသာ အခ်က္အလက္ေလး ေတြကိုေတာ့ အနည္းငယ္ ႀကိဳတင္ေျပာထားခ်င္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဆရာဆိုတာ ဘာလဲ
အတတ္လဲသင္ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ
သိပၸမခ်န္ ေဘးရန္ဆီးကာ
သင့္ရာအပ္ဖို႕ ဆရာတို႕
က်င့္ဘို႕ ဝတ္(၅)ျဖာ။(သဂၤဇာ)
နာနာက်င္က်င္ အျပစ္ျမင္တိုင္း
ဝမ္းတြင္းမသို ဟုတ္တိုင္းဆို
ႀကိဳးလို စိတ္က ဆံုးမတတ္သူ
ဆရာဟူ၏။(မာဃေဒဝ)
တပည့္အမ်ား ဝန္းရံထားလည္း
အမွားသို႕ၫႊန္း အဆင္းတြန္းေသာ္
ဆရာေကာင္း ဟု မဆိုႏိုင္ေတာ့ၿပီ။
တပည့္တို႕
၄။ ]ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ကိန္းဂဏန္းေတြ အားကိုးေနသမွ် အမွန္ကိုေတြ႕မွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ပတ္ဝန္းက်င္သဘာဝတရားနဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳ ေပါင္းစပ္ႏိုင္မွ အားကိုးထိုက္တဲ့ ဆရာျဖစ္ၿပီဟူ မွတ္ပါ၊ ေဗဒင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္အေတြ႕အႀကံဳမရွိေသးဘဲ က်မ္းအားကိုးေနရင္ မိမိေၾကာင့္ လူေတြ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရးေတြ ၿပိဳကြဲ၊ ပ်က္စီးကုန္မွာေပါ့၊ ေလာကအက်ိဳး၊ သံသရာအက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ေတြး ေဗဒင္ဆရာတို႕ သတိျပဳသင့္သည္။ ]]မည္သည့္ေဗဒင္ဆရာမ်ိဳးမဆို}} မည္မွ်ပင္ေတာ္၊ တတ္ေနပါေစ၊ မည္မွ် ထင္ေပၚေၾကာ္ၾကားေနသည္ျဖစ္ေစ မိမိအေၾကာင္းကိုမွ် ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္မသိေသးသမွ် ဆရာ အညံ့စားထဲမွာပင္ရွိေသးသည္ ဟုမွတ္ရမည္။
ပညာရပ္တစ္ခုကို တပည့္မခံ၊ ဆရာမတင္လိုဘဲ အားလံုးငါတတ္သည္ဟူေသာ ဆရာမ်ားအတြက္ ကြ်ႏု္ပ္တို႕၏ ေဗဒင္စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္းမ်ားကို မသိႏိုင္ေသးသမွ် (သို႕မဟုတ္) ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳေနသမွ် ကာလပတ္လံုး၊ (ဥာဏ္၊ ဝိရိယ၊ လံု႕လ၊ အရင္းအႏွီး၊ စိုက္ထုတ္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ္လည္း)ဥစၥာ၊ စည္းပြား၊ ဂုဏ္၊ ရာထူး၊ စည္းစိမ္၊ အိုးအိမ္၊ ခ်စ္ခင္အပ္ေသာ၊ သား၊ သမီး၊ လင္၊ ဇနီး၊ မိဘမ်ားႏွင့္ ေသကြဲ၊ ရွင္ကြဲ၊ ကြဲၿပီး၊ ဆင္းရဲ၊ မြဲေတျခင္းဘဝသို႔ ခပ္ျမန္ျမန္ ကူးေရာက္သြားတတ္ပါသည္။ (ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္)
ဤေနရာမွေန၍ စာ႐ႈသူအား အထူးသတိေပးလိုပါသည္။ အဂၤဝိဇၨာအတတ္ပညာႏွင့္ မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာရပ္မ်ားသည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ဆရာႀကီး(ဦးၾကာျမင့္) ထံမွ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္း သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီး ယခုကြ်ႏု္ပ္ထံမွ တစ္ဆင့္ သင့္ထံသို႕ ကူးေရာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါသည္။ အကယ္ ဤအတတ္ပညာကို သင္အသံုးမျပဳ၊ လက္ခံျခင္းမရွိပါက၊ မည္သို႕မွ် အေၾကာင္းမဟုတ္ ေသာ္လည္း မိမိဘဝအတြက္ ဤအတတ္ပညာကို မွီး၍ သြယ္ဝိုက္ အသံုးခ်ေဆာင္ရြက္ခဲ့မည္ ဆိုပါက မူလဆရာႀကီးသည္ (ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္)ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဒုတိယဆရာသည္၊ ယခုစာေရးသူ (ဦးလင္းေအာင္) ျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္တြင္းမွ ဝန္ခံကတိျပဳရန္လိုပါသည္။ စာကိုဖတ္သည့္အခ်ိန္ ကာလကစၿပီး သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာအေပၚ၊ ဖံုး၊ ကြယ္ မိမိကိုယ္တိုင္ တတ္သိထားေၾကာင္း မူလကတည္းက တတ္သိထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဖၚျပၿပီး၊ သံတူေၾကာင္းကြဲျပဳ
သူ႔ပညာငါ့ပညာဟုဆိုခဲ့ေသာ္ နဝင္းတိုင္ပညာ၏ နဝင္းအား သက္ေရာက္မႈမ်ားက သင္ႏွင့္ တကြ သင့္ပတ္ဝန္းက်င္ စိတ္တူသေဘာတူအားလံုးအေပၚ ခိုက္(၃)ခ်က္က်ေရာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီး အသက္မရွည္ သက္ရွည္ ဘုန္းမႀကီး၊ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတိေပးအပ္ပါသည္။ (ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္)
ယခုကြ်ႏု္ပ္၏ စာမူကိုဖတ္ရႈေနသူသင္သည္လည္း ကြ်ႏု္ပ္ေတြ႕ရွိေဖာ္ထုတ္အသံုးျပဳ ေနေသာ (၇)ေန႕သားသမီးအားလံုးအတြက္ တစ္သက္တာ ထိေရာက္လြယ္ကူစြာ ၾကည့္ရႈႏိုင္ေသာ ေလာကဓံစက္ဝိုင္းႏွင့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆအသံုးအႏံႈး (အျမင္သစ္)မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့မည္ဆိုပါက၊
သင္၏ ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ဆရာသည္။
ႋ ေလာကႀကီးမွာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာမရွိဘူး ။
ႋ မျဖစ္ေသးတာပဲ ရွိတယ္
ႋ ႀကိဳးစားရင္ ဘာမဆိုျဖစ္ႏိုင္တယ္
ႋ ဒီအတြက္ အေကာင္းဆံုးႀကိဳးစားၿပီးၿပီလား?
ႋ လက္ရွိအေျခအေနဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီလား?
ႋ ဒီထက္ပိုေကာင္းေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလား?
ႋ ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ နည္းလမ္း မရွိေတာ့ဘူးလား?
တပည့္တို႕
၁။ ေလာကဓံပညာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အလြယ္ကူဆံုး-အရွင္းလင္းဆံုးျဖစ္တဲ့ (အတိတ္-ပစၥဳပၸန္-အနာဂတ္)ေၾကာင္းç က်ိဳး ç ဆက္ (နိယာမစက္ဝန္း) အသံုးျပဳပံုကို တပည့္တို႕ကိုသင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္လို႕ ပညာရဲ႕ တန္ဘိုး (အႏွစ္သာရ)ကို တပည့္တို႕ လက္ေတြ႕သိရွိၿပီးသားပါ။
၂။ တို႕လူမ်ိဳးေတြဟာ သနားတတ္တယ္။ အားနာတတ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ သူမ်ားေျပာတာကို ယံုလြယ္တတ္တယ္။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရးေတြ အဆင္ေျပေနရင္ ေဗဒင္ မေမးၾကဘူး၊ အခက္အခဲရွိမွ ဒုကၡျဖစ္မွ ေဗဒင္ေမးၾကတာမ်ားတယ္။ ကိုယ့္ဘဝေရွ႕ေရးကို ႀကိဳတင္သိျမင္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ထားသင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အသိရွိတဲ့ လူကနည္းတယ္။ ျပႆနာ တစ္ခုခု ျဖစ္မွ ဘယ္ဆရာမွန္လဲ၊ ဒီဆရာမွန္လား၊ မွန္တယ္ဆိုတဲ့ ဆရာလိုက္ရွာ ေမးၾက-ျမန္းၾက (ယၾတာေတြ ေခ်ၾက)ေတာ့တာပါဘဲ။ ေလာကဓံ သေဘာတရားအရ အသက္အရြယ္ အေတြ႕အႀကံဳအေပၚ မူတည္ၿပီး လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ အမႈျပႆနာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႕ျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕၍ ေဗဒင္ေတြ လိုက္ေမးတဲ့အခါ -
ဒီလိုဒုကၡေတြ ႀကံဳေနရတာ မင္းတို႕ဇနီးေမာင္ႏွံ ဓမၼာေသာကက်ၿပီး ေန႔နံမတည့္လို႕၊ လူနကၡတ္၊ နတ္နကၡတ္၊ ဘီလူးနကၡတ္၊ နကၡတ္ျခင္းမတည့္လို႕၊ အိမ္တြင္းအုန္းမဆြဲလို႕၊ ႐ိုးရာမလုပ္လို႔၊ ႐ိုးရာမွားေနလို႕၊ သိုက္က ေႏွာက္ယွက္ေနလို႕၊ ပ႒ာန္းဆက္ကိုေမ့ေနလို႕၊ အိမ္က ခိုက္ေနလို႕၊ ေျမက ခိုက္ေနလို႕၊ ေလွဦးတိုက္ လွည္းဦးတိုက္ျဖစ္ေနလို႕၊ နဂါးေခါင္း ေတာင္လွဲ႔ေျမာက္လွဲ႔၊ ဝါတြင္း အိမ္ေျပာင္းလို႕၊ ဘုမၼိၾကေနလို႕ စသည့္ေဟာကြက္မ်ိဳးေတြနဲ႕သာ ေတြ႕ေနၾကေတာ့ သူတို႕ေတြ ဘဝအျဖစ္မွန္ေတြကို သိျမင္ခြင့္မရေတာ့ အနာတျခား ေဆးတျခားျဖစ္ၿပီး ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေဝ နလံမထူ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။
အနာဂတ္ကာလမွာ ႀကံဳေတြ႕လာမည့္ သူတို႕ရဲ႕ ကံၾကမၼာ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳး အမွန္ကိုမသိဘဲ ေျပာသမွ်ယံုç ေပးသမွ်ေဆာင္ç ခိုင္းသမွ်လုပ္ç အခ်ိန္ေတြကုန္၊ ေငြေတြကုန္၊ လူပင္ပန္းျဖစ္ၿပီး ဆရာစံု၍ ဘဝကို စိတ္တိုင္းမက် ျဖစ္ေနသူမ်ား ဘဝကို စိတ္ဓါတ္က်ေနသူမ်ားကို တပည့္တို႕ရဲ႕ ေလာကဓံ ပညာႏွင့္ အတိတ္ç ပစၥဳပၸန္ç အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္ ေဟာေျပာ လမ္းညႊန္မႈေတြ ဟုတ္၏ မဟုတ္၏၊ ျဖစ္ႏိုင္ç မျဖစ္ႏိုင္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားၿပီး ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႕ တပည့္တို႕ အေနနဲ႕ မေၾကာက္မရြံ႕ç မလိမ္မညာç မေျခာက္မလွန္႕ဘဲ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ လူ႔ဘဝတိုးလက္မႈကို အဟန္႕အတား အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစေသာ အိမ္တြင္းအုန္း၊ ႐ိုးရာ၊ သိုက္ဆက္၊ ပ႒ာန္းဆက္မ်ားျဖင့္ လိမ္ညာ ေျခာက္လွန္႕ ေျမႇာက္ပင္မေဟာဘဲ။
သူတို႕ေတြရဲ႕ ကံဇာတာေကာင္းေနတဲ့အႀကိမ္ (၆) ႀကိမ္
(၁) ဘယ္အသက္ç ဘယ္အရြယ္ေတြမွာ ခ်မ္းသာေအာင္ျမင္မႈေတြနဲ႕ ႀကံဳေတြ႕ရမွာလဲ?
(၂) ဒီအသက္ç ဒီအရြယ္ေရာက္မွ ဘာျဖစ္လို႕ ေအာင္ျမင္ခ်မ္းသာမႈနဲ႕ ႀကံဳေတြ႕ရမွာလဲ?
(၃) ဒီအသက္ç ဒီအရြယ္မွာ ခ်မ္းသာေအာင္ျမင္လာေအာင္ ဘယ္လို ေနထိုင္/ ဘယ္လို လုပ္ကိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႕
သူတို႕ေတြရဲ႕ ကံဇာတာမေကာင္းတဲ့အႀကိမ္ (၆) ႀကိမ္
(၁) ဘယ္အသက္ç အဘယ္အရြယ္ေတြမွာ ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမႈနဲ႕ ႀကံဳေတြ႕ရမွာလဲ?
(၂) ဒီအသက္ç ဒီအရြယ္ေရာက္မွ ဘာျဖစ္လို႕ၿပိဳကြဲပ်က္စီးမႈေတြနဲ႕ ႀကံဳေတြ႕ရမွာလဲ?
(၃) မၿပိဳကြဲ၊ မပ်က္စီးေအာင္ ဘယ္လို ေနထိုင္/ဘယ္လိုလုပ္ကိုင္ ရမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို အေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႕ ႀကိဳတင္ေဟာေျပာလမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္ၾကပါေစ။
ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)
ဆရာဦးထြန္းရီ
(ေလာကဓံ)
တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ခါကူး ကံပိုင္းဟုဆို
စိတ္ပ်က္ကာ မရဘူးမထင္ေလႏွင့္
ေသခ်ာစြာလုပ္ကိုင္ၾကရင္ျဖင့္
အမွန္တကယ္ သူေဌး ျဖစ္ရမယ္
တားမရဘူး။
တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ခါကူး Óဏ္ပိုင္းဟုဆို
မာန္တက္ခါမကုန္ဘူး မထင္ေလႏွင့္
စိတ္ထင္ရာ စိုင္းလိုက္ရင္ျဖင့္
အမွန္တကယ္ မြဲ/ျပဳတ္ သြားမယ္
တားမရဘူး။
ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)ဆရာဦးထြန္းရီ (တဆ-ဝ၄၅၅၅)
ကံေကာင္းလိုသူတို႕အတြက္ဥာဏ္သစ္ေလာင္းရာ
ဓာတုနိယာမႏွင့္မဟာဘုတ္နဝင္းစီးဓာတ္ခန္း
အမွတ္(ခ)၊ မိုးေကာင္းဘုရားလမ္း၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
ဤစာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ေယ်ဘူယ်သက္သက္မွ်သာျဖစ္၍ မရွင္းလင္းသည္မ်ားကို အေသးစိတ္လာေရာက္ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါသည္။
လက္ေတြ႕အသံုးခ်(ေလာကဓံ)ပညာ
ဆရာဦးထြန္းရီ(ဒ-ဗ-န-ဝ)တဆ-ဝ၄၅၅၅
ဓါတုနိယာမႏွင့္ မဟာဘုတ္-နဝင္းစီးဓါတ္ခန္း
သင္ - ႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္ျမင္ေစရန္ႏွင့္သင္ေနာက္ထပ္ဒုကၡမေရာက္ေစရန္ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္လာေရာက္တိုင္ပင္ပါ။
ေမြးလမေရာက္မီႀကိဳတင္လာပါ။ သႀကၤန္မေရာက္မီႀကိဳတင္လာပါ။
ေခတ္ႏွင့္ကိုက္ညီမႈမရွိေတာ့သည့္ အေတြးအေခၚအယူအဆေဟာင္းတခ်ိဳ႕ကို စြန္႕လြတ္၍ အေတြးသစ္အျမင္သစ္တို႕ျဖင့္ ေလာကသစ္သို႕
No comments:
Post a Comment